Baton de ciocolata cu lapte condensat


Titlul spune aproape totul despre acest desert. Spun "aproape" pentru ca batonul despre care vorbim azi contine si nuci prajite. Este un baton foarte dulce, cu o consistenta ca de caramele, ce se poate taia in fel si chip.
 Trei ingrediente sunt necesare:
 - o cutie lapte condensat (390g)
 - 400g ciocolata (eu am folosit amaruie, cu 75% cacao)
 - doi pumni de miez de nuca usor prajit in tigaie uscata



Intr-o craticioara am pus la foc mic laptele condensat si ciocolata rupta in bucatele.


Am lasat pe foc pana cand s-a topit toata ciocolata.


Dupa ce ciocolata s-a topit am oprit focul si am adaugat in compozitie miezul de nuca usor prajit intr-o tigaie uscata.


Am turnat imediat amestecul obtinut intr-o caserola captusita cu hartie de copt si am nivelat.



Caserola am lasat-o la temperatura camerei pana s-a racit bine, apoi am bagat-o la frigider. Si apoi am facut planton pe langa frigider, ca nu era chip sa scap de " dusmani". Imediat ce am constatat ca pasta s-a intarit, am taiat-o in bucati (nu foarte artistice si nici egale, c-asa-i la razboi), i-am facut cateva poze pe ascuns, pentru gazeta, si am mituit "dusmanii" cu ele sa ma lase si pe mine la calculator.






Am auzit ca la frigider se pastreaza multa vreme, dar eu nu pot confirma acest lucru pentru ca in nici 24 de ore a disparut. Ceea ce pot confirma este ca se face ultramegasupernemaintalnit de usor si ca "dusmanii" o vor adora. Eu mi-am "cumparat" cu ele o ora si jumatate la calculator :D
S-aveti pofta!

12 comentarii:

  1. Ce m-asi delecta cu vreo doua bucati... Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sara, cand fac data viitoare te invit la noi :D Si pe tine si pe stimabilul tau sot, binenteles :D

      Ștergere
  2. Salut Cristina, ce reteta delicioasa!
    Am facut si o data si intr-adevar a avut mare succes la fetitele mele :-)! Eu am incercat viaranta cu biscuiti si cu marshmallows (pentru ca sotul meu e alergic la nuci) si a fost o combinatie buna!
    http://avonturenindekeuken.blogspot.co.uk/2011/10/chocoladefudge-met-speculaas-en-spekjes.html

    In weekendul urmator am sa incerc tarta cu lamaie... sunt curioasa cum o sa iasa!

    O saptamana buna iti doresc!
    Marianne

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marianne, ale tale arata mai frumos, mai ales ca au si roz, culoarea preferata a junioarei mele :D Dar cred ca din acelasi considerent le-ai facut si tu asa, pentru fetitele tale, nu? :D
      Sa-mi spui si mie cum ti-a iesit prajitura cu lamaie si daca v-a placut!
      O zi faina iti doresc si eu, draga mea! :*

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Antonia, nu esti singura :)) Mai ales ca merge perfect daca vreau sa mituiesc piticii :D

      Ștergere
  4. Dupa ultimele tale retete lacto condensate, as zice ca-n curand ramai far de munitie in fata "dusmanilor":)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Maria, am facut o groaza de chestii cu lapte condensat pentru ca, desi l-am cumparat inainte de sarbatorile de iarna, numai acum, mai cand sa expire, mi-am adus aminte de el :D
      Fara munitie nu raman pentru ca "dusmanii" mor (de placere, binenteles) si dupa un atac subtil cu nuci umplute :D

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Pai fa rost de cele trei ingrediente necesare si prepara si tu desertul asta :D

      Ștergere
  6. Draga Cristina, ador acest lapte condensat si vreau sa fac o crema cu el si ciocolata pentru tort dar am uitat cantitatile. Daca sti cumva daca este aceiasi ca la baton si in plus se pune frisca batuta dar nu mai stiu cata. Te rog salveaza ma!:) Te pup cu drag si SARBATORI FERICITE! Iti doresc din suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Diana, imi cer scuze ca iti raspund atat de tarziu, dar eu de sarbatori nici nu deschid calculatorul.
      Nu stiu sa-ti spun de crema caramel pe care o cauti tu, pentru ca eu am experimentat foarte putin cu laptele condensat. Sper ca ai gasit in timp util reteta cautata si ca ati avut sarbatori frumoase.
      La multi ani!!!

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...