luni, 12 octombrie 2015

Castraveti bulgaresti


Este prima data cand pun pentru iarna castraveti bulgaresti. Curajul mi-a venit dupa ce am vizionat videoclipul Jamilei cu castravetii ei bulgaresti. Abia astept sa vad daca vor avea succes in familia mea!


Ingrediente:
- castraveti proaspeti, de marime mica
- ceapa taiata solzisori
- catei de usturoi
- sare pentru muraturi
- otet
- slim sugar
- foi de dafin
- boabe de mustar
- boabe de piper negru
***se mai poate adauga hrean si morcov


Castravetii i-am pus intr-un lighean cu apa rece pentru doua ore.
Am pregatit borcane curate si uscate si ceapa am taiat-o solzisori.
Borcanele le-am asezat pe masa, cu capacele langa ele si in fiecare borcan am pus o lingurita de amestec de boabe de mustar si boabe de piper negru si cateva feliute de ceapa. Cu grija am indesat castravetii in borcane, avand grija sa nu ramana mult loc liber.
Deasupra castravetilor, in fiecare borcan am pus 2-3 catei de usturoi (cateii mai grasuni i-am taiat in doua sau trei), o foaie de dafin, o lingurita cu varf de sare, o lingura rasa de slim sugar si 5 linguri de otet.


La final am umplut borcanele cu apa rece si am infiletat capacele.



Borcanele astfel pregatite le-am asezat in cratite pe fundul carora am pus cate un prosop de bucatarie. In cratite am turnat apa pana la jumatatea inaltimii borcanelor si am pus borcanele la fiert la foc mic.


Din momentul in care incepe sa fiarba, am lasat castravetii pe foc 30 minute. In acest timp castravetii isi schimba culoarea si din verde aprins prind culoare verde deschis.


Dupa cele 30 minute de fiert, am oprit focul si am acoperit cratitele cu o patura. Am lasat borcanele sa se raceasca in apa in care au fiert (aproape 24 ore), apoi le-am scos din cratite, le-am sters de apa si le-am depozitat in camara.



Cam asa arata la doua saptamani de la pregatire:


Eu am desfacut de curiozitate un borcan dupa doua saptamani de la pregatire, dar castravetii inca nu erau gata. Totusi gustul promite ♥♥♥
Pentru ca am folosit slim sugar in loc de zahar, castravetii pot fi mancati si in dieta Dukan - zile PL, incepand cu faza de croaziera. Un castravete murat este permis si in zilele PP, deci pofta sa avem.
Sa-i mancam sanatosi!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana