joi, 24 mai 2012

Fasole scazuta


Mancarea aceasta de post vine din vremuri de mult apuse. Asa facea mamaia mea mancarea asta si asa o stie de cand era copila. Satioasa, gustoasa, multa - cam asa as putea descrie in doar trei cuvinte fasolea asta scazuta.
Nu se face in oale mici, ci numai in oale grele si mari. Mancare de cantina, pentru oameni multi si flamanzi.

Ingrediente:
- 1kg fasole boabe, uscata
- o ceapa mare
- 100ml ulei
- doua lunguri pasta de tomate
- un ardei gras sau capia, rosu
- o foaie de dafin
- sare si piper macinat
- o lingurita de cimbru uscat
- patrunjel verde - optional

Boabele de fasole le-am curatat de gunoaie, le-am spalat intr-o strecuratoare si le-am pus la inmuiat in apa multa si rece pana a doua zi de dimineata.
A doua zi am pus o oala mare cu apa la foc si cand a inceput sa fiarba am adaugat fasolea scursa de apa in care a stat la inmuiat si am dat focul mai mic. Am mai pus o oala cu apa la fiert. Cand fasolea a inceput sa fiarba am scurs-o de apa si am turnat peste ea, in oala, apa fiarta din a doua oala. Aceasta etapa am mai repetat-o inca o data.
Am avut grija ca apa sa nu depaseasca cu mai mult de doua degete fasolea si am lasa-to la foc mic, cu o foaie de dafin adaugata, pana cand apa a scazut la nivelul stratului de fasole iar boabele au fost fierte.
Daca fasolea nu se fierbe pana cand scade apa, mai adaugam un pic de apa fierbinte si continuam fierberea pana cand suntem multumite de rezultat.
Cand fasolea este fiarta bine si apa a scazut, am scos frunza de dafin si am pregatit sosul de bulion. Ceapa am tocat-o marunt si am calit-o in ulei impreuna cu arediul gras taiat marunt, o jumatate de ligurita de sare si un varf de lingurita piper macinat . Cand ceapa a devenit sticloasa, am adaugat pasta de tomate si am mai lasat pe foc mic, amestecand mereu, vreo 3 minute. Acest amestec fierbinte l-am turnat peste fasolea ce fierbea mocnit si am amestecat bine. Am potrivit gustul cu sare si am mai lasat sa fiarba 10 minute. Am oprit focul si am adaugat cimbrul uscat.
Se poate aduga si patrunjel verde, tocat marunt.
Mancarea am servit-o fierbinte, alaturi de muraturi asortate.
Pofta buna!


Aceasta mancare este conforma cu dieta Montignac, faza I.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana