Experienta mea cu dieta Dukan

My Weight Chart:
Weight Chart


 In 13 aprilie 2013 am hotarat, din senin si aparent fara nici un motiv, ca vreau sa slabesc. Tentative de acest gen am mai avut eu de-a lungul timpului si nimic nu prevedea determinarea cu care voi ramane pe calea aleasa.
De ce acum si nu atunci sau altadata? Intebarea asta ar putea avea o mie de raspunsuri sau niciunul. Cred ca abia acum am avut un motiv puternic si real pentru care sa-mi doresc cu adevarat sa slabesc. Celelalte incercari au esuat pentru ca motivele pentru care vroiam sa slabesc erau frivole si nu contau cu adevarat pentru mine: greutatea cu care-mi gaseam haine pe masura, privirile dezaprobatoare ale oamenilor care ma intalneau pentru prima data, intepaturile "prietenilor", ideea ca TREBUIE sa slabesc. In plus eram dependenta de mancare, imi era mereu foame si poftele ma macinau pur si simplu. Eram sclava poftelor nebune si mancam necontrolat, chiar daca aparent aveam grija la ceea ce mancam. In plus, ma tot ascundeam in spatele scuzei arhi-cunoscute "cine ma iubeste, ma iubeste asa cum sunt", iar asta ma facea sa privesc toate excesele mele alimentare ca pe o razbunare impotriva tuturor celor care imi repetau la infinit ca TREBUIE sa slabesc. Eu urasc cuvantul "trebuie", mai ales daca se pune accent pe el, si ori de cate ori il auzeam, parca ma inversunam si mai tare sa fac exact inversul si sa demostrez tuturor ca nu TREBUIE sa fac nimic din ceea ce nu hotarasc singura.
La inceputul anului am observat o miscare neobisnuita in blogosfera. Multe fete pe care le urmaream cu mare interes au inceput sa posteze retete conforme cu dieta Dukan. Cum nu stiam nimic despre aceasta dieta, am inceput sa caut informatii, doar pentru a-mi sadisface curiozitatea. Nici un moment nu m-am gandit ca voi tine si eu dieta asta! Am dat peste blogul Retete Dukan, unde am citit toate articolele despre aceasta dieta. In paralel citeam pe nerasuflate orice articol despre imaginea pozitiva pe care trebuie s-o avem fata de noi insine. Apoi m-am trezit ca incep sa gandesc altfel despre mine si despre modul in care ma razbunam eu pe mine din cauza altora. Am comandat cele doua carti dedicate dietei Dukan, aparute si la noi in Romania si le-am citit din scoarta in scoarta, dar tot nu ma hotaram sa tin dieta.
Timpul a trecut si pe 13 aprilie, intr-un moment in care am crezut ca inima mi s-a oprit si nu mai vrea sa bata, am avut o revelatie: era momentul sa slabesc! Locuiam de putin timp la etajul 4 al unui bloc fara lift. Era un chin pentru mine sa ajung in casa si imi trebuiau pe putin 15-20 minute sa-mi trag suflul inainte sa ma pot descalta, iar asta se intampla in fiecare zi! Cu toate astea nu constientizam cu adevarat ca am o problema si nici nu ma gandeam prea mult la chinul asta de zi cu zi. In ziua aia insa, in timp ce incercam sa-mi revin din starea de lesin care-mi taia rasuflarea si picioarele, efectiv am simtit cu mi s-a oprit inima. In cele doua secunde, care au parut ore, cat am asteptat cu neliniste sa-mi simt iar bataile inimii, am hotarat ca este momentul sa schimb ceva. Cu prima bataie de inima din acel moment, am devenit un alt om.
De atunci, din momentul ala, am inceput dieta Dukan. Mi se potrivea manusa cu preferintele mele alimentare, spre deosebire de dieta Montignac cu care am incercat sa slabesc anul trecut. Poate pentru ca m-am informat mai mult in prealabail, sau pentru ca am fost afectata de efectul de turma din blogosfera, cine stie? Cert este ca si in acest moment afirm cu tarie ca este dieta cea mai potrivita pentru mine.
Am inceput sa-mi fac o colectie de retete conforme pe Pinterest, m-am inscris in cateva grupuri Dukan de pe facebook (Dukaneii, Slabim cu DukanDukaniadaDietaDukanRO, Fetele Dukan), am deschis si eu un grup pe facebook La masa cu Dukan , am inceput sa urmaresc o gramada de bloguri cu retete conforme si am postat pe blog peste 80 de retete conforme cu dieta Dukan. Toate astea in 6 luni, timp in care am slabit 21 de kilograme!!!
Nu sunt decat la mijlocul drumului si voi mai sta la masa cu Dukan o buna perioada de timp, dar sunt foarte mandra de realizarile mele si era impetuos necesar (vedeti cum ocolesc cuvantul trebuie? :D ) sa scriu toate astea pentru aducere aminte, pentru impulsionare in caz de cadere si pentru a demostra ca poti sa faci orice VREI sa faci.


38 de comentarii:

  1. Bravo fata draga! Esti un exemplu de ambitie, de inspiratie si de curaj! Sunt tare mandra de tine si te pup :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela pentru apreciere si sustinere! :*

      Ștergere
  2. Io m-am bucurat de vro cateva retete dukanite grozave. Amu, cand ratez pe linie pentru Provocare, abia astept dezlegarea la faina, zaha, ulei:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo pentru determinare, ambitie si curajul de a alege un drum sanatos.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sincere felicitări și multă răbdare în continuare! Important e că ești pe drumul cel bun. Și eu urăsc cuvântul Trebuie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina, multumesc mult pentru sustinere si intelegere! :*

      Ștergere
  5. Felicitari pentru determinare si la cat mai multe kg pierdute!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari si succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bravo tie! Sincer!
    Bucura-te din toata inima, ca ai de ce !

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru determinare si pentru tot ce ai realizat pana acum, Tine-o tot asa pana cand iti vei atinge scopul si nu uita sa te bucuri mereu de viata, oricum ar fi ea ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Felicitari Cristina. As vrea sa ma laud si eu cu asa realizari, din pacate am inceput dieta de multe ori dar nu reusesc sa o duc pana la capat. Sunt dependenta de fructe nu stiu cum as putea sa o tin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cerasela!
      Daca esti dependenta de fructe, iti recomand dieta Montignac :D Da rezultate foarte bune! Eu nu sunt pretena cu fructele si de aceea am trecut la Dukan :D

      Ștergere
  10. Cred ca Dieta Dukan este una dintre cele mai eficiente diete de slabit! Am urmat pas cu pas aceasta dieta si am slabit in total 13 kg! Sunt foarte multumit de ea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari! Eu mai am un pic pana ajung la greutatea ideala :)

      Ștergere
  11. In primul rand felicitari pentru rezultatele obtinute! As vrea sa te intreb ce suplimente/vitamine ai luat impotriva caderii parului. Al meu si-a pierdut stralucirea si a devenit aspru, pe langa faptul ca imi cade mai rau ca inainte.
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am ghidat dupa un articol pe aceasta tema, de pe site-ul sfatulmedicului.ro. Mi-am cumparat multivitamine de la diferite firme, dar mereu am avut grija sa contina vitamina A, B-urile, acid folic, zinc, vitamina C.
      Uite aici articolul respectiv: http://www.sfatulmedicului.ro/Ingrijirea-parului/4-vitamine-esentiale-pentru-un-par-sanatos_1419
      In ce stadiu esti cu dieta?

      Ștergere
    2. Multumesc de raspuns, am sa caut in farmacii. Momentan sunt in faza de croaziera, am dat jos 11kg (desi nu am tinut dieta strict, iar in zilele de Craciun am trecut pe la cozonac) in 2 luni si jumatate, dar mai am destul de mult pana sa ajung la o greutate decenta.

      Ștergere
    3. Nicoleta, ce-a fost mai greu a trecut :)
      Multa bafta in continuare!
      Sa ai parte de o zi minunata!

      Ștergere
    4. Pot sa fiu indiscreta si sa te intreb la cate kg ai ajuns si in cat timp?
      O zi minunata si tie!

      Ștergere
    5. Tin dieta de aproape 9 luni si am slabit 27 kilograme. Eu am hipotiroida si nu ma pot lauda ca nu am avut nici o abatere. De asemenea am avut parte de vreo 2 blocari lungi, de 3 - 4 saptamani, in care nu slabeam nici 100g.
      Per total sunt multumita cu progresul meu si merg mai departe cu incredere :D

      Ștergere
    6. Felicitari!!! Daca as ajunge si eu per total la -27 kg, ar fi ideal :D Mai am de munca pana atunci... De Craciun am scapat si eu un pic, dar nu am pus nimic la loc, ci doar am stagnat.
      O zi frumoasa in continuare si sa mergem mai departe cu incredere :D

      Ștergere
    7. Asa Nicoleta, trebuie sa ramanem optimiste pe calea cea dreapta :D
      Multa bafta in continuare! :*

      Ștergere
  12. Felicitarii ! Ca si tine m-am confruntat mereu cu aceleasi probleme si exact cum spuneai stau la etajul 4 al unui bloc fara lift si cand ajungeam acasa trebuia sa stau putin sa ma odihnesc si intre etajele 2 si 3 faceam pauza si acesta dieta mi-a schimbat viata .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa aud ca ti-ai schimbat viata! Felicitari!
      Sa ai o primavara minunata!

      Ștergere
  13. felicitari
    eu am dat jos 24 kg si sunt la consolidare de 3 luni in care mi-am pastrat aceiasi greutate
    aveti incredere in voi si ambitie si poate ne vedem la plaja

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari!!!
      Vara nu e departe, deci poate ne vedem pe plaja :)

      Ștergere
  14. Retetele tale sunt extrem de accesibile, dar nu te ajuta de loc calitatea pozelor, ornarea produselor, vasele in care prezinti preparatele..aspectul conteaza enorm! ( nu mai poza te rog bucati de prajitura in mana...foloseste un mise en place atractiv). Vor curge ofertele de postare banere si vei face bani! Succes!
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de apreciere si sfat, dar eu pe blogul meu postez ce vreau eu si cum vreau eu si nu-mi voi schimba stilul personal cu un stil "de revista" doar pentru ca asa e frumos :D Cititorii mei ma cunosc si ma plac asa, fara fite, fara poze perfecte si fara vase scumpe, Mancarea este facuta de mine, la mine in bucatarie, din bugetul meu restrans si pozata asa cum cred eu de cuvinta. Cine cauta perfectiune, atunci nu a nimerit unde trebuie, pentru ca eu nu tind catre perfectiune :D
      O zi minunata!

      Ștergere
  15. Intentia mea era nu de a critica ci de a da un sfat astfel incat bugetul tau sa creasca de pe urma muncii tale, pe care o apreciez. Mai mult decat atat ti-ai dubla cititorii....si fara eforturi si investitii mari...crede-ma!Tin regimul de ceva timp, gatesc foarte mult, navighez pe diferite bloguri culinare pentru gasirea de noi idei de meniuri care sa ma ajute sa slabesc...lucrez in publicitate si am un defect profesional din cauza asta.Imi cer scuze daca te-ai suparat! Toate cele bune! Te voi urmari cu siguranta pentru ca ma inspiri in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa recunosc ca m-am suparat destul de tare cititnd primul tau mesaj, mai ales ca l-am simtit ostil. Tonul tau de acum este altul si apreciez ca te-ai intors sa "dregi busuiocul" :D
      Multumesc frumos pentru increderea acordata si pentru ca mi-ai aratat ca de data asta m-am suparat absolut degeaba! O zi minunata iti doresc!

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...