marți, 19 februarie 2013

Ciorba de fasole uscata


Nu este o mancare complicata si in nici un caz nu se gateste pentru nunti si alte petreceri, dar este o mancare buna si satioasa, perfecta pentru zilele reci, dar si pentru cele prea calde.
Reteta de fata este reteta de baza, fara carne, care poate fi modificata dupa bunul plac al fiecarei gospodine. La noi acasa se mananca mereu cu placere si nu s-a intamplat pana acum ca fiecare mesean sa nu mai ceara si a doua portie. De aceea eu pregatesc mereu o oala mare de ciorba, sa ne ajunga la toti.

Ingrediente (pentru 10 portii):
- 500g fasole boabe uscata
- 2 cepe mari
- 2 morcovi mari
- 1 radacina mare de patrunjel
- 50ml ulei
- 2 linguri cu varf de pasta de tomate
- tarhon in otet
- sare si piper macinat

Cand vreau sa fac mancare din fasole boabe uscata, pun fasolea la inmuiat in multa apa rece de cu seara. A doua zi dimineata este umflata bine si perfecta pentru gatit.
Am pus o oala cu apa la fiert si cand a inceput sa fiarba am adaugat fasolea scursa de apa in care a fost lasata la inmuiat. Intr-o alta oala am pus alta apa la fiert.
Am lasat fasolea sa fiarba 20 minute din momentul in care a dat primul clocot, apoi am strecurat fasolea si am aruncat apa. Am pus fasolea inapoi in oala si am turnat peste ea apa fierbinte din a doua oala. Apa trebuie pusa dupa cat de multa zeama vrei sa aiba ciorba.


Am adaugat ceapa si radacinoasele taiate marunt si am lasat ciorba sa fiarba la foc molcom pana cand boabele de fasole s-au fiert bine.


Cand am observat ca boabele sunt bine fierte am pregatit pasta de tomate.
Intr-o tigaita am infierbantat uleiul si am calit in el pasta de tomate cateva minute. Continutul tigaii l-am turnat apoi in oala de ciorba.


Am oprit focul si am adaugat tarhonul in otet, taiat marunt.
Am potrivit gustul cu sare si piper si am servit ciorba imediat. Am adaugat sarea dupa ce am pus tarhonul, pentru ca tarhonul este de la mama natura un pic sarat, in cazul de fata fiind si conservat in otet.


Alaturi de ceapa rosie sau verde este o bunatate!



In ciorba asta se mai pot adauga, dupa preferinte, chef si pofte: cubulete de cartofi, ardei gras, telina, ciolan afumat, carne de porc, ciuperci, rosii.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana