Placinta simpla cu mere, a la Simona


Simona e vecina mea de un an. Face mereu mancare buna, chiar foarte buna. Stiind ca eunt "ciorbareasa" de felul meu dar ca nu ma incumet sa fac supe/ciorbe/borsuri pentru ca ceilalti membri ai familiei mele cam stramba din nas cand aud de ele, de fiecare data cand face o minunatie lichida imi aduce si mie intr-o olicica. Practic m-a infiat si m-a luat sub aripa ei ocrotitoare. De ce zic asta? Pentru ca are mereu grija de mine, mai ales cand sunt bolnava. Simona are doua fete (Diana - 17 ani si Georgiana - 8 ani), lucreaza zi lumina, dar cu toate astea gaseste mereu timp si pentru mine. Placinta asta ea a facut-o, pentru mine special. Stia ca sunt intr-o eterna cautare a placintei perfecte cu mere si mi-a zis ca stie ea o reteta simpla de tot si foarte buna.

Ingrediente:
*** Foi:
- 2 cesti untura topita (tineti cont ca o ceasca are in jur de 125ml)
- 1 ou
- 1 ceasca apa
- faina cat cuprinde (aproape 800g)
*** Umplutura:
- 1kg mere razuite
- scortisoara
- zahar
*** Deasupra:
- zahar pudra

Intr-o cratita a pus o ceasca de untura topita, o ceasca de apa si oul si a inceput sa amestece cu o lingura de lemn, adaugand incet faina.






Cand coca a capatat consistenta dorita si era numai buna de prelucrat, a rasturnat-o pe masa infainata si a mai framantat-o un pic cu mainile.



A intins-o intr-o foaie nu foarte subtire si a uns-o bine cu untura topita peste tot.





Foaia unsa a impaturit-o si apoi a bagat-o la frigider pana a pregatit umplutura.



Merele le-a razuit cu tot cu coaja si le-a strans in pumni pentru a scapa de excesul de zeama. Le-a amestecat apoi cu scortisoara pudra si cu zahar, dupa gust.
A mai batut repede un blat pentru o alta prajitura, a bagat-o la cuptor, apoi a scos coca impaturita din frigider. A taiat-o in jumatate si fiecare parte a intins-o intr-o foaie subtire, cat tava in care urma sa coaca placinta.




Tava a uns-o cu untura topita. A intins in tava o foaie de coca, peste ea a pus umplutura si a acoperit cu cealalta foaie de coca. A intepat placinta din loc in loc cu o furculita si a bagat tava la cuptor la foc potrivit.



Cand a devenit aurie si marginile foilor erau usor maronii, placinta a fost gata.


Dupa ce placinta s-a racorit o jumatate de ora, a pudrat-o cu zahar pudra din belsug si a taiat-o bucati.



Foile au iesit foarte fragede si in prima poza cu sectiunea am reusit sa surpind foitele subtirele in care s-au transformat foile de placinta.



Placinta a fost foarte buna atat calda cat si rece, a doua zi. Nu are ingrediente multe si scumpe si nici nu necesita metode de prelucrare complicate. Merita retinuta reteta asta si refacuta!
Sarut mana Simona! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere, sa ne mai faci si alta data! :D

7 comentarii:

  1. preferata mea...placinta cu mere..sa faci si cu pere , sa vezi ce buna este :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, imi place mult cum arata, e toata numai foite si se vede chiar si din poze ca este foarte frageda. Promit ca o incerc!

    RăspundețiȘtergere
  3. M-am intors sa-ti spun ca am de gand sa o incerc:) Daca-mi iese bn o sa ma falesc si cu niste poze pe masura, te pup si multam de reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Craita, n-o sa-ti para rau daca incerci placinta asta! O sa vezi! :D
      Te astept cu impresii! :*

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...