miercuri, 19 august 2020

Musaca cu sase straturi


   Sase straturi delicioase coapte impreuna la cuptor ♥♥♥
   Musaca cu sase straturi cred ca face toata lumea, pentru ca in general orice musaca contine trei straturi de legume (cartofi sau vinete sau dovlecel), doua straturi de carne (de obicei tocata) si unul de final, cu ou batut si ceva lactate si branzeturi. Cu sase straturi diferite insa, nu am vazut la nimeni pana acum 😃
   Cand spui musaca cu sase straturi diferite spui si o gramada de vase de spalat 😃 Asta nu este o reteta rapida, care are nevoie doar de un vas, maxim doua! Efectiv am murdarit 7 vase mari (3 cratite, 2 castroane, o strecuratoare si o tava) + alte ustensile ajutatoare (linguri de lemn, tel, razatoare, chestia aia cu care faci piure, carpatoare, cutite) 😃  A meritat! A iesit o bunatate ♥♥♥

Ingrediente (tava cu peretii inalti - 20 x 30 cm):
- 1 varza (2 kg)
- 1 kg cartofi albi
- 1 kg carne tocata (amestec por cu vita)
- 1/2 kg carnati afumati
- 1 ceapa mare
- 5 oua
- 200 ml lapte
- 2 linguri faina
- 50 g unt
- ulei
- sare
- piper macinat
- marar
- cimbru

   Cartofii curartati si spalati i-am taiat cuburi si i-am pus la fiert, in apa cat sa-i acopere + 1 lingurita sare. Dupa ce au fiert bine, i-am scurs de apa si i-am transformat in piure. In acest piure am adaugat 1 ou, 50 g unt si 100 ml lapte si am amestecat bine.
   In alta cratita, in care am pus cateva linguri de ulei, am pus ceapa tocata la calit. Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat carnea tocata si am lasat pe foc, avand grija sa amestec mereu, pana cand carnea si-a schimbat culoarea. Am asezonat cu sare si piper macinat. Carnea astfel pregatita am scos-o, cu ajutorul unei palete perforate, intr-un alt castron.
   Pana cand carnea s-a calit, am taiat varza fideluta cu ajutorul razatorii Borner cu placuta pentru fasii late. In cratita in care am calit carnea, in zeama ramasa dupa ce am scos carnea intr-un alt vas, am calit la foc mic varza pana s-a inmuiat bine. Am adaugat putina sare, piper macinat, marar si cimbru uscat.
   Intr-o alta cratita am prajit usor carnatii afumati, taiati in prealabil in felii grosute.


   Am dat drumul la cuptor si l-am lasat sa se incinga (180 grade, caldura sus si jos), pana am construit eu minunata musaca.
   Intr-o tava cu peretii inalti (20 x 30 cm), unsa bine cu ulei, am asezat un strat din jumatate din cantitatea de varza calita. Peste varza am pus carnea tocata calita cu ceapa.


   A urmat piureul de cartofi si peste el feliile prajite de carnat afumat.



   Peste carnati am nivelat restul de varza calita.
   Intr-un castron am mixat 4 oua cu 100 ml lapte si 2 linguri faina. Acest amestec l-am turnat peste musacaua din tava.


   Am pus tava intr-o alta tava, mai mare, pentru a-mi proteja cuptorul de eventualele scurgeri si am bagat totul in cuptorul fierbinte, pe raftul din mijloc.
   Musacaua a stat la cuptor 50 minute.


   Mirosea atat de bine in bucatarie ♥♥♥
   S-a copt foarte frumos si, pe langa mirosul imbietor, culoarea aurie iti inteteste si mai tare poftele ♥♥♥




   A fost foarte buna, atat calda cat si rece. Chiar merita incercata reteta asta 👌👌👌


   Sa ne fie de bine!

P.S. Retete de musaca mai sunt pe acest blog si toate au fost foarte gustoase. Cateva exemple:

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana