Treceți la conținutul principal

Ciorba de fasole uscata


Nu este o mancare complicata si in nici un caz nu se gateste pentru nunti si alte petreceri, dar este o mancare buna si satioasa, perfecta pentru zilele reci, dar si pentru cele prea calde.
Reteta de fata este reteta de baza, fara carne, care poate fi modificata dupa bunul plac al fiecarei gospodine. La noi acasa se mananca mereu cu placere si nu s-a intamplat pana acum ca fiecare mesean sa nu mai ceara si a doua portie. De aceea eu pregatesc mereu o oala mare de ciorba, sa ne ajunga la toti.

Ingrediente (pentru 10 portii):
- 500g fasole boabe uscata
- 2 cepe mari
- 2 morcovi mari
- 1 radacina mare de patrunjel
- 50ml ulei
- 2 linguri cu varf de pasta de tomate
- tarhon in otet
- sare si piper macinat

Cand vreau sa fac mancare din fasole boabe uscata, pun fasolea la inmuiat in multa apa rece de cu seara. A doua zi dimineata este umflata bine si perfecta pentru gatit.
Am pus o oala cu apa la fiert si cand a inceput sa fiarba am adaugat fasolea scursa de apa in care a fost lasata la inmuiat. Intr-o alta oala am pus alta apa la fiert.
Am lasat fasolea sa fiarba 20 minute din momentul in care a dat primul clocot, apoi am strecurat fasolea si am aruncat apa. Am pus fasolea inapoi in oala si am turnat peste ea apa fierbinte din a doua oala. Apa trebuie pusa dupa cat de multa zeama vrei sa aiba ciorba.


Am adaugat ceapa si radacinoasele taiate marunt si am lasat ciorba sa fiarba la foc molcom pana cand boabele de fasole s-au fiert bine.


Cand am observat ca boabele sunt bine fierte am pregatit pasta de tomate.
Intr-o tigaita am infierbantat uleiul si am calit in el pasta de tomate cateva minute. Continutul tigaii l-am turnat apoi in oala de ciorba.


Am oprit focul si am adaugat tarhonul in otet, taiat marunt.
Am potrivit gustul cu sare si piper si am servit ciorba imediat. Am adaugat sarea dupa ce am pus tarhonul, pentru ca tarhonul este de la mama natura un pic sarat, in cazul de fata fiind si conservat in otet.


Alaturi de ceapa rosie sau verde este o bunatate!



In ciorba asta se mai pot adauga, dupa preferinte, chef si pofte: cubulete de cartofi, ardei gras, telina, ciolan afumat, carne de porc, ciuperci, rosii.
Sa ne fie de bine!

Comentarii

  1. Pe la noi se adauga taitei:) La un moment dat, cand ma vaitam eu ca-i complicat cu fiertu de fasole, am fost sfatuita sa fierb mai multa si sa o tin la congelator pan la folosiri ulterioare. Cel mai mult imi place acrita cu corcoduse verzi si bobi de aia colorati, neuscati, pe cand se bate fasolea la camp. Si musai cu mamaliga coapta si crengute de cimbru! Nu s-o gati pentru nunti, dar pe aici se intalneste adesea in meniurilede post pentru pomeniri:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, am citit eu bine??? Fidea??? :D Foarte tare!!!
      Am incercat si eu aia cu fiertul a mai multa fasole si bagat la congelator ce e prea mult si pot confirma ca este o idee foarte buna! :)
      Eu n-am gasit ciorba asta la nici o sindrofie pentru morti sau pentru vii, dar se vede treaba ca eu stau in alta tara :))

      Ștergere
  2. Daca imi place ciorba de fasole?
    Mai intrebi?
    Daca nu ai ceapa, aduc eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kyra, nu refuz ceapa :D De care ai? Rosie sau verde? :D

      Ștergere
  3. Tare mult imi mai place ciorbita de fasole.. cu sau fara afumatura! Din pacate organismul meu nu accepta mai mult de o portie.. odata la cateva luni.. asa ca, voi servi o portie virtuala de la tine!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. E una din preferatele mele, mereu o mananc cu placere. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. astazi voi face ciorbita de fasole uscata :) am citit reteta ta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Deja mi-ati facut pofta😋nu am facut niciodata si chiar am sa incerc😉mai ales sa fie si putin acrisoara cred ca e 👍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte buna, deci sigur o sa va placa :D
      Spor la treaba si pofta mare!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Friptura frageda de cocos

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Biscuiti din lapte praf

Sunca fiarta in zeama de varza murata

Macrou marinat in sos de tomate

Scrumbie cu lamaie, la cuptor