marți, 28 octombrie 2014

Tort simplu fara oua, cu crema de ciocolata


Se poate asa ceva? Putem face un tort delicios in care sa nu fie nici urma de ou? Ei uite ca se poate!
Inspiratie mi-a fost Laura Adamache, la care am vazut niste briose tare pufoase, facute din doar trei ingrediente: inghetata (!!!), faina si praf de copt!!! Nu am crezut ca este posibil, dar curiozitatea a fost mare, am incercat si acum pot spune ca este o idee tare faina ♥♥♥ Blatul iese foarte bun si pufos, dar dens, chiar daca nu creste aproape deloc la copt.

O mica precizare inainte de a scrie reteta: atentie la cantitatea de inghetata! Este nevoie de 500g inghetata, iar asta nu inseamna o caserola de jumatate de litru! Verificati eticheta si acolo veti gasi scrisa cantitatea in grame! De exemplu, inghetata folosita de mine cantarea 500g si avea 1000 ml.

Ingrediente:
***Blat:
- 500 g inghetata - eu am folosit de ciocolata, dar poate fi orice alta inghetata
- 180g faina
- 1 pliculet praf de copt
***Crema:
- 250 ml frisca lichida
- 180g ciocolata amaruie (2 tablete)
- bombonele decor de zahar


Inghetata nu trebuie sa fie topita, dar nici beton. Trebuie sa fie cum este mai buna de mancat.
Am pus ingredientele pentru blat intr-un castron si le-am amestecat bine cu o lingura.


Nu trebuie amestecat foarte mult, ci doar cat sa devina amestecul omogen.


Intr-o tava de tort cu diametrul de 22 cm, captusita pe fund cu hartie de copt, am nivelat compozitia pentru blat.


Am bagat tava in cuptor, pe raftul de sus, la foc mediu spre mic, pentru aproximativ 30 minute.
Daca trece testul scobitorii, este gata.


Am lasat blatul sa se raceasca in tava, apoi l-am scos si am inlaturat hartia de copt. L-am asezat pe un platou si apoi am pregatit crema de ciocolata.



Pentru crema, am rupt ciocolata in bucatele mici intr-un castron si am bagat castronul in cuptorul cu microunde (800W), la puterea 7 pentru 1 minut. Ciocolata topita am inceput sa o amestec cu un tel, avand grija sa nu ramana bucatele de ciocolata netopita. Peste ciocolata am turnat frisca lichida, putin cate putin, continuand amestecarea. La final am mixat cateva minute amestecul, la viteza maxima si am obtinut crema de ciocolata.


Am ornat blatul cu crema din belsug, iar deasupra am presarat bombonele decor.


O poza cu sectiunea, pentru a observa consistenta blatului:


Chiar daca este un tort foarte simplu de facut, este un tort delicios si merita sa fie vedeta la o masa festiva, deci luati aceasta idee in considerare la urmatorul eveniment important! O sa primiti multe laude!

Pentru ca mi-am sarbatorit ziua impreuna cu sefii mei, a caror zi de nastere este tot la sfarsitul lunii iulie, am pregatit trei torturi pentru acest eveniment: tortul Raffaello pentru mine, tortul de zahar ars pentru Claudia si tortul fara oua, cu crema de ciocolata pentru Mircea.
La multi ani noua, chiar daca au trecut 3 luni de la eveniment!!!


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana