marți, 15 mai 2012

Tocana de carne cu smantana



Aceasta reteta am gasit-o pe site-ul elady.ro sub denumirea de Papricas Montignac. Eu i-am dat alta denumire, pentru ca in urma unei cautari pe internet am observat ca retetele de papricas, chiar daca sunt multe si diferite, contin in lista de ingrediente boia (paprika) si sunt insotite in majoritatea cazurilor de galuste de faina sau de cartofi. Cum reteta de fata nu contine nici boia, nici cartofi si nici galuste (cam suna a gulas, nu? Cine le mai intelege pe toate?) am zis ca nu gresesc daca ii spun tocana.
Ingrediente:
- 500 g pulpa de porc degresata
- 1 ceapa
- 2 castraveti murati, de marime mijlocie
- 2 rosii decojite
- 1 catel usturoi
- 5 linguri ulei
- 150 g smantana groasa, fermentata
- 1 lingura bulion
- 1 lingurita mustar (conform, fara zahar)
- 200 ml frisca lichida
- sare si piper macinat

Eu in loc de rosii si bulion am folosit o jumatate de conserva de 400g cubulete de rosii in bulion.
Carnea am taiat-o fasii cat un deget de groase si de lungi, apoi am prajit-o in ulei. Nu trebuie pusa la prajit toata o data, ci numai cat incape, fara a fi inghesuita. Carnea prajita se tine la cald. Cand se prajea ultimul rand de carne si era gata, am adaugat si usturoiul taiat in jumatate. Atentie! Usturoiul se lasa foarte putin, doar cat sa-si lase aroma. Nu trebuie sa se arda! L-am scos afara din cratita, impreuna cu carnea prajita. Usturoiul l-am aruncat pentru ca si-a jucat rolul si nu mai era nevoie de el.
In uleiul ramas am calit ceapa taiata marunt. Cand ceapa a devenit sticloasa am adaugat cubuletele de rosii in bulion si castravetii murati taiati cubulete mici.


Am lasat amestecul sa fiarba la foc mic pana cand ceapa a fost fiarta, apoi am adaugat carnea prajita, mustarul si frisca lichida si am mai lasat pe foc inca 10 minute. Am potrivit gustul cu sare si piper macinat, apoi am stins focul si am adaugat in sos smantana. Am acoperit cratita cu un capac si am lasat carnea sa faca cunostinta cu sosul, apoi am servit.





Aceasta tocana este conforma cu dieta Montignac, faza I.
Mancarea asta se poate pregati si cu alte feluri de carne (vita, pui, curcan).
Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana