luni, 31 august 2020

Chec pufos cu nuca si cacao

 


   Ca si in cazul placintei cu mere, am fost si in cautarea retetei de chec perfect. In timpul cautarilor mele am si gasit o reteta pentru un chec absolut minunat, Chec delicios - reteta perfecta, un chec care "bifa" toate pretentiile mele: moale, pufos, delicios, usor de preparat si deloc inecacios ♥♥♥ Gasind aceasta reteta, am incetat pentru o vreme sa mai incerc alte retete de chec.
   Cum insa intr-o zi am avut chef sa incerc ceva nou si pentru ca aveam pofta de chec, am incercat reteta de mai jos si am fost foarte placut surprinsa de rezultat ♥ Checul cu nuca si cacao a iesit foarte bun, deloc inecacios, pufos si delicios ♥ Chiar merita facut si refacut!

Ingrediente (pentru un singur chec):
- 4 oua
- 200 g zahar pudra 
- 2 linguri apa fierbinte
- 250 g faina
- 200 ml ulei
- 1 plic praf de copt ( 10 g)
- 1 lingura cacao
- 1 pumn miez de nuca
- un varf cutit sare
- 1 lingura zahar pudra - pentru pudrat checul la servire

   Pentru ca aveam, am folosit 50 g zahar pudra cu aroma de citrice, amestecat cu 150 g zahar pudra simplu. 


   Prima data am mixat spuma tare albusurile cu sarea.
   Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pudra in alt castron, avand grija sa adaug si apa fierbinte. Cand amestecul a devenit cremos, am adaugat uleiul, putin cate putin, continuand mixarea la viteza maxima.


   Am turnat compozitia cu galbenusuri peste spuma de albusuri si le-am amestecat usor, cu ajutorul unui tel.


   Faina amestecata cu praful de copt a fost ultima incorporata in amestecul dulce cu oua, tot cu ajutorul telului si cu miscari usoare.


   3/4 din compozitia obtinuta am tunat-o intr-o tava de cozonac ( 10x30 cm), captusita cu hartie de copt umezita si stoarsa bine. Deasupra am presarat miez de nuca.
   In compozitia ramasa in castron am amestecat cacao.
   

   Amestecul cu cacao l-am turnat peste nuca si cu o furculita am amestecat usor totul, doar cat sa se formeze mici rotocoale pe mijlocul checului.


   Am bagat tava in cuptorul infierbintat la 180 grade, caldura sus si jos, pe raftul din mijloc. A stat la temperatura asta 10 minute, apoi am setat temperatura cuptorului la 160 grade si am lasat checul sa se coaca timp de 50 minute.
   Dupa ce a fost gata, am lasat checul sa se raceasca in tava, iar dupa ce s-a racit bine l-am scos din tava si am indepartat hartia de copt. 


   Inainte de a-l felia, l-am pudrat cu zahar pudra.
   S-a feliat foarte frumos cu un cutit bine ascutit. Cutitul cu zimti nu mi-a fost de folos de data asta, deoarece nu reusea sa taie frumos miezul de nuca si o smulgea din felia de chec.


   O minunatie de chec bine mirositor, fotogenic si delicios ♥♥♥




   Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana