miercuri, 27 februarie 2013

Budinca de cus-cus cu amestec de legume


Aceasta reteta este una rezultata din dorinta de a scapa rapid de niste smantana luata la oferta (in traducere - aproape de expirare) o punga de cus-cus si niste paste maruntele in forma de steluta care ma asteptau de ceva vreme in camara. Rezultatul a fost unul neasteptat de bun si de satios, prin urmare cred ca voi mai face budinca asta in mod repetat in viitor.
Desi in poza cu sectiunea budinca pare teapana bine, cus-cus-ul asta nu formeaza o masa compacta, ci se desface foarte frumos in mici bobite cand este taiat cu furculita.

Ingrediente (pentru o tava 35 X 25 cm):
- 350g cus-cus (eu am avut 250g cus-cus si 100g paste maruntele, in forma de steluta)
- 50 g unt
- 3 linguri ulei
- 2 pungi amestec legume congelate (800g) - eu am folosit amestec mexican pentru ca este format din mai multe legume diferite: ardei gras rosu, fasole boabe rosie, fasole pastai verde, mazare, morcov, telina, boabe de porumb)
- 2 cepe
- 5 oua
- 400g smantana fermentata
- sare si piper macinat


Am pus o oala cu apa la fiert si cand a inceput sa fiarba am adaugat o lingurita de sare si pastele. Cand au fost gata le-am strecurat de apa in care au fiert.
Intr-o craticioara am calit in unt + ulei + sare + piper macinat ceapa taiata marunt. Dupa ce a devenit sticloasa am adaugat legumele congelate si le-am calit si pe ele cateva minute. Nu am adaugat deloc apa si nu le-am gatit mai mult de 5 minute.



Am amestecat legumele si cus-cus-ul, apoi am turnat amestecul intr-o tava cu peretii inalti, captusita cu hartie de copt.
Intr-un castron am batut ouale cu smantana. Amestecul obtinut l-am turnat in tava, deasupra pastelor cu legume. Cu o furculita am intepat din loc in loc amestecul din tava pentru a permite oului sa coboare si printre paste si legume.



Tava am bagat-o la cuptor, la foc molcom, pe raftul din mijloc al cuptorului.
Dupa o ora arata asa:


Nu am idee de ce s-a bronzat mai mult intr-un colt, dar nu a fost bai mare.
Am lasat budinca sa se racoreasca o jumatate de ora apoi am taiat-o. Se taie foarte frumos.


Noi am servit-o cu dulceata de ardei iute si tare mult ne-a placut.



Ce a ramas a fost mancat a doua zi la micul dejun. A fost foarte buna si rece :)
Pentru diversificare se pot folosi ciuperci, si orice alte legume va plac. Cred ca nici ceva cascaval deasupra nu ar avea ce sa strice, dar va asigur ca si fara cascaval este foarte buna mancarea asta.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana