miercuri, 20 februarie 2013

Prajitura cu ciocolata


Luna aceasta, la provocarea Bucatar curajos, a fost propusa pentru desert reteta Brownie cu menta.
Eu nu am folosit menta pentru ca nu-mi place asocierea de menta cu ciocolata si nu am folosit nici whisky pentru ca nu am vrut sa cumpar o sticla intreaga de whisky doar pentru trei linguri care-mi erau mie necesare. Am folosit in locul lor esenta de rom.
Prajitura este foarte buna, foarte frageda si satioasa. Multumesc Johanna pentru propunere!
Ingredientele de mai jos sunt pentru o tava mica de prajitura, 30X20 cm, deci daca vreti sa faceti o tava mai mare, dublati cantitatile.

Ingrediente:
***Blat:
- 170 gr unt - eu am folosit cu 82% grasime
- 150 gr ciocolata cu mininm 50% cacao - eu am folosit ciocolata amaruie de la Novatini
- 2 oua
- 210 gr zahar
- 1 sticluta esenta de rom (25ml)
- 150 gr faina
- 1/2 lingurita praf de copt
***Glazura:
- 100g ciocolata amaruie
- 100ml frisca lichida

Untul taiat cuburi si ciocolata rupta in bucatele le-am pus intr-o craticioara la topit, la foc mic mic.



Intr-un castron am pus zaharul, ouale si esenta de rom si le-am amestecat bine, cateva minute cu un mixer.
Peste acest amestec am adaugat ciocolata topita cu unt, asa calda cum era si le-am mixat impreuna 2 minute.




La urma am adaugat faina amestecata cu praful de copt si iar am mixat bine, pentru a evita cocoloasele.


Am aprins focul la cuptor si l-am lasat sa se incalzeasca.
Compozitia pentru blat am turnat-o intr-o tava cu peretii inalti (30X20 cm), captusita cu hartie de copt.


Tava astfel pregatita am bagat-o in cuptor, pe raftul din mijloc, la foc moderat spre mic, pentru 40 minute. Trebuie sa faca deasupra o crusta subtire si crocanta, iar la interior sa ramana moale, dar nu cruda.
Asa arata cand o scoti din cuptor:


Am lasat-o sa se racoreasca o jumatate de ora, apoi am taiat-o si am servit-o.
Pozele nu redau cu adevarat cum arata de fapt si pot sugera ca prajitura este cruda in interior. Va asigur ca nu este deloc asa! Prajitura este foarte frageda si din cauza untului, care umezeste bine blatul, culoarea din interior a prajiturii este mai inchisa.


In aceste poze cu sectiunea se observa mai bine ca nu spun minciuni:


Dupa parerea mea prajitura asta este destul de dulce si nu mai trebuie acoperita cu glazura de ciocolata, dar daca reteta o cerea, am facut un pic de glazura din 4 patratele de ciocolata si 2 linguri de frisca lichida si am acoperit cu ea doua bucatele de prajitura.



Data viitoare voi face prajitura asta cu aroma de cafea :)
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana