duminică, 23 septembrie 2018

Salata de sfecla rosie pentru iarna, cu hrean si miere


Nu stiu daca exista multi amatori de salata de sfecla rosie, mai ales daca exista alte optiuni (muraturi asortate, castraveti bulgaresti, conopida murata, etc.). Cu toate acestea, uneori, salata de sfecla rosie parca se potriveste cel mai bine cu mancarea servita. Mie imi place salata de sfecla rosie cu pilaf si cu piure de cartofi + pulpe de pui la cuptor ♥

Bineinteles ca as fi putut face pui cu varza si sfecla rosie (o mancare foarte buna ♥♥♥) cu sfecla rosie primita de la mama, dar am hotarat sa fac din ea salata la borcan pentru iarna. Sotului meu ii place foarte mult aceasta salata si de multe ori o mananca goala, fara sa o alature unei mancari 😄
Ingrediente:
- 3 kg sfecla rosie
- 2 radacini grosute de hrean
- 200 ml otet din vin alb
- 200 g miere
- 1 lingura sare

Radacinile de sfecla le-am spalat bine de pamant si le-am pus la copt, la 200 grade, intr-o tava captusita cu folie de copt, pentru 40 minute (sau pana intra dintii unei furculite usor in sfecla)


Le-am lasat sa se racoreasca, apoi le-am curatat de coaja. Se curata destul de usor.
Recomand folosirea manusilor de plastic cat timp se manevreaza sfecal rosie, pentru a evita colorarea pielii.

Am razuit intr-un castron, pe razatoarea cu ochiuri mari, sfecla rosie coapta si curata de coaja. In alt castron am razuit radacinile de hrean, curatate de coaja.
Hreanul are un miros foarte puternic, prin urmare eu l-am razuit afara, in curte.


Intr-un castron incapator am amestecat bine sfecla razuita cu hreanul razuit.


Mierea, otetul si sarea le-am amestecat bine separat, apoi am turnat totul peste amestecul de sfecla si hrean. Am amestecat totul bine si apoi am gustat sa vad daca mai trebuie adaugat ceva.


Deoarece gustul final mi-a fost pe plac, am pregatit borcane curate si am indesat in ele salata de sfecla rosie cu hrean si miere.
Hreanul si otetul adaugate in salata face inutila sterilizarea borcanelor. Ea se va pastra foarte bine peste iarna.


Borcanelor umplute bine le-am infiletat capacele, apoi am le-am dus in beci, unde urmeaza sa astepte cuminti urmatoarele ordine.


Sa mancam salata asta sanatosi!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana