sâmbătă, 5 iulie 2014

Coliva - reteta in imagini


Reteta de coliva o am de la mamaita mea si a fost publicata pe blog in august 2009. Azi fac doar un update cu poze facute in timpul prepararii.
Am folosit doar jumatate din cantitati, deoarece aveam nevoie de un singur platou cu coliva.


Ingrediente:
- 1/2 kg arpacas
- 2 l apa
- 250g zahar
- 2 pumni de miez de nuca, taiata grosier cu cutitul
- miroase - cum le spune mamaia - coaja de lamaie, esenta de rom
***Pentru ornat:
- 1 pachet biscuiti transformati in pesmet (dar nu foarte fin)
- 200g zahar pudra
- bombonele colorate

Arpacasul musai sa fie spalat in noua ape, pentru a scapa de excesul de amidon, astfel rezultand o coliva "bob cu bob", nu o masa "noroioasa".
Intre timp apa (2l) e pusa la infierbantat. Eu folosesc mereu un ceaunel de aluminiu pentru a face coliva. Dupa ce apa a inceput sa fiarba, am adaugat arpacasul spalat si l-am lasat sa fiarba la foc mediu spre mic pana ce toata apa este absorbita de boabe. Lingura (neaparat de lemn si care nu este folosita decat pentru coliva) trebuie sa stea dreapta, fara sa cada, daca este infipta in mijlocul compozitiei.



In acest moment am adaugat zaharul. Pentru ca la adaugarea lui se va forma iar zeama, arpacasul trebuie lasat la fiert pana cand trece iar proba cu lingura.




Cand toate au fost infaptuite intocmai, am lasat compozitia la racit (mamaia o fierbe seara si o lasa la odihnit pana a doua zi de dimineata). Dupa ce s-a racit bine, am afanat compozitia cu o furculita.


Am adaugat coaja de lamaie, miezul de nuca taiat si esenta de rom.


Biscuitii i-am transformat in pesmet cu ajutorul unui mixer.


Arpacasul fiert l-am asezat pe platou si l-am nivelat dandu-i forma de movila plata.


Pe toata suprafata colivei am presarat pesmet de biscuiti, apoi am ornat-o pe margine cu zahar pudra.


In mijloc am facut o cruce tot din zahar pudra si am presarat-o cu bombonele colorate.



Asta a fost coliva pregatita pentru ziua mortilor sarbatorita in iunie.
Sa fie primita!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana