miercuri, 26 august 2020

Placinta frageda cu mere

 


   Ce buna este placinta cu mere ♥♥♥ 
   De-a lungul timpului am incercat tot felul de retete de placinta cu mere, dovada stand si retetele deja publicate pe blog. Acum cativa ani ma laudam ca am gasit reteta pentru cea mai simpla placinta cu mere, apoi pentru cea mai buna placinta cu mere , apoi am incercat reteta unei vecine Placinta simpla cu mere, a la Simona, ba chiar am facut Prajitura pufoasa cu mere si scortisoara - dukan style si Prajitura turnata cu mere - dukan style. Eram foarte multumita cu retetele incercate si cu rezultatele obtinute, prin urmare am tot repetat retetele astea, convinsa fiind ca ale mele cautari pentru placinta perfecta cu mere au luat sfarsit. Cat de tare m-am inselat!
   Placinta frageda cu mere de azi mi-a dat peste cap tot clasamentul 😂
   Ingredientele sunt cam aceleasi cu cele folosite la cea mai buna placinta cu mere, diferenta constand in cantitatile folosite si folosirea unturii in locul untului. Aceste modificari au ca rezultat o foaie frageda de placinta, usor crocanta si delicioasa ♥

Ingrediente:
***Aluat:
- 450g faina + 1 lingura faina
- 2 linguri cu varf untura de porc
- 2 oua
- 2 linguri cu varf smantana (20% grasime)
- 150 g zahar
- 1 plic zahar vanilinat (8 g)
- 1 plic praf de copt (10 g)
***Umplutura:
- 1,5 kg mere
- 1 lingurita scortisoara pudra
- 150 g zahar
- zahar pudra pentru ornarea de la final

   Prima data am pregatit umplutura. Pentru asta am curatat merele de coaja si le-am razuit pe razuitoarea cu ochiuri mari. Peste mere am pus zaharul si scortisoara si le-am calit la foc mic pana cand s-a mai evaporat din zeama formata.
   Merele calite le-am lasat sa se racoreasca pana cand a fost gata coca pentru placinta.


   Intr-un castron incapator am pus faina si untura. Am frecat faina cu untura in palme, pana am obtinut un amestec nisipos.


   Am adaugat cele doua oua, zaharul vanilinat, praful de copt si zaharul. Am amestecat totul bine cu mainile.


   La final am adaugat smantana si am framantat bine. 


   Este posibil ca aluatul sa iasa un pic prea moale, cum am patit si eu, dar se mai adauga putina faina (cam o lingura) si aluatul devine perfect - moale si nelipicios. In cazul in care aluatul este prea tare, se poate adauga un pic de smantana pentru a ajunge la consistenta dorita. 


   Am aprins cuptorul (180 grade, caldura sus si jos, cu ventilatie) si l-am lasat sa se infierbante pana cand am "construit" placinta in tava.
   Aluatul l-am impartit in doua bucati egale. Ambele bucati le-am intins, cu ajutorul unui sucitor, in foi subtiri, direct pe hartie de copt. Am avut grija sa intind foile la dimensinea tavii folosite (30 X 35 cm).


   Una dintre foi am asezat-o in tava, cu tot cu hartia de copt. Peste aluat am nivelat toata umplutura de mere.


   Peste mere am pus a doua foaie de placinta, cu hartia de copt in sus. Am inlaturat hartia, am asezat aluatul frumos la margine si l-am intepat cu o furculita in mai multe locuri.


   Tava am bagat-o in cuptorul incins, pe raftul din mijloc. Placinta a avut nevoie de 30 minute pentru a fi gata. Miroase extraordinar de bine si prinde culoare foarte frumoasa la copt ♥♥♥
 

   La final am presarat pe suprafata placintei zahar pudra.


   S-a feliat foarte usor si frumos si a fost delicioasa ♥♥♥




   Absolut minunata ♥♥♥


   Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana