luni, 25 februarie 2013

Rulada fiarta cu urda si spanac


Reteta propusa la sectiunea fel principal din cadrul provocarii Bucatarul curajos este Rotolo di ricotta e spinaci. Drept va spun ca la o prima citire mi s-a parut complicata reteta pentru ca nu cunosteam branza ricotta si nici foaie de taitei nu am facut niciodata. Aveam de gand sa renunt, mai ales cand nu am reusit sa gasesc de cumparat branza asta speciala. Noroc ca inainte de a renunta am intrebat fetele de pe facebook si astfel am aflat ca pot inlocui ricotta cu urda.
Ma bucur ca nu am renuntat si ca am reusit sa prepar reteta asta, pentru ca rulada a iesit foarte buna. Junioara a cerut portie dubla :)
Bineinteles ca am modificat una-alta, dar numai din greseala. Astfel in loc sa calesc o ceapa mica in 50g unt, eu am calit o ceapa mare in 200g unt!!! Nu stiu la ce mi-a stat capul! Citisem reteta in graba si bineinteles ca am inteles gresit. Astfel am ramas fara unt pentru sos si a trebuit sa il scot din ecuatie. Chiar si asa, rulada a iesit foarte foarte buna! Multumesc Angela!

Ingrediente:
***Foaie:
- 200g faina
- 2 oua
- un praf de sare
***Umplutura:
- 500g urda
- 300g spanac
- 1 ou
- 50g cascaval
- 200g unt
- 1 ceapa
- 1 lingura busuioc tocat - congelat
- 1/2 lingurita nucsoara
- sare si piper macinat
***Mai trebuie:
- 150g cascaval razuit

Am cumparat 500g de spanac, dar dupa ce l-am curatat de codite si radacini am ramas doar cu 300g.
Dupa ce am spalat spanacul bine, l-am oparit cateva minute in apa clocotita, cat sa se inmoaie.



L-am scos intr-o strecuratoare si m-am apucat de foaia de aluat.
Intr-un castron am pus faina, un praf de sare si ouale. Le-am amestecat mai intai cu o furculita, apoi cu mana, pana am obtinut o coca maleabila si nelipicioasa. Nu am adaugat deloc apa. Faina nu s-a incorporat toata in aluat. A mai ramas cam o lingura.



Am intins aluatul intr-o foaie subtire, cat jumatate din masa.


Am pus ceapa taiata marunt la calit in ulei. Cand a devenit sticloasa am oprit focul.


Pentru umplutura am amestecat intr-un castron urda cu oul, busuiocul (eu am avut congelat; daca folositi uscat, nu puneti chiar o lingura!), 50g cascaval razuit, nucsoara, un pic de sare si un pic de piper. La urma am adaugat spanacul tocat si stors de zeama.



Peste acest amestec am adaugat ceapa si untul in care s-a calit si am amestecat totul bine. In acest moment mi-am data seama de greseala facuta :) Bine ca a iesit totul bine!


Am aprins focul la cuptor si l-am lasat sa se incinga.
Am intins umplutura pe toata suprafata foii de aluat, avand grija sa las marginile libere.


Cu grija am rulat foaia si am lipit capetele ruladei.


Am udat o carpa cu apa si am invelit rulada in ea, ca un salam. Va sfatuiesc sa va asigurati ca folositi o carpa careia nu-i iese culoarea in apa si nu a fost clatita cu balsam de rufe. Nu vreti o rulada cu miros de parfum, nu?



Am pus rulada invelita intr-o tava cu peretii inalti si am umplut tava cu apa fierbinte. Am bagat tava la cuptor la foc mare, pe raftul de jos al cuptorului, pentru 40 minute.


Dupa ce s-au scurs cele 40 de minute am scos rulada din apa, am dezvelit-o si am taiat-o in felii groase, de 5-6 cm fiecare.


Feliile le-am asezat intr-o tava captusita cu hartie de copt si am pus peste ele cascaval razuit, apoi am bagat tava din nou la cuptor, pentru 15 minute, cat sa se topeasca cascavalul.


Am servit imediat.



Miroase foarte bine si a fost foarte buna! Rulada asta parca vesteste primavara :)
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana