duminică, 25 mai 2014

Prajitura turceasca cu gris si iaurt


Trec zilele ca nebunele si fara sa-mi dau seama aproape am ajuns la sfarsitul lunii mai. Si daca este sfarsit de luna, atunci e musai sa vin cu reteta pentru Provocarea Secreta.
Luna aceasta am onoarea sa fiu gazda acestei provocari si va invit pe 31, in ultima zi a lunii mai, sa admirati parada retetelor pregatite de participantii inscrisi la provocare.
Mie mi-am repartizat blogul Mihaelei, Pasiunile Mihaelei, un blog foarte frumos si bogat. Pe langa faptul ca mancarea postata de ea pe blogul ei suna bine, pozele care insotesc retetele sunt fenomenal de frumoase si cu ajutorul lor mancarea arata mai frumoasa si mai interesanta. Eu o admir foarte tare si nu am pierdut niciodata ocazia sa o laud.
De obicei, cand vezi un blog cu poze atat de reusite, tinzi sa crezi ca retetele sunt grele si ca tie niciodata n-o sa-ti iasa mancarea asa frumoasa. Prin urmare te rezumi doar la admirat, eventual dat un like si treci mai departe. In cazul acestui blog insa, va asigur ca pozele nu sunt trucate, ca retetele sunt corecte si ca mancarea sigur o sa va iasa ca in poze. Drept dovada la cele afirmate mai sus, vin cu aceasta prajitura delicioasa cu gris si iaurt, cu gust bogat de lamaie. Spuneti voi, nu-i asa ca mi-a iesit exact ca prajitura Mihaelei? smiley6855.gif
Reteta este foarte usoara, ingredientele sunt accesibile si putine, rezultatul este delicios!

Ingrediente:
***Blat:
- 4 oua
- 100g unt moale (nu topit!)
- 500g iaurt
- 180g zahar
- 500g gris
- 1 plic praf de copt
- 1 lingura esenta vanilie
***Sirop:
- 150g zahar
- 2 lamai (eu am avut o lamaie mare si inca jumatate)
- 100ml apa


Am separat in doua castroane albusurile de galbenusuri.
Galbenusurile le-am mixat bine cu untul moale si zaharul, apoi am adaugat esenta de vanilie si iaurtul.


La urma am adaugat grisul si praful de copt si am amestecat bine.


Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare (cat iei in doua degete).


Am incorporat cu miscari usoare spuma de albusuri in amestecul cu gris. Compozitia rezultata este spumoasa.


Am turnat amestecul intr-o tava (20 X 30 cm) captusita cu hartie de copt.


Am bagat tava la cuptor, pe raftul din mijloc, foc mediu, pentru 1 ora. Cand blatul prinde culoare frumoasa, aurie, si trece testul scobitorii, este gata.


Cat timp a stat blatul la copt, am pregatit siropul: am amestecat intr-o craticioara zeama de la cele 2 lamai, zaharul si apa; am tinut craticioara pe foc mic pana cand s-a topit zaharul, apoi am oprit focul si am lasat siropul sa se racoreasca.


Dupa ce am scos blatul din cuptor, am turnat peste el tot siropul caldut.



Am lasat prajitura sa se raceasca vreo doua ore, apoi am feliat-o. Se feliaza foarte frumos si fara dificultate.


Blatul este foarte pufos, miroase senzational si este delicios smiley5179.gif


Siropul de lamaie este exact ce-i trebuie si nu inmoaie excesiv blatul. Ba chiar m-as aventura data viitoare sa fac cantitate dubla de sirop, pentru ca blatul permite acest lucru.


Prajitura se poate presara la sfarsit cu fulgi din nuca de cocos, dar eu nu am mai facut acest lucru.
Mihaela, sarut mana pentru reteta! Prajitura a fost foarte apreciata si toata lumea a iubit-o smiley5179.gif


Este simpla, deci incercati si voi!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana