vineri, 23 august 2013

Pulpe de pui afumate in casa


Sursa mea de inspiratie pentru incercarea asta a fost Aphextwinz - Piept de pui afumat – in loc de mezeluri de casa.
Dupa ce am citit explicatiile ei, am hotarat ca este foarte usor de facut si ca este cazul sa incerc si eu.
Metoda este inedita si nu presupune multe pregatiri in prealabil, insa nu pot sa zic ca pulpele mele au avut vreun gust de fum. De patruns erau patrunse si de bine aratau bine, dar asteptam ceva gust de fum sau de afumat, sau de parlit... Ma rog, intelegeti voi. Poate nu am folosit ce trebuia in pachetelul pentru afumat? Probabil. Ceea ce este insa sigur, este ca a fost o experienta interesanta si merita trecuta la catastif, macar pentru diversificarea retetelor cu pui ca ingredient obligatoriu.

In pachetelul pentru afumatoarea mea am pus ceai de iasomie, ceai de cimbru si bete uscate de marar.


Toate astea le-am impachetat frumos, iar pachetul l-am gaurit cu o scobitoare in cateva locuri.
Drept gratar pentru afumatoare am folosit gratarul de la cuptorul cu microunde.
Cratita ce urma sa o folosesc am captusit-o pe fund cu folie de aluminiu. Peste folie am pus pachetelul cu ceaiuri (cu gaurile in sus, bineintele!) si apoi gratarul.


Am ales sa "afum" niste pulpite de pui fara piele.
Pulpele de pui le-am amestecat cu boia de ardei dulce, sare, piper macinat si usturoi.



Le-am lasat sa stea o jumatate de ora, apoi le-am asezat pe gratarul din "afumatoare".


Cratita am capacit-o cu folie de aluminiu, ca nici un fir de fum sa nu scape afara si am pus-o pe foc mic.


Am verificat-o daca este gata dupa o jumatate de ora, dar nu erau gata, prin urmare le-am lasat aproape o ora pana au fost gata.
In oala s-au format aburi multi, dar nici un pic de fum.


Deci am avut pulpe aburite, nu afumate smiley5233.gif
De bune au fost bune, dar parca mai bune mi-au iesit pulpele la capac. Pun si reteta in viitorul apropiat.
Sa ne fie de bine!

P.S. Cred ca nu mai este cazul sa mentionez ca reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP (incepand chiar din Atac!) si cu dieta Montignac - faza I.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana