miercuri, 20 mai 2015

Paine integrala, fara framantare


Sotul meu coace paine ♥♥♥ Da, sotul meu coace paine de doua ori pe saptamana ♥♥♥
Cu putina vreme in urma am trecut in faza de consolidare a dietei. In aceasta faza este voie paine integrala in limita a 2 felii/zi, prin urmare sotul meu a hotarat sa facem noi paine. Sa nu va inchipuiti ca urmam o reteta complicata si stam cu frica in san ca "oare creste?". Metoda aplicata de el este extraordinar de simpla si rezultatul a fost de fiecare data cel dorit. Painica este foarte buna si satioasa ♥♥♥

Reteta este conforma cu dieta Dukan - faza consolidare, iar din ingredientele enumerate mai jos rezulta o paine mare ce noua ne ajunge 3-4 zile (la 3 oameni).

Ingrediente:
- 1 kg faina integrala (recomand faina integrala din grau de la SanoVita!)
- 2 pliculete drojdie uscata
- 1 lingurita sare
- 850 ml apa calda


Intr-un castron mare am amestecat faina cu drojdia uscata.


Am turnat apa calda si sotul meu a inceput sa amestece totul cu mana.



A adaugat sarea si a continuat sa amestece usor, cat sa se distribuie sarea uniform in coca.
In alte dati am adaugat si mix de ierburi italiene si seminte de in.


Castronul l-am bagat in cuptorul stins si rece si am lasat coca sa creasca 30 minute.


Intr-o tava captusita cu folie de silicon (sau cu hartie de copt) a turnat coca crescuta si a nivelat-o usor cu mana uda.


Noi am folosit o tava rotunda de aceasta data (26 cm), dar cu alte ocazii am copt painea intr-o tava dreptunghiulara (20X30 cm) si mi s-a parut mai usor de portionat.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul din mijloc, pentru 1 ora si 15-20 minute.


Noi coacem painea seara si dupa ce oprim focul, lasam painea in cuptor pana a doua zi. Nu stiu daca conteaza acest lucru, dar m-am gandit ca trebuie precizat.


Ia priviti mandrete de paine rumena si faloasa ♥♥♥



Si sectiunea:



Noi nu mai cumparam deloc paine de cand facem noi paine in casa, iar painea facuta de noi parca este cea mai buna dintre toate incercate pana acum ♥♥♥ Este mancata cu mare placere de toti ai casei ♥♥♥


Se pastreaza foarte bine cateva zile daca este pastrata intr-o punga.


Sa vina salata de vinete, pateul si tocanitele cu sos!
Pofta mare!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana