vineri, 29 iunie 2012

"Raffaello" cu lapte condensat


Stiu, sunt o gramada de retete pentru aceasta bomboana delicioasa cu nuca de cocos. Fiecare are un pic mai mult de ceva, un pic mai putin de altceva, adaugari de ingrediente, omisiuni de ingrediente...
Ei bine, eu nu am mai facut niciodata pana acum Raffaello si pentru ca sunt multumita de aceasta experienta am decis ca merita sa apara pe blog, pentru aducere aminte si inspiratie ulterioara.
Ingrediente pentru 48 buc:
- 2 cutii lapte condensat (2x390g)
- 300g fulgi nuca de cocos + 50g fulgi nuca de cocos pentru decor
- 4 linguri lapte praf


Intr-o craticioara am infierbantat laptele condensat, fara a-l fierbe. L-am amestecat cu fulgii de cocos si cu laptele praf, avand grija sa nu se formeze cocoloase si apoi am lasat compozitia sa se raceasca bine.


Dupa ce s-a racit, am bagat craticioara in frigider pentru doua ore, pana s-a intarit usor.


Pe o tavita am pus 50g fulgi de nuca de cocos si apoi m-am apucat de modelat bombonele cu mana uda. Fiecare bombonica am tavalit-o prin fulgi de nuca de cocos pana se acoperea pe toate partile, apoi o asezam cu grija pe o tavita.
Iata si productia la hectar:



Tavitele le-am bagat iar la frigider, unde le-am lasat peste noapte.
A doua zi le-am servit si au fost foarte apreciate.




Bineinteles ca se poate adauga in compozitie o foaie de napolitana faramitata si/sau o migdala in centrul fiecarei bombonici, dar eu nu am avut la indemana si nici n-am vrut sa mai aman prepararea acestor bombonele. Au iesit foarte bune si dulci, asa cum le sta bine unor bombonele.
S-aveti pofta!

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Mortale nu sunt decat consumate in cantitati industriale :D Insa ingrasa de numa numa :D

      Ștergere
  2. Moama, Cris da stiu c-ai facut cateva nu gluma! Eu le mai bag si o migdala inauntru asa de fason ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anto, tu faci asa cum trebuie facut, nu ca puturoasa de mine care se apuca de facut raffaello fara sa se asigure ca are tot ce-i trebuie :D In plus am facut si cantitate dubla :))

      Ștergere
  3. am respectat reteta, insa cand am incercat sa fac mingiute, mi s-a sfaramat compozitia in palma :( oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca ati intimpinat dificultati la formarea bombonelelor :(
      Motive care imi vin acum in cap pentru care bomboana se sfarama:
      - ati folosit mai multa nuca de cocos decat este prevazut sau cutia de lapte condensat pe care ati folosit-o dumneavoastra nu are 390g, ci mai putin
      - ati tinut compozitia la frigider prea mult inainte de a va apuca de modelat si astfel a devenit rigida si sfaramicioasa.
      - laptele praf folosit a fost mai absorbant decat cel folosit de mine. Stiu sigur ca laptele praf difera de la firma la firma, dar nu m-am gandit ca doua linguri de lapte praf pot insemna reusita sau dezastrul.
      Compozitia mea era chiar moale dupa cele doua ore petrecute la frigider si chiar am fost tentata sa mai adaug o lingura de lapte praf, deci ...
      Sfatul meu este: in cazul in care compozitia este sfaramicioasa se mai adauga o lingura, doua de lapte condensat; daca compozitia este prea moale, se mai adauga o lingura, doua de lapte praf.
      Sper ca aceasta nereusita sa nu va intunece ziua si nici sa nu va determine sa nu mai incercati in viitor aceasta reteta, pentru ca bomboanele chiar au fost bune si apreciate.

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape