Treceți la conținutul principal

Negresa cu caramel si buline din urda dulce


Fina mea, Roxana, si-a dorit sa faca un desert cu urda, dar sa fie ceva ce nu a mai facut pana acum. Eu i-am propus sa facem negresa cu buline, mai ales ca ne ramasese un borcan cu crema de caramel cu miez de nuca de la nucile umplute. Zis si facut! Am adunat ingredientele necesare si am vrut sa ne apucam de treaba. Insa Roxana nu m-a lasat sa o ajut deloc. A zis ca eu doar sa-i zic ce sa faca si face ea tot smiley6974.gif Daca nu am avut voie sa fac nimic, mi-am luat aparatul de fotografiat si am pozat fiecare etapa a retetei.
Na Roxana, ai ajuns si pe blog! smiley4165.gif

Ingrediente:
***Negresa:
- un pahar zahar
- un pahar ulei
- 2 pahare apa
- un borcan gem sau dulceata (400g) - noi am folosit crema de caramel cu miez de nuca 
- o lingurita bicarbonat de sodiu
- o lingurita otet
- 2 linguri cacao de buna calitate
- faina cat cuprinde
***Buline:
- 500g urda scursa bine de zer
- 2 oua
- 3-4 linguri zahar

Ingredientele pentru negresa se masoara cu acelasi pahar, sau cu pahare identice.
Intr-un bol a pus zaharul, apa, uleiul, crema de caramel, bicarbonatul stins cu otet si cacao. A mixat cateva secunde, apoi a adaugat faina, putin cate putin, pana a ajuns la consistenta unei smantani curgatoare.
Urda a amestecat-o cu oua si cu zahar. Din ea a facut bilute egale, pe care le-a asezat intr-o tava cu peretii inalti, captusita cu hartie de copt.
 

Peste bilutele de urda a turnat compozitia de negresa.


Tava astfel pregatita, a bagat-o la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru aproximativ 40 minute.


Daca trece testul scobitorii, prajitura este gata.


Am lasat-o sa se racoreasca peste noapte, apoi am taiat-o si am servit-o la cafeaua de dimineata.


Foarte frumos aratau sectiunile!!!



Roxana, te-ai descurcat de minute! Toata lumea a laudat prajitura facuta de tine! Vezi, nu este greu sa incerci ceva nou smiley7259.gif.

Comentarii

  1. Ce sectiune grozava, Crisa! Eu le folosesc adesea pe buline, reteta mea e cu branza de vaci si fulgi de cocos. Da' ce sa mai laud, fu varianta castigatoare a concursului pentru forma de nuci:)
    Notat pe lista cu retete de-ncercat. Ce bine ca Fina nu gateste dukanit!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria, pai tu esti vinovata pentru incercarea asta :P De mult imi doream sa fac ceva cu buline, mai precis de cand am vazut imbulinatele tale :D
    De ce e bine ca fina nu gateste Dukan? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, stii bine cat ma descurc eu de eficient cu ingredientele unei retete, dara sa le mai transform in zaharuri, faini :)))Serios scriind, is cateva deserturi dukanite p'aci pe care le poftesc inca:)

      Ștergere
    2. Maria, am facut un tort de cola de ziua mea de si eu m-am mirat ce bun a iesit :D O sa apara si pe blog, dar deocamdata am reteta in asteptare pentru inca o luna si jumatate :D Ai observat ca anul asta am publicat fix 13 retete in fiecare luna? :D E un mic proiect de-al meu :D

      Ștergere
    3. Iti tiu pumnii cu 13!Io-mi planificasem in ianuarie cate 10 teme pe luna, aproape ca n-am 10 in 7 luni trecute deja:)))

      Ștergere
  3. Arata excelent cu bulinele alea albe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, bulinele alea sunt tot fasonul prajiturii :)

      Ștergere
  4. pfff si eu care credeam ca e dukan... :(( mi-e pofta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca, era bine daca era Dukan :D Insa nu toti cei din jurul nostru tin dieta, prin urmare mai gatim si "neconforme" :D

      Ștergere
  5. E belea mare pe capul meu, mai pus sa cotrobai prin retete pt cuilama si cornulete{comentarii} = fara cuvinte, si uite peste ce-am mai dat . Daca kg o iau razna e vina ta nu a mea. Sa nu fiu carcotasa, zi-mi aprox cata faina primeste, acum nu chiar ca -n unele retete ce na intriga { 215 gr, ca alea 15 gr fac totul , nu calitatea ingredientelor} ptc gemul poate ridica gradul de dificultate ,;observ ca e cam ca de chec ,, dar totusi.... Pupicei ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi asum totala raspundere pentru kilogramele tale ce se vor pune de acum inainte :D
      Eu la negresa niciodata nu masor faina pentru ca depinde foarte mult de paharul pe care-l folosesc pentru a masura celalalte ingrediente (ulei, zahar, apa). Sa zic in jur de 500g? Coca trebuie sa fie curgatoare si densa. O poza cu ea curgand in tava gasesti la negresa de post ( http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2012/09/negresa-cu-gem-si-nuci-de-post.html). Nu are cum sa nu-ti iasa :D Reteta asta o face si junioara mea, deci tu sigur ai sanse mai mari de izbanda :D Spor la treaba!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Friptura frageda de cocos

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Macrou marinat in sos de tomate

Sunca fiarta in zeama de varza murata

Scrumbie cu lamaie, la cuptor