duminică, 26 octombrie 2014

Tortulet de clatite cu crema de cocos - dukan style


Azi m-am simtit foarte inspirata si prin urmare mi-am suflecat manecile, am adunat ingredientele necesare si am pregatit un delicios tortulet cu crema de cocos, conform cu dieta Dukan.
Clatitele le-am facut prima data aseara, fara sa ma ghidez dupa o reteta, ci doar bazandu-ma pe cunostintele mele in ale bucatariei si pe experienta dobandita pana acum. Au iesit pur si simplu delicioase!!! ♥♥♥ Bineinteles ca s-a cerut bis, asa ca am profitat de ocazie si am si fotografiat pentru blog minunatele clatite dukan style. De data asta le-am dat o fata festiva si le-am cladit in forma de tortulet in loc sa le ung si sa le rulez pur si simplu. A iesit foarte frumos si foarte bun!!! ♥♥♥

La realizarea retetei mi-au fost de mare folos produsele primite pentru testare de la adiograsime.ro: laptele praf cu 0.1% grasime, eritritolul cu stevia, esenta de nuca de cocos. Laptele praf cu 0.1% grasime este foarte fin si foarte bun, indulcitorul am mai zis eu la lasagna cu dulma cat de bun este, iar esenta de nuca de cocos este tare parfumata ♥♥♥
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Clatite (12 bucati, 17 cm diametru - din care doar 6 bucati am folosit la tort):
- 4 oua marisoare
- 4 linguri tarate ovaz
- 2 linguri tarate psyllium
- 2 linguri amidon de porumb
- 400 ml lapte 1.5% grasime
- 1 lingura indulcitor eritritol cu stevia
- 1 lingura esenta de nuca de cocos
- 1/2 lingurita praf de copt
- 1 lingura ulei de masline - pentru uns tigaia
***Crema:
- 1 conserva lapte light de cocos - 400g
- 6 linguri laptele praf cu 0.1% grasime
- 1 lingura eritritol cu stevia
- 100 ml lapte 1.5% grasime
- 1 pliculet gelatina granule


Este prima data cand cumpar si cand folosesc la gatit lapte de cocos. Ma asteptam la un lichid un pic grosut si alb, in schimb am gasit in conserva o masa tare deasupra si dedesupt un lichit translucid. Se pare ca asa trebuie sa arate, deci nu va alarmati.


Intr-un castron am amestecat bine cu un tel ouale, taratele, indulcitorul, amidonul, esenta, indulcitorul, praful de copt si laptele.


Am lasat compozitia sa se odihneasca 15 minute, dand astfel timp taratelor sa se hidrateze si sa-si mareasca volumul, ingrosand compozitia.
Uleiul l-am pus intr-o farfurioara si am pregatit o pensula de silicon pentru a unge tigaia.


Am incins la foc moderat o tigaie cu diametrul de 17 cm, am uns-o cu putin ulei de masline cu ajutorul pensulei, apoi am turnat un polonic de compozitie, doar cat sa se acopere bine fundul tigaii.


Dupa aproximativ un minut, cu ajutorul unei palete de silicon am intors clatita pe partea cealalta. Am mai lasat-o aproape un minut, apoi am rasturnat clatita pe o tavita.


Tigaia trebuie unsa inainte de fiecare clatita.
Clatitele sunt gata foarte repede, deci nu plecati de langa tigaie si pastrati focul mediu!
Iata si clatitele mele, 12 bucati, subtirele, elastice si delicioase:


Pentru crema, am pus gelatina la inmuiat in 100 ml lapte pentru 10 minute, apoi am bagat paharul la microunde (800W), puterea 6, 40 secunde si astfel gelatita s-a dizolvat in lapte.
Am mixat cateva minute laptele de cocos si ca prin minune a devenit spumos si omogen:


Am adaugat in laptele de cocos eritritolul cu stevia si laptele praf cu 0.1% grasime si am mai mixat un minut. La urma am turnat gelatina dizolvata in lapte si am amestecat usor.


Intr-o forma de tort cu diametrul de 16 cm, captusita cu folie alimentara, am inceput cladirea tortuletului: clatita > un polonic crema de cocos > clatita > un polonic crema de cocos...




Ultimul strat este de crema de cocos.
Am folosit pentru tortulet doar 6 clatite.


Am bagat tava la frigider pentru 4 ore, apoi l-am scos cu grija din forma si l-am asezat pe o farfurie. Am indepartat folia, am ornat suprafata tortuletului cu cateva inimioare colorate, pentru a iesi mai frumos in poza si l-am pozat:



Se taie foarte frumos si arata foarte bine! ♥♥♥





Crema a iesit pur si simplu delicioasa si tortul a fost extraordinar ♥♥♥


Restul de clatite au fost unse cu gem de visine si au fost devorate in cateva minute de sotul si de fetita mea. Le-a placut foarte mult!
Clatitele sunt foarte bune atat calde cat si reci ♥♥♥




Reteta asta de clatite, merita trecuta pe lista retetelor "top 10"! ♥♥♥
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana