luni, 1 decembrie 2014

Guguluf umplut cu budinca - dukan style


La multi ani Romania!!! La multi ani romani!!! 
O mare sarbatoare trebuie sarbatorita iar o forma noua de silicon trebuie neaparat incercata, nu? Si ce era mai potrivit pentru o masa de sarbatoare decat un guguluf umplut cu budinca? Cam asa am gandit eu cand am ajuns acasa cu o forma din silicon abia cumparata de la Lidl. De la gand pana la fapta nu a mai fost mult, asa ca mi-am adunat pe masa ingredientele necesare si m-am apucat de treaba.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand din faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 4 linguri tarate ovaz
- 1 lingura tarate psyllium
- 2 linguri eritritol cu stevia (sau 4 linguri indulcitor pudra Clio)
- 3 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 1 lingurita esenta de alune cu frisca
- 1/2 pliculet praf de copt
***Umplutura:
- 1 plic budinca cu gust de ciocolata
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 1 lingura eritritol cu stevia (sau 2 linguri indulcitor pudra Clio)


Prima data am preparat budinca conform indicatiilor de pe plic.
Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri si am amestecat taratele cu praful de copt si cu laptele praf.
Am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare, apoi am adaugat indulcitorul si galbenusurile, continuand mixarea la viteza maxima.




In spuma de oua am incorporat usor, cu ajutorul unui tel, amestecul uscat si esenta de alune cu frisca.



Jumatate din compozitia obtinuta am turnat-o in forma de guguluf.


Am bagat forma de guguluf la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mare, pentru 7 minute, apoi am scos forma din cuptor si am turnat peste blat budinca fierbinte. Blatul nu trebuie lasat mai mult in cuptor, pentru ca se va coace prea tare si budinca nu va mai penetra stratul subtire format la suprafata.


Deasupra am turnat restul de coca si am nivelat frumos.



Am bagat iar forma de guguluf la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru 45 minute. Dupa acest timp am scos forma din cuptor si am lasat guguluful sa se raceasca peste noapte in forma in care l-am copt.
Este foarte important sa lasati guguluful sa se raceasca cateva ore in forma in care l-ati copt, pentru ca daca il rasturnati pe platou mai repede, guguluful nu-si va pastra forma.


A doua zi am rasturnat guguluful pe platou, l-am presarat cu putin lapte praf 0.1% grasime si l-am ornat cu cateva stelute de zahar pentru decor. Binenteles ca stelutele vor fi indepartate inainte de a manca.




Si acum sa va arat ce frumos este guguluful in sectiune ♥♥♥♥♥


Blatul este foarte pufos si se potriveste de minune cu budinca de ciocolata ♥♥♥
Se taie foarte frumos si foarte usor ♥♥♥


Este foarte gustos si foarte frumos, iar de facut se face foarte usor, deci neaparat sa incercati!


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Sa ne fie de bine!

11 comentarii:

  1. O prăjitură arătoasă, cu un nume super-haios: guguluf ! N-am mai auzit până azi !

    La mulți ani de Ziua României, Cristina !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani Zina!
      Cum sa-i fi zis altfel? Nu este un guguluf? :D

      Ștergere
    2. :)))) Păi ce e ăla un guguluf ?!!!

      Ștergere
    3. Un chec cu gaura la mijloc ☺ Uite aici o explicatie mai stiintifica: http://ro.wikipedia.org/wiki/Guguluf

      Ștergere
  2. Amu am ajuns acasă c-o siliconată ce are 6 minigugulufi, cred că Moş Nicolae nu s-o supăra prea tare că-i dau de frupt:)) Crisa, minigugulufii ăştia ai mei îs ca trandafirii tăi, crezi că-mi ajunge juma de doză d' aci or mai bine o fac întreagă şi mai văz io în ce coc? Sper să n-am surprize că fac io budinca din amidon+cacao şi folosesc făină în loc de tărâţe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Compozitia iti ajunge pe jumatate, mai ales ca le si umpli cu budinca. Spor la treburi si nu uita de poze! :D

      Ștergere
  3. Buna! Pot sa inlocuiesc laptele praf cu lapte lichid? Cat anume? Multumesc!:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laptele praf nu poate fi inlocuit cu lapte lichid pentru ca nu este acelasi lucru. Laptele praf se adauga pentru un plus de ingredient uscat in compozitie, deci mai bine il inlocuiescu cu o lingura de amidon sau una de tarate de psyllium :)

      Ștergere
  4. Cristina, mie nu mi-a iesit, s-a lipit pana si de forma din silicon, in care am facut si alte preparate si au iesti bine. Am respectat toate ingredientele cu o mica exceptie, in loc de esenta recomandata de tine am pus de migdale, dar cred ca acest lucru nu a avut nici o treaba cu aspectul. L-am lasat sa se racesca complet si cu toate astea s-a lipit si abia am reusit sa-l scot, bineinteles ca s-a facut un terci acolo. Blatul era copt, singura deosebire fata de cel din poza ta era ca al meu nu a fost atat de bronzat, a fost focul cam mic si l-am copt peste 45'. Mi s-a parut ciudat inca de la adaugarea cremei, desi am lasat 10 minute sa se intareasca primul strat din blat, tot s-a ridicat pe langa budinca, s-a umflat, iar stratul de jos, care practic trebuia sa imbrace budinca, a ramas f. subtire. Nu-mi dau seama ce am facut gresit si-mi este ciuda, pentru ca la gust este super bun, dar nu stiu ce sa fac ca sa-mi iasa si sa pastreze forma gugulufului. Recunosca ca mie blatul mi s-a parut cam uscat si de consistenta unei bezele... Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus Cristina! Imi pare rau ca nu ti-a iesit guguluful umplut. Raspunsul cred ca ti l-ai dat singura cand ai mentionat ca focul a fost mic la cuptor. In primele 7 minute focul trebuie mare. Scoti tava, pui budinca, adaugi restul de coca si repede la cuptor, de data asta cu focul mediu spre mic.
      Sper ca data viitoare sa-ti iasa :) Te astept cu vesti!

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape