marți, 2 octombrie 2012

Tort "Buchet de trandafiri albi"


Acest tort l-am facut pentru ziua de nastere a unei domnisoare, Diana. Este o adolescenta foarte frumoasa si cocheta, iar mie imi este foarte draga.
La multi ani Diana! Sa ai parte numai de bucurii si zile bune!
Pentru ca Dianei ii place frisca, m-am gandit ca tortul diplomat este cel mai potrivit pentru aceasta ocazie. Reteta am preluat-o de la Laura Sava si bine am facut, pentru ca a iesit tare bun. Eu am dublat cantitatile pentru ca am vrut un tort mare (pentru Diana) si un tort mititel pentru junioara, sa o las si pe ea sa orneze. Veti vedea mai jos ce a iesit :)
Pentru ornat m-am inspirat dupa un tutorial foarte explicit de pe blogul I am baker.

Ingrediente:
- 10 galbenusuri
- 400g zahar
- 3 pliculete zahar vanilat
- 1l  lapte
- 4 pliculete gelatina (20g/pliculet)
- 500ml  frisca lichida
- 1 strugure negru, cu boabe mari
- 1 cutie compot de ananas
- 2 banane
- 3 piersici
- un pachet mare de piscoturi
- 500ml frisca lichida  - pentru ornat

Am pus gelatina la hidratat intr-un pahar, cu apa cat sa o acopere de doua degete.
Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pana cand compozitia a devenit albicioasa.


Am incalzit usor laptele intr-o cratita ce mergea introdusa intr-o alta cratita. Am turnat compozitia de oua peste laptele caldut, iar cratita am bagat-o intr-o alta cratita cu apa si am pus pe foc, avand grija sa amestec mereu. Bain - marie ii zice la chestia asta:


Cand compozitia a inceput sa se ingroase un pic (compozitia imbraca in strat subtire lingura), am oprit focul si am scos cratita mica din cratita mare. Am adaugat in compozitie gelatina hidratata, am amestecat bine si am lasat compozitia la racit. In compozitia rece am amestecat frisca batuta spuma cu zaharul vanilat si am bagat cratita la frigider pana am pregatit fructele si tava.
Nu va speriati! Compozitia este destul de lichida. Asa trebuie sa fie :)
Intr-o tava de tort si o craticioara mica, captusite cu folie alimentara, am inceput sa construiesc peretii torturilor din piscoturi trecute rapid prin zeama de la compotul de ananas.
Am taiat cubulete ananasul, piersicile si bananele, iar boabele de strugure le-am desprins de ciorchine.
In tavile astfel pregatite am turnat un strat de compozitie cu frisca, am acoperit cu bucatele de fructe, iar am turnat un strat de compozitie cu frisca, iar fructe si iar compozitie cu frisca. La sfarsit am acoperit cu piscoturi  trecute rapid prin siropul de la compotul de ananas.
Tavile le-am bagat la frigider, unde au stat linistite la rece timp de 6 ore.
Dupa aceasta perioada am rasturnat torturile pe platouri potrivite cu dimensiunea lor si am indepartat folia alimentara.



Am batut frisca lichida spuma tare si am inceput sa ornam torturile.
Daca va place modelul ales de mine, urmati instructiunile prezentate pe blogul I am baker.




Poze frumoase cu sectiune la tortul ornat de mine nu am, deci incercati sa vedeti in cele doua poze de mai jos cam cum a aratat tortul in interior.



Si acum sa va arat pozele cu junioara in actiune:






Foarte frumos, nu? Cel mai frumos tort din lume! :D
Pozele cu sectiune din tortul ornat de ea au iesit frumoase:






Sunt tare mandra de ea! :D
Reteta este minunata si in mod sigur va fi repetata si cu alte ocazii. Toti cei care au gustat au spus ca este un tort racoros, deloc gretos si extraordinar de bun.
La multi ani inca o data Diana!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana