joi, 14 februarie 2013

Muraturi asortate


De ce pun abia acum reteta de muraturi? Pentru ca a fost prima oara cand am pus muraturi asortate pentru iarna si pentru ca abia acum am reusit sa fac poze la muraturile gata facute. Nu vreau sa ma laud, dar au iesit foarte bune muraturile mele, iar zeama s-a facut rozalie datorita conopidelor mov folosite. A fost bataie pe zeama rozalie! Nu mi-as fi inchipuit niciodata ca zeama de muraturi poate fi subiect de interes la masa.
Nu dau cantitati exacte pentru ca totul a fost facut la ochi si dupa bunul meu plac.

Ingrediente:
- gogonele
- morcov
- frunze de telina
- conopida
- bete de marar uscat
- crengi de cimbru
- sare mare (o lingura pentru fiecare litru de apa)

Am spalat legumele in apa rece. Morcovul l-am taiat rondele si conopida am rupt-o bucatele.
In borcane am pus mai intai bete de marar si cimbu si frunze de telina, apoi am asezat gogonelele, morcovii si conopida. Din cand in cand am mai adaugat frunze de telina. Deasupra legumelor am indesat bete de marar si cimbru.



Intr-o oala mare am pus apa la fiert. Am cantarit apa inainte! Cand apa a dat in fiert am oprit focul si am adaugat sarea, cate o lingura pentru fiecare litru de apa. Am amestecat bine, pana cand sarea s-a topit, apoi am turnat zeama fierbinte peste legume. Am pus repede capacele la borcane si am lasat borcanele in bucatarie o zi, ca sa se raceasca bine inainte de a le depozita in camara.


Asa arata muraturile mele acum:


O bunatate! Anul asta sigur pun mai multe borcane! Sper sa mai gasesc conopida mov, ca tare ne-a placut :)

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana