Muraturi asortate


De ce pun abia acum reteta de muraturi? Pentru ca a fost prima oara cand am pus muraturi asortate pentru iarna si pentru ca abia acum am reusit sa fac poze la muraturile gata facute. Nu vreau sa ma laud, dar au iesit foarte bune muraturile mele, iar zeama s-a facut rozalie datorita conopidelor mov folosite. A fost bataie pe zeama rozalie! Nu mi-as fi inchipuit niciodata ca zeama de muraturi poate fi subiect de interes la masa.
Nu dau cantitati exacte pentru ca totul a fost facut la ochi si dupa bunul meu plac.

Ingrediente:
- gogonele
- morcov
- frunze de telina
- conopida
- bete de marar uscat
- crengi de cimbru
- sare mare (o lingura pentru fiecare litru de apa)

Am spalat legumele in apa rece. Morcovul l-am taiat rondele si conopida am rupt-o bucatele.
In borcane am pus mai intai bete de marar si cimbu si frunze de telina, apoi am asezat gogonelele, morcovii si conopida. Din cand in cand am mai adaugat frunze de telina. Deasupra legumelor am indesat bete de marar si cimbru.



Intr-o oala mare am pus apa la fiert. Am cantarit apa inainte! Cand apa a dat in fiert am oprit focul si am adaugat sarea, cate o lingura pentru fiecare litru de apa. Am amestecat bine, pana cand sarea s-a topit, apoi am turnat zeama fierbinte peste legume. Am pus repede capacele la borcane si am lasat borcanele in bucatarie o zi, ca sa se raceasca bine inainte de a le depozita in camara.


Asa arata muraturile mele acum:


O bunatate! Anul asta sigur pun mai multe borcane! Sper sa mai gasesc conopida mov, ca tare ne-a placut :)

13 comentarii:

  1. De nu vei gasi conopida mov, gasesti sfecla rosie, zic si io:) drept e ca n-am mancat mova d'asta. Imi place zeama de la muraturi or varza s-o folosesc la acrit ciorbele mele de legume. Postarea ta, asa zis tarzie, imi aminteste ca-ntr-un an am pus la otet vinete coapte-n ulei si am amanat postarea retetei pana dupa inceperea borcanelor, viteza de consum o depasit-o pe a mea de a poza:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, e musai conopida mov! :D
      Si eu era sa ratez postarea asta! Am desfacut ultimul borcan deja, asa de repede s-au mancat! Bine ca mi-am adus aminte la timp sa fac poza la muraturile murate :P

      Ștergere
  2. tare bine arata , dar cred ca le-ai mancat deja ' :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt mai am o jumatate de borcan, deci daca te grabesti apuci si tu sa gusti :)

      Ștergere
  3. Nu le-ai scos la bataie cu fasolea mea neagra!
    Vezi cum esti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iarta-ma! Scuza-ma! Nu fii suparata! Ma ierti? :D

      Ștergere
  4. iti mai recomand sa adaugi busuioc.Face minuni ,lasa zeama limpede & nu face "floare" deasupra nici cand a trecut ceva timp de la desfacerea borcanului.
    Eu pun & la varza murata & varza este extraordinara in vara anului urmator.
    Cateva ramurele fac minuni & parfumeaza placut dar discret.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No, de busuioc in muraturi nu am mai auzit :) M-ai facut curioasa, deci sigur voi incerca anul asta :D

      Ștergere
    2. De mare folos comentariul tau! Multumim! Deja l-am propovaduit olecuta:)

      Ștergere
  5. Cred ca a fost prima toamna in care nu am pus muraturi. Imagineaza-ti ce simt acum, vazand minunatiile tale! Sa te gandesti si la mine cand mananci. :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vienela, cam tarziu! S-au mancat deja toate :D
      Lasa ca imediat e iar vremea muraturilor si atunci iti iei tu revansa, nu?

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...