miercuri, 26 septembrie 2012

Negresa cu gem si nuci (de post)


Aceasta prajitura de post a fost prima prajitura incercata de mine, cand eram copila. Este o reteta foarte usor de facut si nu necesita ingrediente multe si scumpe, nici tehnici de fabricatie complicate. Rezultatul este o prajitura delicioasa!
Ingredientele se masoara cu aceeasi cana/pahar/borcan.

Ingrediente:
- o cana zahar
- o cana ulei
- 2 cani apa
- un borcan gem sau dulceata (400g)
- o lingurita bicarbonat de sodiu
- o lingurita otet
- 3 linguri cacao de buna calitate
- faina cat cuprinde
- o cana nuca macinata sau fulgi de cocos

Intr-un bol se pun: zaharul, uleiul, apa, dulceata (sau gem), cacao si bicarbonatul de sodiu stins cu otet.



Am adaugat faina, lingura cu lingura, amestecand mereu cu un tel.


Am adaugat atata faina pana cand compozitia a ajuns la consistenta unei smantani subtiri.


Am turnat compozitia intr-o tava cu peretii inalti, captusita cu hartie de copt si am presarat deasupra nuca macinata grosier.



Tava am bagat-o la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc moderat spre mic, timp de aproape 50 minute. Prajitura este gata daca trece cu brio testul scobitorii.



Este foarte buna atat calda, cat si rece. Are o textura umeda si ciocolatoasa.







Se mai pot adauga lacrimi de ciocolata, fulgi de cocos, marshmallow, rahat, alune, etc sau se poate glazura cu ciocolata.
Sa ne fie de bine!

14 comentarii:

  1. Tare buna e reteta asta ;) Perfecta pentru un dulce de post!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Sara, si mie imi place tare mult! Are gust de prajitura de ciocolata si nici nu se simte ca este o prajitura de post :D

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Craita, neaparat s-o incerci si tu :) N-o sa-ti para rau :)

      Ștergere
  4. Nu stiam eu de ce mi-am adus caietul cu retete de la mama:)) Mi-am amintit, cand am citit postarea ta, ca pe undeva pe la jumatate am reteta negresei de post cu sifon si gem, dar eram tare curioasa ce este pe prima pagina, banuiam ca alba ca zapada, cu surprindere am descoperit ca e crema de zahar ars cu cacao si apa, probabil de la prajitura budapesta, partenera albei ca zapada pe balcon la toate revelioanele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, te invidiez! Eu nu am un astfel de caiet :( Mama mea a fost cam paralela cu bucataria, iar tata, bucatarul familiei, gatea "dupa ochi" :)
      Te rog sa faci poze la retetele alea si sa mi le arati si mie! Sunt mare amatoare de retete vechi, mostenite. :D
      Multumesc anticipat! :*

      Ștergere
    2. Aaa, nu e caietul mamei, desi, la un moment dat, intr-un carnetel cu versuri avea si cateva retete... e caietul meu de pe la inceputul anilor 90. Din pacate, retetele au doar ingredientele, multe dintre ele acum nu se mai vad. Am un alt caiet de la o mama soacra, dar e la fel de tanar cu al meu, doar 20 de anisori:)))

      Ștergere
    3. Deci de copila ai fost pasionata de bucatareala? Foarte tare! :) Eu sincer iti zic, pana sa ma marit si nevoia sa ma oblige sa nu fac aceeasi mancare de trei ori pe saptamana, faceam mancare foarte rar si de sarbatori :D

      Ștergere
  5. Mancare si eu am inceput dupa primul mutat de la mama:))) Retetele de prajituri le strangeam de pe unde mancam ceva care sa-mi placa, mama nu facea decat placinte, covrigei/saratele, nuci si foarte rar cate un tort. Eram fascintata de prajiturile cu multe foi si creme. Bine ca m-am vindecat intre timp:)) Mi-am amintit, scriind acum, ca de cele mai multe ori nu-mi ieseau dar mama, inghitind cu greutate cate ceva cu o tona de zahar sau un aluat mai mult crud decat copt, ma rasplatea invariabil cu "tu sa fii sanatoasa, sa mai incerci si alta data!":)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mama ta e cea mai buna mama din lume! Numai mamele adevarate stiu sa-si faca puii sa se simta importanti chiar daca ceea ce au facut nu este chiar demn de atata lauda :)
      Am inteles bine? Mama ta facea nuci? Da-mi si mie reteta ei, te rog!

      Ștergere
  6. O voi intreba, de si-o mai aminti-o, nu le-a mai facut de decenii:) Crema era aia cu rahat, margarina si lamaie,nu stiu de mi-ar mai placea, dar atunci era cea mai buna din lume:) Chat facui si de data asta, imi pare rau:))

    RăspundețiȘtergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape