vineri, 14 septembrie 2018

Compot de prune cu indulcitor


De ce compot de prune cu indulcitor? Pentru ca exista situatii in care zaharul este interzis.
Merge sa faci compot cu indulcitor? Se tine peste iarna? Da, merge foarte bine si se tine chiar foarte bine peste iarna daca borcanele sunt sterilizate corect.
Ce fel de indulcitor se foloseste? Asta depinde de gustul si bugetul fiecaruia. Personal am incercat cateva tipuri de indulcitor, de la diferite firme. Cel mai bun mi s-a parut eritritolul.
Cat indulcitor se pune? Ca si in cazul zaharului, fiecare pune dupa gustul lui si in functie de cat de dulci sunt fructele folosite. Trebuie tinut cont insa ca indulcitorii sunt de obicei mai dulci decat zaharul, prin urmare se foloseste o cantitate mai mica.


Pentru compot eu nu folosesc o anume reteta (atatea prune, atata, apa...), ci urmez cativa pasi:
- aleg fructe sanatoase si bine coapte
- fructele le spal foarte bine si le curat de codite
- pregatesc borcane curate cu capace noi sau intacte
- borcanele le umplu cu fructe (mai multe sau mai putine, dupa cata zeama se doreste; eu pun cat incape in borcan)
- in fiecare borcan adaug 1-2 linguri indulcitor pudra (sau 2-3 linguri de zahar daca folosesc zahar)
- in fiecare borcan cu fructe si indulcitor torn apa rece, cat sa se umple borcanul si toate fructele sa fie acoperite de lichid
- infiletez capacele si verific sa nu fie pierderi de lichid cand intorc borcanele cu fundul in sus
Pentru sterilizat borcanele folosesc doua metode, in functie de situatia din acel moment: le fierb in cratita cu apa sau le bag in cuptor intr-o tava cu apa.
Daca le pun la fiert, asez borcanele in cratite adanci, pe fundul carora am asezat un prosop de bucatarie. Dupa ce am asezat borcanele, torn apa rece in cratita, cat sa ajunga minim la jumatatea inaltimii borcanelor. Nu ma stresez daca am borcane de diferite dimensiuni, ci tin cont ca apa sa ajunga la jumatatea inaltimii celui mai inalt borcan din cratita. Pun cratita pe foc mic si las apa sa ajunga la fierbere. Din acel moment incep sa cronometrez si las borcanele sa fiarba 40 minute. Dupa ce opresc focul, acopar cratita cu un capac si cu o patura groasa si las borcanele asa, in apa aia clocotita, minim 24 ore. Inainte sa le asez in beci, verific daca este vreun capac bombat (daca este, il pun la consum imediat) si sterg bine borcanele de apa. Prefer sa folosesc motoda asta ori de cate ori pregatesc conserve pentru iarna.
Daca aleg sa sterilizez borcanele in cuptor, preincalzesc cuptorul la 150 - 160 grade. Pun borcanele intr-o tava cu peretii inalti, torn apa fierbinte in tava cat sa acopere fundul borcanelor de un deget grosime si bag tava in cuptorul fierbinte, unde o las o ora. Opresc cuptorul si las borcanele in cuptor, fara sa deschid deloc usa cuptorului, pana a doua zi. Inainte sa le asez in beci, verific daca este vreun capac bombat (daca este, il pun la consum imediat) si sterg bine borcanele de apa.
Pentru ca nu mi s-a parut ceva greu de facut sau o reteta in adevaratul sens al cuvantului, nu m-am obosit sa postez pe blog o "reteta" de compot. Am primit insa intrebari pe acest subiect si am zis ca n-ar fi rau sa pun informatia si pe blog, asa, ca sa fie 😃


Spor la treburi!!!

P.S. N-o sa insist prea mult, dar e musai sa mentionez ca am pe blog o reteta faina, conforma cu dieta Dukan, in care folosesc compot de prune cu indulcitor: Lichiu cu prune - dukan style

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana