Treceți la conținutul principal

Sprot copt la cuptor


Daca zic ca asta este o reteta, atunci si curcile vor rade de mine. Prin urmare nu o sa-i zic reteta ci mod de a prepara un aperitiv gustos si satios. Pestele pregatit astfel merge de minune la cina, la mic-dejun, la mese intre prieteni, ba chiar si la mese festive. Langa el puteti adauga un sos de iaurt cu usturoi sau pur si simplu ii stropiti cu putina zeama de lamaie ♥ Poate il luati in considerare pentru masa de Revelion, mai ales ca de Revelion se mananca peste.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP incepand chiar din Atac si cu dieta Montignac - faza I.
Dar sa las elogiile si sa va zic ce trebuie sa faceti.

Ingrediente:
- 1 punga sprot congelat (1kg a avut punga mea)
- sare
- piper macinat
- praf de usturoi

Pestele nu trebuie decongelat inainte!
Intr-o tava putin adanca, captusita cu hartie de copt am turnat pestisorii congelati. Am presarat peste ei sare, piper macinat si praf de usturoi.



Tava astfel pregatita am bagat-o in cuptorul fierbinte, pe raftul de sus, la foc moderat spre mare, pentru aproximativ o ora si jumatate. Nu trebuie intorsi, nu trebuie paziti. Vor deveni toti un pic crocanti si vor prinde culoare aramie. ♥
Atat! E greu? Nu!
Tare buni mai sunt! ♥
Sa ne fie de bine!

Comentarii

  1. nu se curata si/sau spala deloc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se curata si nu se spala. Se pun direct din punga in tava :)

      Ștergere
  2. :))) nu se curata?.... mancam mate fripte :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt mananci sprot copt, nu mate fripte.
      Nu te impiedica nimeni sa cureti sprotul, dar nu vad de ce ai face acest lucru daca nu este necesar.

      Ștergere
    2. Sprotul necuratat are un gust amar dupa pregatire.

      Ștergere
    3. Va asigur ca nu este adevarat. Sprotul meu nu a fost deloc amar si ne-a placut foarte mult :D

      Ștergere
  3. Am luat sprot de la Lidl dar e cam marisor, in schimb am vazut azi la Carrefour sprot mic - la acela nici nu ai ce curata- eu zic ca depinde de marime si daca e mai maridor atunci are mate mai multe si poate deveni acrisor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare face cum crede de cuviinta :D Eu nu am nimerit nici un pestisor care sa fie amar dupa coacere, si eu nu scot niciodata matele la sprot si nici la hamsie :)

      Ștergere
  4. Cu maţe se simte gustul marin de ce mănâncă peştişorul fără e mai puţin pregnant ! Ideea e să fie crocanţi şi in interior să nu fie cruzi ptr că prin uscarea interiorului se elimină riscul unor bacterii etc ...e bine să fie bine prăjiţi dacă se consumă intregi cu continutul abdominal cu tot....in fond nici greierii nu se curăţă înainte de prăjire :)!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Socata acidulata

Macrou marinat in sos de tomate

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Sunca fiarta in zeama de varza murata