luni, 26 august 2013

Musaca dietetica de vinete


Luna aceasta la Provocarea Secreta, mi-a fost repartizat blogul Ceva bun, ceva dulce. Repartizarile au fost facute de Elena Toma - Bucataria Elenei.
De pe blogul Adelei m-am inspirat adeseori si acum, cand a trebuit sa aleg o reteta cu care sa defilez la parada, mi-a fost destul de greu sa aleg doar una. Cum am ales sa fac Musacaua de vinete? Pai ma uitam dupa o reteta cu vinete, ca doar sunt acum pe toate tarabele si e pacat sa nu profiti de pretul mic, iar reteta asta mi s-a desfasurat in fata ochilor in toata splendoarea ei.
Retetei alese i-am facut foarte mici modificari, astfel incat sa fie conforma cu dieta pe care o urmez. Si uite asa am adaugat la palmares inca o reteta delicioasa, conforma cu dieta Dukan - zile PL si dieta Montignac - faza I.

Ingrediente:
- 2 vinete mari (aproximativ 1 kg)
- 800g piept de pui fara piele si os
- 1 ceapa mare
- 6 rosii (aproximativ 1 kg)
- 1 legatura patrunjel proaspat
- 2 oua
- 250g crema de branza 0.2% grasime
- sare si piper macinat
- 2 linguri ulei masline


Prima data am feliat vinetele, le-am presarat cu sare si le-am lasat la scurs, sa scape de zeama amara.



Pieptul de pui l-am tocat.


Intr-o craticioara am calit in ulei de masline ceapa taiata marunt. Am adaugat si carnea si am amestecat des. Nu am lasat prea mult, ci doar pana cand jumatate din carne si-a schimbat culoarea. Am adaugat sare, piper macinat si patrunjelul tocat si am lasat carnea sa se racoreasca.



Vinetele le-am clatit cu apa rece.
Intr-o tava cu peretii inalti, unsa cu un pic de ulei, am asezat un rand de felii subtiri de vinete si un rand de felii de rosii.


Deasupra lor am nivelat carnea tocata.


Peste carne am pus un alt rand de felii de rosii, iar deasupra lor am asezat artistic un rand de felii subtiri de vinete.



Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, la foc mediu spre mare, pe raftul din mijloc, pentru 40 minute. Dupa ce a trecut acest timp de coacere, am scos tava din cuptor si am nivelat peste vinete compozitia obtinuta din amestecarea cremei de branza cu cele doua oua.


Am bagat iar tava la cuptor si am micsorat focul.
Musacaua este gata cand stratul de deasupra a prins culoare si s-a inchegat.
Sa va mai zic cat de bine miroase? ♥


Rece se feliaza foarte frumos.





A fost foarte foarte buna!!! Carnea de pui nu este deloc fada si nici inecacioasa, iar asta este meritul legumelor care i-au imprumutat din zeama si gustul lor. Neaparat sa incercati!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana