miercuri, 12 august 2020

Tort profiterol - fara coacere


   Ce faci daca vrei sa faci un tort pentru cineva drag, dar nu vrei sa aprinzi cuptorul? Faci un tort in frigider, mai precis faci tort profiterol ♥
   In iunie 2019, pentru ziua matusii mele, Lucia, am incercat aceasta reteta simpla de tort si mi-a parut bine ca am facut aceasta alegere. Tortul profiterol fara coacere si fara gelatina a avut mare succes in randul mesenilor ♥♥♥
   Ingrediente (pentru o forma rotunda de tort, cu diametrul de 18cm):
- 400 ml frisca lichida vegetala
- 200 g ciocolata amaruie (40 - 50% cacao)
- 200 g ciocolata cu lapte
- 50 ml coniac, rom sau lichior
- 50 ml lapte
- 500 g profiterol congelat (aproximativ 30 bucati)
- 1 foaie napolitana
- fulgi cocos sau fulgi de ciocolata pentru decor

  Nu am ajuns la nivelul de specializare in care sa pot lucra cu frisca lichida naturala fara sa mi se taie in momentul mixarii, prin urmare am renuntat sa tot arunc banii la gunoi si lucrez cu frisca vegetala. Mie imi place frisca vegetala Meggle pentru ca niciodata nu am avut surprize neplacute cu ea, are gust bun si isi pastreaza forma dupa mixare, fara sa se lase si fara sa curga.
   Trebuie sa zic ceva si de ciocolata. Nu orice ciocolata merge folosita la prajituri! Ideal este sa fie folosit tipul de ciocolata precizat in reteta. Daca nu este precizat ce fel de ciocolata este recomandat, cel mai bine este sa fie folosita ciocolata cu minim 40% cacao, de la o firma care ne inspira incredere si care ne place. Daca ciocolata folosita este pe placul nostru, atunci si crema in care am folosit-o va fi pe placul nostru.
   Profiterol congelat se gaseste la mai toate supermarketurile si are un pret convenabil. Eu am cumparat de la Lidl si o cutie de 250 g a costat 6.99 lei.
   Acum, ca am terminat de mentionat toate ce trebuiau mentionate, sa zic si ce si cum am facut pentru a obtine minunatul tort profiterol.
   Ciocolata rupta in bucatele am pus-o intr-un vas si am topit-o la foc mic. Nu las vasul pe foc tot timpul, ci il iau periodic de pe foc si amestec mereu. Pentru amestecat folosesc un tel mic. Focul il pastrez mic si tin vasul pe foc (cu intermitente) doar pana incepe sa se topeasca ciocolata. Mai simplu ar fi sa pun vasul cu ciocolata intr-un alt vas cu apa fierbinte, dar eu sunt o lenesa.



   Intr-un castron incapator am turnat frisca lichida vegetala si am mixat-o un pic, cat sa inceapa sa se spumeze. Peste frisca am turnat ciocolata topita si coniacul si am continuat mixarea pana am obtinut o crema omogena. Pentru asta sunt necesare doar cateva minute de mixare.



   Forma de tort am captusit-o cu folie de plasic si am asezat pe fundul ei o foaie de napolitana.


   Peste foaia de napolitana am nivelat o treime din crema de ciocolata. In crema am infipt gogosele de profiterol congelate, cat mai apropiate una de alta. Peste acest prim rand de gogosele am nivelat a doua treime de crema de ciocolata. A urmat un nou rand de gogosele de profiterol congelate si ultima treime de crema de ciocolata.
   Gogoselele se folosesc congelate! Vor avea destul timp sa se dezghete cat stau in plapumioara de ciocolata, la figider, peste noapte.



   Am nivelat totul frumos si am acoperit cu folie de plastic, apoi am bagat tortul in frigider peste noapte.
   A doua zi am scos tortul pe un platou si am inlaturat cu grija folia de plastic. Pentru decor am ales sa presar toate laturile tortului cu fulgi de cocos. L-am pastrat la frigider pana in momentul servirii.


   Tortul profiterol s-a feliat foarte frumos cu un cutit bine ascutit, iar sectiunea arata foarte bine ♥



   Pentru ca in aceeasi zi am sarbatorit si ziua de nastere a tatalui meu, langa felia de tort profiterol este o felie de cheesecake cu lamaie, tot fara coacere. Urmatoarea reteta ce va aparea pe blog este a acestui minunat si aromat desert ♥♥♥


   La multi ani, matusica! Multe zambete sa-ti lumineze chipul si gandurile bune sa nu te paraseasca niciodata! 💝🎉🎊



Alte torturi pregatite pentru matusa mea:

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana