Treceți la conținutul principal

Cea mai simpla placinta cu mere



Asta este cea mai simpla placinta cu mere din lume. Nu are foi din coca, deci nu riscati absolut nimic. Reteta asta poate fi incercata cu succes de orice incepatoare in ale bucatariei, fara a rezulta un fiasco la final. Rezultatul este neasteptat de bun si cu siguranta va avea ceva fani intre cei ce vor gusta :)
Dar sa trecem la treaba!
Pentru o tava mare de aragaz, avem nevoie de :
- 2kg mere
- 1 lingura scortisoara
- 2 plicuri zahar vanilinat
- 300g faina
- 300g gris
- 200g zahar
- 3 oua
- 4 linguri ulei



Merele se spala bine si se dau pe razuitoarea cu ochiuri mari. Eu nu le-am curatat de coaja. Peste mere adaugam scortisoara si zaharul vanilinat si amestecam bine. NU SCURGEM ZEAMA FORMATA!
Faina, grisul si zaharul le amestecam bine intr-un castron mai mare, apoi impartim amestecul rezultat in trei parti egale, in trei castronele.
Ungem tava cu o lingura de ulei si incingem cuptorul.
Un castronel de amestec uscat il rastunam in tava unsa si il imprastiem pe toata suprafata tavii.


Amestecul de mere il impartim in doua dupa ce-l mai amestecam o data bine pentru a se incorpora zeama formata. O jumatate de compozitie o intindem cu ajutorul unei linguri peste amestecul uscat din tava. Peste mere imprasiem uniform un alt castronel cu amestec uscat de faina, zahar si gris.



Apoi iar mere.

La final, ultima parte din compozitia uscata.


Batem bine ouale si le imprastiem deasupra placintei, iar peste locurile ramase neacoperite de ou picuram ulei.



Bagam tava la cuptor, la nivelul de sus, foc mediu. Lasam 40/45 minute, sau pana prinde o culoare frumoasa.
Cand vom taia placinta, vom observa ca, desi noi nu am facut foi, acum este mandra posesoare a trei foi delicioase.




Sfat: nu taiati placinta imediat ce a fost scoasa din cuptor, ci lasati-o sa-si traga sufletul 15/20 minute. Se poate pudra cu zahar pudra sau se poate manca cum a iesit. Si intr-un caz si in celalat, e delicioasa.

Comentarii

  1. Am incercat si eu in vara reteta asta. Mi-a sugerat-o un prieten (a auzit de ea, si vroia sa incerce)
    Nu mai stiu daca el a apucat la o bucata, cert e ca eu l-am chemat.
    Eu am cautat reteta pe google si am gasit-o cu o mica modificare: in locul celor 3 oua de deaspura se rade un cub de margarnina/unt.
    Dar intradevar, ff buna. Nu e ceea mai "frumoasa", dar e perfecta pentru un desert in familie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anca, ai mare dreptate. Si daca radem margarina, avem o delicioasa placintuta de post :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Cristina,iti ofer cu drag doua premii!Le gasesti la mine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Judy pentru premii si te mai astept in lumea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca mancati chiar si 1 data pe luna asa ceva, imi pot inchipui ce altceva mai mancati, iar intr-un an va puteti numi cu siguranta OBEZI. ulei + zahar + faina (gluten)+ gris = reteta succesului spre insucces. Voi nu va ganditi si la sanatatea voastra inainte de a baga asemenea "bombe cu efect intarziat" in organismul vostru?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-mi plac mie comentariile anonime care nu mai pot de grija mea :))
      Deci, draga Anonima, multumesc frumos pentru grija pe care mi-o porti, mie si familiei mele. Sper ca aceasta grija nemasurata sa se reflecte si in modul tau de a manca. Mai sper ca esti sanatoasa si ca ai o zi buna.
      Cat despre chestiile ce le fac eu de mancare, lasa-ma pe mine sa ma ingrijorez. Te asigur ca ma voi gandi la tine cand mai fac placinta asta cu mere :)

      Ștergere
  6. Ce reteta faina ! Am s-o incerc si eu, negresit ! Multumesc !
    Geta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa va placa la fel de mult cum ne-a placut noua :D
      Multumesc pentru vizita, Geta! :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Socata acidulata

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Sunca fiarta in zeama de varza murata