Nuci umplute cu crema caramel


Reteta de fata este rezultatul unei povesti ce a durat mai bine de un an. Mi-am dorit foarte mult sa detin si eu o matrita de fonta pentru nuci. Am cautat pe la toate neamurile si cunostintele sa vad daca cineva detine o astfel de matrita, insa nu am avut noroc. Am trecut la intrebari si rugaminti pe forumuri si am cautat aceasta matrita pe internet. Am gasit pe okazii, cu preturi intre 150 si 250 lei. Cat de mult mi-as fi dorit matrita asta, n-as fi dat atatia bani pe ea. Salvarea a venit vara trecuta din trei locuri: Bucuresti, Fetesti si Cernavoda. Cu uimire si bucurie am aflat ca matrita (noua!) nu costa mai mult de 30 lei, ba chiar la Fetesti pretul era de 25 lei.
In momentul de fata sunt mandra posesoare a doua matrite pentru coji de nuci si a doua matrite pentru faguri :D
Acum, daca aveam matritele mult visate, am inceput cautarile pentru retete. Am incercat multe retete pana sa ajung la cea prezentata azi. M-am gandit ca orice reteta de fursecuri ce contine multa grasime e buna pentru cojile de nuci si prima data am facut nuci cu coca de la Cornuletele fragede cu untura, a la Diana si le-am umplut cu crema de lamaie.


 Au iesit foarte bune (pun reteta in viitorul apropiat), insa nu era ce cautam eu, asa ca am continuat cu experimentele.
Am gasit o alta reteta pe internet. Rezultatul a iesit bine, dar tot nu era ce cautam. Crema a fost de ciocolata, iar din coca respectiva am facut si faguri. Voi posta si aceasta reteta in viitorul apropiat.



Si uite asa am ajuns la reteta de azi. Este exact ce cautam si am gasit-o in revista Practic in bucatarie nr.4/2007. Din ingredientele de mai jos mi-au iesit 153 de nuci.
Ingrediente aluat:
- 200g margarina
- 200g untura
- 8 linguri de apa
- 7 linguri de zahar
- 2 oua
- 1 plic praf de copt
- 1kg faina
Ingrediente crema:
- 4 pahare zahar (800g)
- 400g unt
- 2 oua
- 100g nuci macinate
Intr-un bol incapator am pus margarina moale, untura si zaharul si am amestecat bine.



Apoi am adaugat ouale, apa si praful de copt si iar am amestecat.


La urma am adaugat faina lingura cu lingura.


Nu necesita framantat mult, doar cat sa inghita toata faina si sa se dezlipeasca de bol. In acest stadiu am scos coca pe masa si am chemat ajutoare.



Am lasat-o sa framante coca vreo 10 minute dar nu pentru ca era necesar ci pentru ca am vazut ca-i place :D Asta se numeste exploatare? :D
Asa arata coca la final:


Acum trebuiau forrmate bilute mici de coca ce apoi se coc pe ochiul de la aragaz in matrita speciala. Pentru operatiunea asta am chemat in ajutor si capul familiei. La trei perechi de maini, am transformat in bilute mici cat o cireasa bucata de coca obtinuta, in aproximativ 30 minute.


O data ce bilutele au fost gata, am trecut la copt. Prima data am incalzit bine formele, apoi treaba a mers unsa.






Cojile de nuca nu trebuie coapte foarte mult timp. Prind culoare frumoasa, foarte asemanatoare cu nucile reale.
Crema de caramel cu nuci este cea mai buna crema din lume! M-am indragostit de ea! Se face foarte usor.
Am fost curioasa cat cantareste un pahar cu zahar (bineinteles ca am cantarit prima data paharul gol, am pus cantarul pe zero si apoi am pus zaharul).


Untul moale l-am frecat cu doua pahare de zahar (400g) si ouale cu ajutorul mixerului. Zaharul ramas l-am topit intr-o craticioara, la foc mic.



Dupa ce zaharul s-a topit, am dat craticioara la o parte de pe foc si am turnat compozitia de unt, zahar si oua peste zaharul topit si am amestecat repede si energic.



Am pus crema obtinuta iar pe foc mic si am lasat-o sa fiarba, amaestecand mereu, pana cand s-a ingrosat . Am adaugat nucile macinate, am amestecat si am lasat crema sa se raceasca.



Cu crema racita am umplut cojile de nuca si le-am lipit doua cate doua.
Nucile astea nu le-am pudrat cu zahar pentru ca sunt destul de dulci.
Din pacate poze cu "productia la hectar" nu am din cauza ca am omis acest lucru.
Am doar poze cu sectiune.
UPDATE 25.01.2013: mai multe poze cu acest preparat gasiti daca apasati aici:   
http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2013/01/nuci-umplute-cu-crema-de-caramel.html




Acum urmeaza cateva concluzii si sfaturi:
- incepeti pregatirea nucilor cu cateva zile, chiar o saptamana inaintea evenimentului la care vreti sa le serviti. Desi nu sunt greu de facut, sunt foarte migaloase.
- cojile de nuci se pastreaza foarte bine intr-un bol cu capac si pot astepta cateva zile pana la umplere
- nucile umplute tin foarte multa vreme daca sunt pastrate in camara, la rece, intr-un bol acoperit cu capac sau intr-o punga de hartie. La mine au rezistat foarte bine, fara sa se altereze si fara sa se inmoaie sau sa-si schimbe gustul, doua saptamani pana s-au mancat toate.
- este un desert foarte apreciat si sigur va avea succes

S-aveti pofta!

33 de comentarii:

  1. First, sunt innebunita dupa crema asta!!!! Da innebunita! O fac pur si simplu, o pun intr-o tava, o dau le rece, o feliez ca pe cioco si-o mananc!;))) In al doilea rand, cum fac si eu rost de forme???? Tot ca tine, de multa vreme tot caut si nu gasesc! Mama nu mi-o da nici in ruptu capului, deci musai trebuie sa-mi iau si eu;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Antonia, dupa cum spuneam, crema asta e nebunie curata! Mi-a ramas cam un bulgare cat un mar mic din ea si am mancat-o toata, singura :D Drog curat! :D
    Tu esti din Bucuresti, nu? Vezi ca are la piata, la tiganii caldarari. Am o prietena in Bucuresti si ea acolo a gasit ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. waw..ce bunatate si cate ti-au iesit ...cred ca fetita ta a fost tare incantata de cantitate si calitate...

    RăspundețiȘtergere
  4. Naty, junioara mea mai mult s-a bucurat ca am lasat-o sa framante coca :D De mancat, nu prea a mancat deoarece ea este fan ciocolata :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce norocoasa esti ca ai gasit forme pana la urma.
    Nucile tale imi fac cu ochiul :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Norocoasa? Da, dar am si dat sfoara in toata tara :D

    RăspundețiȘtergere
  7. FORME GASESTI LA OBOR AM LUAT EU PE 3.5.2012 PRETUL E INTRE 25-50RON

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru informatie, Anonim! :) In mod sigur va ajuta pe cineva care sta in Bucuresti, sau are drum prin Bucuresti.

      Ștergere
  8. are cineva idee unde as putea gasi astfel de forme in tara? eu sunt din Timisoara si aici nu prea am gasit.....:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, ale mele au fost luate din Cernavoda, jud. Constanta (una) si din Fetesti, jud Ialomita (cealalta), de la tiganii caldarari ce vand ceaune de aluminiu in piete. Am inteles ca se mai gasesc si in piata Obor din Bucuresti.
      Preturile variaza intre 25 si 35 lei/buc.
      Am gasit de vanzare si pe okazii, dar preturile de acolo sunt nesimtite: 150 lei/buc!
      Sper sa gasesti si sa faci si tu nuci umplute! :)

      Ștergere
    2. Forme de nuci si faguri exact ca ale cristinei , in tg jiu sunt 25 lei tot la producatorii de ceaune

      Ștergere
  9. Greselile mele, poate inspira pe cineva sa nu le repete:))
    1.Am vrut sa fac si faguri. Nu am forma de copt speciala si am incercat la aparatul de vafe. Nu merge!!!!! Sunt foarte tari si nu se intampla nimic nici de le lasi cremuite cateva zile:))))
    2. In timp ce umpleam nucile o trebuit sa vorbesc vro juma de ceas la telefon, crema ramasa s-a intarit foarte tare de nu mai puteam umple cojile. Am zis ca tre sa mearga de-o reincalzesc. Din pacate, am focuit-o de-am avut in final un zahar ars casant.Il voi refolosi azi la o crema cu lapte praf, nu-i pierdere mare:))
    3.4.5.... sunt GROZAVEEEE!!!!!! Saru' mana!

    Eu obtineam un soi asemanator la gust de crema topind bomboane cu lapte cumparate in frisca lichida. Dar, nu se compara! Abia astept sa vad pe ce alta reteta o pot folosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, nici eu nu am apucat o data sa umplu toate cojile pana sa se intareasca crema, dar am bagat craticioara in cuptorul fierbinte cateva minute si am putut sa lucrez iar cu ea :) Tu ai pus-o direct pe foc?
      Faguri nu am facut din reteta asta pentru ca nu se preteaza. In capul meu fagurii sunt moi si pufosi :D Asa i-am cunoscut eu in copilarie si altfel nu vreau sa stiu :P
      Am avut dreptate ca sunt grozave, nu-i asa??? :D :D
      Poti face bani frumosi din vanzarea lor, mai ales ca le poti pregati cand ai timp liber si au termen de valabilitate mare :)

      Ștergere
  10. Oi, eu am vazut faguri in poze si am fost sigura ca-i tot asta aluatu! Ni-i bai, aparatul de vafe oricum necesita un alt soi de compozitie, genul clatitos.
    Nu le vand, le duc dar la botez, ca oricum bani n-am!:) Frumos ar fi, dupa ce de doua saptamani doar pregatiri botezoase fac, sa n-am maine cum ajunge in Focsani:))

    Despre cat de bune is nu zic decat ca am avut vro 70 si amu la bagaje sa mai fi ramas vro 30.

    Da, am pus-o direct pe foc si nu doar atat, a doua zi pentru crema ce ma laudam cu lapte praf, am uitat-o pe foc pan la scrum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, sper ca ai ajuns cu bine la botez si ca te-ai distrat de minune! :D
      Sa-mi spui ce-au zis degustatorii de nucile minunate :D
      Vad ca ai avut probleme "cremoase" :)) Sper ca nu te-ai necajit foarte tare! Sanatoasa sa fii ca numai bunatati o sa faci! :*

      Ștergere
  11. O fost minunat, îs olecuţă tristă că n-am poze cu tortul cel mare, io să fiu sănătoasă cum bine spui şi ăsta să-mi fie necazul ăl mai grav! Mă amuz acum când îşi scriu pentru că am făcut doar 3 dulciuri, voi reveni pe blog cu celelalte două, da' toată lumea se minuna de nuci, că doar pe astea le recunoşteau şi erau cele mai bune din toate timpurile:) Zâmbetele mele ţin de faptul că pentru reţetă i-am trimis aci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru publicitate! :*
      Ma bucur ca ai ajuns cu bine la botez si ca te-ai distrat!
      Abia astept sa vad ce minunatii ai pregatit! Sunt taaare curioasa :D

      Ștergere
  12. Buna, Cristina,
    Spune-mi, te rog, as putea sa inlocuiesc margarina din compozitia cojilor cu unt sau tot untura? (nu folosesc margarina de niciun fel). Din compozitia asta ti-au iesit 153 de nuci sau 153 de de coji, adica 74 de nuci? Le fac saptamana asta pentru ziua sotului meu si in luna mai pentru botezul mezinului. Mersi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus!
      Margarina din compozitia cojilor o poti inlocui cu unt cu procentaj mai mic de grasime (60 - 65%). Din compozitia asta mi-au iesit 153 de nuci, deci 306 jumatati (coji). Nucile mele sunt mari cat o nuca adevarata de marime mijlocie.
      O sa ai mare succes cu ele, asta e sigur! Sunt foarte foarte bune! :D
      Tin foarte mult timp, deci le poti prepara linistita cu 2-3 saptamani inaintea evenimentului si apoi le pastrezi in caserole cu capac intr-un loc racoros sau in frigider, in sertarele pentru fructe si legume.
      Va urez petrecere frumoasa la botez si la multi ani sotului tau!

      Ștergere
  13. Super reteta , acum incerc sa le fac , rabdare sa avem :)))) .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, sa vii sa-mi spui daca v-au fost pe plac :D

      Ștergere
  14. Am printat-o vineri pentru incercat de dumirit costuri, kilograme. Afla ca am copt din aluat cele mai faine cosuri pentru tarte, amu ma stradui sa gasesc o solutie pentru umplut cu asta crema, aia mai buna dintre toate:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, vad ca la tine obsesia tine mult si bine :D
      Spor la treburi!

      Ștergere
  15. Foarte bine arata iubesc comorile astea mici rabdare sa ai , crezi ca pot folosi crema asta pt tort ? multumesc ! Alina .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alina, crema asta nu prea se preteaza pentru un tort pentru ca este destul de compacta si se intareste destul de mult la rece. O poti folosi insa la napolitane de casa :D

      Ștergere
  16. Tare faina este reteta si multumesc pentru ca ai impartasit-o ! Arata foare frumos si te felicit ! Sigur m-ai determinat sa-mi cumpar si eu aceasta matrita ca sa incerc reteta.
    Crema caramel am folosit-o si eu la foi de napolitane si iese foarte buna prajitura. Trebuie lucrat repejor cu crema deoarece se intareste, asa cum s-a spus mai sus. Cu ani in urma, se gaseau pachete cu foi de napolitane in diferite culori. Nu va pot explica ce aspect aveau prajiturelele multicolore taiate in romburi. Pacat ca le-au scos de pe piata sau, cel putin nu am mai vazut eu.
    As avea si eu ceva intrebari, pana imi voi cumpara matrita.
    Cat timp se tine matrita la infierbantat pe aragaz si cat timp se tine dupa introducerea bilutelor ?
    Matrita se tine pe aragaz numai pe o parte sau pe ambele parti ?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Matrita trebuie incinsa bine inainte de a te apuca de copt. Eu o tin pe flacara pana nu o mai pot atinge pe capac cu degetele. Nu trebuie unsa pentru ca bilutele de coca au untura in compozitie.
      Dupa ce pun coca in matrita, tin matrita pe foc doar pe o singura parte (cea cu gaurile in care pun coca) pentru 1 minut. Timpul de coacere trebuie un pic probat pentru ca poate fii diferit din cauza focului sau a grosimii matritei.
      Spor la treburi!!!

      Ștergere
  17. Multumesc din suflet pentru raspuns si promptitudine. Am promisiunea de imprumut al unui aparat si pana atunci vreau sa stiu cat mai multe detalii. Mai am o intrebare daca nu te superi. Aluatul il pot pastra in frigider mai multe zile ? Dar crema ? Mi-ar fi mult mai usor daca as face reteta in mai multe etape , pe intinderea mai multor zile. Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prepararea aluatului si a cremei nu necesita mult timp, de aceea eu te sfatuiesc sa le faci in momentul in care vrei sa coci cojile/sa umpli nucile. Crema se intareste la frigider si nu o vei mai putea manevra.
      Poti face cojile cu ceva vreme inainte. Se pastreaza foarte bine la rece, pana la o luna, fara sa-si schimbe gustul sau consistenta. Crema o vei prepara in ziua in care ai timp pentru umplut nucile si o vei folosi calda.
      Astept vesti si eventual o poza cu peparatul final :D

      Ștergere
  18. Buna seara cu ce pot inlocui untura , va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recomandabil este sa nu o inlocuiesti, dar in caz de maxima urgenta, cred ca se poate pune unt cu peste 80% grasime.
      Spor la treaba!

      Ștergere
  19. Va multumesc pt raspuns.Ce parere aveti , as putea sa umplu cozonacii cu crema caramel??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu recomand asta :D Aceasta crema este densa si destul de grea. Nu cred ca ar merge bine in cozonac :) Se potriveste fursecurilor, biscuitilor, nu unui preparat pufos.
      Sarbatori fericite!

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...