vineri, 30 august 2013

Tort "Inima de trandafir"

Abia acum a venit randul acestei retete, pregatita in 15 iunie 2013. Tortul acesta l-am pregatit cu drag pentru matusa mea, care pe 19 iunie si-a serbat ziua de nastere.
La multi ani Luci! Sa ai o viata asa cum o meriti si sa fii mereu vesela!
Pentru ca-mi place sa experimentez si pentru ca imi propusesem de foarte multa vreme sa incerc un tort cu foi de placinta, am profitat de aceasta ocazie si mi-am pus visul in aplicare.

Ingrediente:
***Blaturi:
- 1 pachet foi subtiri de placinta
- 4 borcanele dulceata gelatinoasa de visine
- 1 ou
- 4 linguri lapte
***Crema:
- 1 pachet unt 82% grasime (200g)
- 1 l lapte
- 5 linguri zahar
- 4 linguri faina
- esenta de trandafiri
***Glazura:
- 200g ciocolata cu lapte
***Decor:
- inimioare de zahar

Prima data am pregatit blaturile.
Am intins foile de placinta si le-am taiat in doua pe lung. Cu ajutorul unei lingurite am pus mici gramajoare de dulceata intr-un capat al foii, apoi am rulat incet, cate doua foi odata, obtinand astfel rulade subtiri si lungi. Mi-am pregatit trei tavi cu acceasi dimensiune si in fiecare tava am format melci din rulourule subtiri. Diamentrul blaturilor a fost de 26 cm.


Eu am folosit pentru copt o tava de tarta, o tava de tort si o folie de silicon cu marcaje. Tavile le-am captusit pe fund cu hartie de copt.
Blaturile le-am uns cu ou batut cu lapte, cu ajutorul unei pensule si le-am copt, pe rand, pana au prins culoare frumoasa.


Nu va speriati daca dulceata dezerteaza din foi, deoarece este normal.


Am lasat blaturile sa se raceasca bine cateva ore, apoi am pregatit crema.
Am topit untul intr-o cratita incapatoare si am calit un minut in el faina. Am turnat laptele, am adaugat zaharul si estenta de trandafiri si am lasat totul sa fiarba la foc mic pana cand compozitia s-a ingrosat ca o budinca subtire.





Am captusit cu folie tava de tort in care am copt unul dintre blaturi si am inceput " constructia" tortului. Blat > 1/2 din crema calda > blat > 1/2 din crema calda > blat.



Tortul astfel format l-am bagat la frigider peste noapte.
A doua zi am pus un platou deasupra tavii si am rasturnat tortul cu fundul in sus. Am inlaturat folia si iata ce am obtinut:



Am topit ciocolata cu lapte si am turnat-o fierbinte peste tort. Am lasat-o sa se raceasca o jumatate de ora, apoi am ornat tortul cu inimioare de zahar.


Poze cu sectiune:



Tortul a fost foarte laudat si a placut tuturor! ♥
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana