Treceți la conținutul principal

Vinete coapte pentru iarna


Am tot scris in anii trecuti, cand am facut inventarul borcanelor puse pentru iarna ( In camara 2012 ; In camara 2013), ca eu pastrez vinetele tocate la borcan. Niciodata insa nu am spus care este procedeul pe care eu il folosesc. Pentru ca martea trecuta am copt vinete pentru iarna, m-am gandit sa scriu si pe blog despre aceasta conserva.
Vinetele pastrate la borcan sunt extraordinar de bune si pastreaza mirosul de fum de la gratar. Cand desfaci un borcan si gusti vinetele, poti jura ca abia acum au fost coapte si tocate ♥♥♥
Sa vedeti ce repede fac iarna o salata de vinete simpla sau cu maioneza, sau Ali Nazik, sau o zacusca rapida!
Procedeul este foarte simplu:
1. Vinetele le coc la gratar, la foc de lemne.


2. Le curat aproape imediat de coaja, cu ajutorul unei furculite, si pun miezul la scurs pe o planseta de lemn putin inclinata, unde le las cateva ore bune.


3. Toc vinetele cu un tocator de sticla securizata pana devin piure si le pun intr-un vas incapator.
4. Pun sare de muraturi, nu multa, doar cat sa fie bune de mancat si amestec bine de tot cu o lingura de lemn.
5. Impart piureul de vinete in borcane curate si inchid borcanele cu capace.
6. Infasor borcanele cu carpe si le asez intr-o cratita mare, in care torn apa pana aproape de capacele borcanelor.


7. Pun cratita pe foc mediu si las borcanele la fiert o jumatate de ora din momentul in care incepe sa fiarba apa.
8. Opresc focul si acopar cratita cu o patura groasa. Las borcanele nemiscate minim 24 de ore.
9. Scot borcanele din cratita si le despaturesc din carpe, apoi le sterg de apa si le asez in camara.


Din 30 kg de vinete au rezultat de data asta 16 borcane mari si un borcan mic.
Mi s-au pastrat foarte bine, timp indelungat si niciodata nu am folosit alta metoda de pastrare a vinetelor coapte.
Sa le mancam sanatosi!

Comentarii

  1. Poate la iarna oi capata mai multe decat mi-am cumparat io-n sezon:)) Salata de vinete cu ceapa e una dintre preferatele mele, anu asta am mancat o data si alea cumparate congelate de la Auchan:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rusinica! In plin sezon de vinete, tu cumperi vinete congelate??? :P Daca stiam, numai vinete iti dadeam sa mananci cat ai fost la mine :D

      Ștergere
  2. Ce crezi tu ca am facut zilele astea?Am copt vinete si le-am pus in borcane! Noroc cu tine draga mea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa le mancati sanatosi Mihaela scumpa! O sa vezi ca se tin foarte bine si sunt foarte bune la gust si dupa mult timp :D

      Ștergere
  3. Nu se adauga niciun conservant, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se adauga conservant si nimic altceva in afara de sare pentru muraturi! Spor la treburi! :)

      Ștergere
  4. voi face si eu.mersi de reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere! Chiar ieri am copt si eu 40 kg de vinete si acum am borcanele la fiert :D

      Ștergere
  5. Acum incerc si eu aceasta reteta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca nu infasor borcanele în prosoape, se intampla ceva? Multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se intampla nimic, doar ca riscati ca in momentul fierberii borcanele sa se loveasca intre ele si sa crape. Nu este neaparata nevoie sa infasurati fiecare borcan in parte, este suficient sa treceti un prosop printre borcane, astfel incat sa nu se atinga unul de altul.
      Spor la treaba!

      Ștergere
    2. De ani de zile pun asa(cam de 30...), aceasta fiind si reteta bunicii si mamei mele. Am un frigider cu concelator mare si un congelator imens separat, dar tot asa pun, pentru ca nu dobandesc niciun gust colateral ! sunt extraordinare iarna, ca cele proaspete ! eu le pregatesc la servire cu ulei de masline, sunt si mai bune.
      In bain marie obisnuiesc sa pun carpe/sigur aveti un tricou bun de aruncat, curat/ intre borcane ca sa nu se atinga. Este munca, dar merita.

      Ștergere
  7. Buna ziua! Vreau si eu sa încerc să pun vinetele la borcan, dar unele persoane mi-au spus nu țin, ca sunt mai bune cele la congelator. Adevărul e că nici nu mi-au spus după ce rețetă au făcut. Mi-au zis doar ca le-a zis-o cineva si ca ele au respectat întocmai rețetă, dar borcanele au fermentat. Nu stiu ce sa fac încă. Din persoanele care au folosit rețeta asta: s-au păstrat? Vinetele nu merg puse si întregi, adică netocate, si apoi pus ulei deasupra si pe urma iar fiert? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu doar asa pun vinete pentru iarna de cativa ani. Mai sus a mai scris cineva ca asa le pastreaza in fiecare an de mai bine de 30 de ani :D
      Daca vinetele sunt proaspete si sunt coapte cum trebuie, lasate la scurs cat este nevoie, tocate cu un satar de lemn sau de sticla securizata si apoi borcanele sunt sterilizate ca la carte, nu este pericol de fermentare.
      Incearca anul acesta o cantitate mica sa te convingi si apoi te asigur ca doar asa vei mai conserva vinete pentru iarna :D
      Spor la treburi!

      Ștergere
  8. Nu trebuie să inventezi ceace a fost deja inventat. Doamnelor, experienta voastră ne ajută. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am facut si eu reteta aceasta. Vreu sa vad cat imi vor tine. Am copiii in starainatate si vinetele sunt favoritele lor. Am incercat in fel si chip sa le pastrez pana vin ei acasa dar la congelator prind un gust si miros rau. Va mulțumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere! Astept sa-mi spuneti daca v-au placut :)

      Ștergere
  10. spunieti va rog frumos cind pui vinata in vas casa o fierbi se puni capacul la vas,,, da sau nu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa fierbeti vinetele? Vinetele se coc, se curata, se lasa la scurs, apoi se toaca si se amesteca cu putina sare intr-un vas. Compozitia se pune apoi in borcane si borcanele capacite se fierb in apa o jumatate de ora numarata de cand incepe apa sa fierba.
      Nu fierbeti vinetele inainte sa le puneti in borcane! Nu este necesar, pentru ca sunt deja coapte!
      Spor la treaba!

      Ștergere
  11. Vinetele se pot baga in apa dupa coacere ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce vreti sa faceti asta? Vinetele nu se baga in apa deloc, ba chiar ideal ar fi sa nu vina deloc in contact cu apa dupa ce au fost coapte. Eu le despic pe mijloc cu o lingura si apoi, tot cu lingura, curat bine tot miezul din interior. Coaja ramane intreaga si treaba merge repede :D
      Spor la treaba!

      Ștergere
  12. fara nici un pic de ulei???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fara nicio picatura de ulei! Doar vinete coapte, scurse bine si tocate + sare dupa gust. Atat!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Socata acidulata

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Sunca fiarta in zeama de varza murata