Treceți la conținutul principal

Dulceata fina de visine


Dulceata de visine este o alta noutate in inventarul camarii mele de anul acesta. Ador visinele!!! ♥♥♥
Nu am o reteta minune si nici vreun secret bine pastrat. Eu folosesc Gelfix si nu mi-e rusine sau frica de gura lumii sa recunosc. De obicei folosesc Gelfix Super (3:1), pentru ca trebuie adaugat zahar mai putin (doar 350g zahar la 1 kg fructe), dar la visine am ales sa folosesc Gelfix Extra (2:1). La 1 kg fructe se adauga 500g zahar si un plic de Gelfix Extra.
Instructiunile sunt pe spatele plicului, deci oricine se va descurca cu usurinta sa le urmeze.
Pe blog mai apar si alte conserve facute cu Gelfix:
Gem de capsune
Gem din piersici de vie
Dupa ce am curatat visinele spalate de samburi si codite, le-am transformat in pasta cu ajutorul mixerului vertical.
Din 4 kg visine si 2 kg zahar am obtinut 13 borcanele de dulceata. Nu mai descriu procesul tehnologic, pentru ca este scris pe spatele oricarui plic de Gelfix.






Inventarul camarii se mareste considerabil smiley5221.gif
Vacanta placuta si spor la treburi va doresc!

Comentarii

  1. Fac si io olecuta poate ma inspira pentru cutia misterelor:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu înțeleg de ce trebuie să folosești acel Gel fix. Dacă e fiartă cât trebuie, dulceața se leagă și fără acest adaos, fructele conțin pectină, care se comportă ca o gelatină. Avantajul este că e naturală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zina, poate nu ai inteles bine din postarile mele anterioare, dar eu nu sunt o gospodina care se pricepe la conserve pentru iarna. :D Ma sperie mereu timpul de fiert, cantitatea de zahar folosita si riscul de a munci ca o eroina si apoi sa ma trezesc cu mucegai pe gem. Mie imi place gelfix si il voi folosi in continuare din mai multe motive:
      - risc zero de mucegai
      - timp redus de fierbere
      - cantitate redusa de zahar
      - nu mai este necesar sa sterilizez borcanele
      Nu fac pledoarie in favoarea gelfixului, dar eu raman la el :D

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Socata acidulata

Sunca fiarta in zeama de varza murata