vineri, 16 martie 2012

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Aceasta metoda de conservare a frunzelor de vita de vie o stiu de cand eram copil. Asa puneau parintii mei frunza de vita de vie la pastrare peste an pentru delicioasele sarmalute in foi de vita.

Ingrediente:
- frunze de vita de vie
- sare mare de bucatarie
- marar

Am ales frunze de vita de vie mari, fragede si cu suprafata lucioasa. Cele cu suprafata poroasa nu se pot conserva pentru ca se rup foarte repede. De data aceasta am gasit frunze perfecte, mari cat o frunza de varza,  in via unui prieten de familie ce locuieste la tara.
Frunzele se recolteaza cand via are ciorchinii abia formati. Daca se recolteaza mai devreme exista riscul de a scutura multe flori, iar daca se recolteaza mai tarziu frunzele sunt atoase si tari.
Am spalat in multa apa frunzele si am pregatit o tava si cateva borcane mari de sticla.
Am intins pe tava o frunza, am presarat pe ea sare din belsug, am acoperit-o cu alta frunza, pe care iar am presarat sare din belsug. Acest procedeu l-am repetat cu inca trei frunze, astfel incat la final aveam 5 frunze de vita de vie una peste alta, cu sare intre ele. Le-am rulat cu grija si destul de strans, iar rulourile le-am asezat indesate una intr-alta in borcane.
Trebuie sa precizez ca eu nu las frunzele la scurs si zvantat dupa ce le spal. Le folosesc ude.


Dupa fiecare strat format din rulouri de frunze, am presarat sare din belsug.
Cand borcanul a fost plin, deasupra am pus un strat de sare si o lingura de marar uscat.


Am turnat apoi apa rece in borcane, cat sa acopere totul si am inchis borcanele cu capace potrivite.
Sunt gata si se pot folosi la sarmalute din momentul in care frunzele din borcan si-au schimbat culoarea din verde inchis in verde deschis.


Inainte de a fi folisite la mancare, frunzele trebuie scufundate in apa multa, pentru a scapa de surplusul de sare, cel putin o jumatate de ora.
Se pastreaza foarte mult timp in camara. Eu am desfacut ultimul borcan acum, in martie.

P.S. Urmatoarea reteta din lista pentru publicat fiind Sarmalute cu carne si linte, in frunze de vita de vie, nu puteam sa nu povestesc mai intai despre frunzele de vita de vie. Sper ca aceasta postare sa va fie de folos. :)

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana