Tort cu aroma de ness si lamaie


Tortul asta nu a fost facut pentru o ocazie anume, ci doar pentru a incerca un blat dietetic. Pentru ca a iesit foarte bun, expun reteta pe blog pentru aducere aminte.
Blatul iese inalt si pufos. Merge foarte bine insiropat si se preteaza la orice crema. In plus, nici nu se observa ca este dietetic.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu croaziera. Din punct de vedere al toleratelor si al taratelor, tortul poate fi mancat de o singura persoana in doua zile. Va asigur insa ca tortul este mai mult decat suficient pentru 3 persoane in doua zile.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua mai mici sau 4 oua mari
- 4 linguri tarate de ovaz fine (recomand Pirifan)
- 2 linguri lapte praf degresat
- 1 lingura cacao degresata
- 1 lingura ness
- 1 lingurita praf de copt
- 3 linguri indulcitor pudra (eu am folost Clio)
***Crema:
- 1 plic budinca cu aroma de lamaie
- 400 ml lapte 1.5 % grasime
- 3 linguri indulcitor pudra
***Glazura:
- 250g crema de branza
- 2 linguri indulcitor
- 1 lingurita esenta cafea
***Pentru insiropat:
- lapte 1.5 % grasime


Pentru blat am batut albusurile spuma tare, iar galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul. Tarate, laptele praf, cacao, cafea solubila, praf de copt - toate au fost amestecate in alt castronel.
In albusurile spuma am incorporat usor, cu miscari de jos in sus, sa nu se lase spuma, mai intai galbenusurile frecate cu indulcitor si apoi amestecul uscat.



Compozitia rezultata am turnat-o intr-o tava de silicon. Diametrul aproximativ, 26 cm.


Am bagat tava in cuptor, la foc mediu spre mic, pe raftul de sus, pentru 50 minute. Se poate verifica cu o scobitoare daca este copt.
Dupa ce a fost gata, l-am scos din cuptor si l-am lasat sa se raceasca 1 ora.


Dupa ce blatul s-a racit bine, am preparat budinca de lamaie dupa indicatiile de pe plic.


Am taiat blatul in doua si tava in care am copt blatul am captusit-o cu folie de plastic.


Peste folie am asezat in tava o foaie de blat si am insiropat-o prin pensulare cu lapte degresat.


Am turnat deasupra budinca fierbinte.


Peste budinca am pus ce-a de-a doua foaie de blat si am insiropat-o si pe aceasta cu lapte.
Am acoperit tava cu folie si am dat tortul la rece pentru 2 ore.


Dupa cele doua ore de ragaz la rece, am rasturnat tortul pe un platou.
Am mixat bine in robot crema de branza cu indulcitorul si esenta, iar acest amestec l-am intins uniform peste tort.





Se poate servi imediat sau se poate pastra la frigider pana la servire.
Se feliaza foarte frumos!



Este foarte bun si satios! Cred ca ar merge de minune cu o crema de nuci sau caramel ♥


Sa ne fie de bine!

11 comentarii:

  1. Oi, ce sectiuni grozave mai am degresatele astea! Poate reusesc si io anu asta sa-l fac pe cola

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-a ramas restant tortul Cola :P Lasa ca-l faci tu la o vreme, ca n-au intrat zilele in sac! Acum concentraza-te la tortul pentru examen! :D Sa ma tii la curent cu tot ce misca!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc Andreea :) Este si foarte bun, deci poate il incerci intr-o zi, chiar daca nu esti la dieta :)

      Ștergere
  3. buna, credeti ca daca pun la budinca in loc de lapte, fanta de lamaie zero.si in loc sa insiropez cu lapte sa fac un sirop din cafea si esenta de rom, credeti ca merge?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca folosesti suc in loc de lapte, o sa iasa ca o glazura translucida :D Este foarte buna, dar nu cred ca se preteaza in mijlocul unui tort :) Eventual coaceti blatul intr-o tava mai mare si turnati glazura deasupra :)
      Bineinteles ca puteti face cum doriti, fara sa tineti cont de sfaturile mele :)
      Astept vesti!

      Ștergere
  4. Am facut si eu tortul si a iesit delicios si aspectuos. Data viitoare o sa-l insiropez mai mult si o sa incerc un sirop cu indulcitor si cafea. Pot spune ca e super bun, dar fiind faptul ca e primul desert mai "serios" dukan, ca pana acum am facut chestii simple. Sigur va fi pe masa de Craciun. Sarbatori fericite tiza mea draga si te imbratisez cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare ma bucur ca ti-a fost pe plac!!! Sa-ti fie de bine!
      Acum ca ai scapat de frica de dulciuri mai complicate, ce ti-ai pus in plan sa mai incerci? :D
      Tortul asta poate fi transformat dupa bunul plac al fiecarei gospodine, deci nu te sfii sa-i aduci modificari :D te rog insa sa ma anunti si pe mine ce si cum ai facut :D

      Ștergere
  5. Pai, pt inceput o sa tot fac pana ma satur, de multe, multe ori. Dar ma gandeam ca poate gasesc in caietul Mosului cu retete si ceva saratura, ca tare as manca niste crontanele, saratele etc Asa de greu imi vine ca nu am ce sa rontai, eu care aveam in permanenta stixuri, covrigei, chipsuri. Felicitari inca o data pt rezultate si pt ca impartasesti cu noi cunostintele tale.:-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata nu avem asa ceva in caiet, dar poate apare ceva in viitorul apropiat :)
      Eu prea poftesc la chestii sarate, prin urmare nu mi-am batut capul cu asta.
      Multumesc pentru cuvintele frumoase!

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...