marți, 24 august 2010

Trandafirasi din caramele



Cu totii stim trandafirasii dragalasi de pe prajituri si torturi. In majoritatea cazurilor ei se fac din pasta de zahar in care sunt adaugati coloranti alimentari.
Dorindu-mi niste trandafirasi pentru un tortulet, insa neavand nici pasta de zahar si nici coloranti, am cautat pe internet si am dat peste ideea Plicuricei de pe forumul Culinar.ro. Ea propunea fabricarea de trandafirasi din caramele. Desteapta idee, nu ?
Ea a folosit caramele Sugus, insa eu am incercat cu caramele simple Cipi si cu Maoam.



Am taiat caramelele in 5 bucatele, una mai mica si patru cat de cat egale.



Din bucatica mai mica am format o lacrima si am infipt-o in varful unei scobitoare:



Celelalte bucatele le-am pus pe rand intre doua bucati de folie si le-am intins cu sucitorul in forme alungite si ovale...



... pe care le-am lipit artistic :) si circular de lacrima infipta in scobitoare.
Si gata trandafirasii :) Usor, nu? :) Va spun cu mana pe inima ca este foarte usor de facut si nu va trebuie cine stie ce indemanare artistica :)
Scobitorile "inflorite" le infigeti intr-un buretel de vase pentru a sta verticale pana la folosire.
Atentie! Trandafirasii se pastreaza la rece pana la folosire!



10 comentarii:

  1. Singurul dezavantaj este ca au culorile pale.Poti incerca pasta de ciocolata(ciocolata+miere) se modeleaza la fel de usor, asta desigur daca nu ai facut-o deja!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Geniala ideea... multumesc ca ne-ai impartasit-o. Pupik.

    RăspundețiȘtergere
  3. Maria, nu am auzit de pasta asta, dar suna interesant :) Nu-mi spui si mie cum procedezi?

    Sara te pupacesc si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot de pe culinar e si pasta de ciocolata.Topesti la bain-marie 100 gr ciocolata, cand e topita pui 50 gr miere de albine/energizant si amesteci cu o lingura de lemn pana se omogenizeaza.Este un procedeu tare fain, instant se leaga pasta. O lasi sa se raceasca si modelezi. Este mai maleabila decat carameaua sau jeleul.Nu stiu sa ti trimit aci poze cu primul meu tort decorat, intamplarea face sa fi fost cu trandafiri din pasta de ciocolata! Foarte, foarte usor se modeleaza si se lipesc petalele sau se decupeaza frunzele. O pasta de ciocolata alba am colorat-o in albastru si am acoperit un tort camasa cu ea.Gata cu reclama la pasta de ciocolata!Zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Maria pentru reteta! Sigur o incerc si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Uau, ce idee misto!!!! O sa te copiez luna care vine cand e ziua mea. Si peste doua luni cand e ziua lui Andreiutu. :))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Laura :) Am un zambet tamp pe fata in momentul asta :) Tu sa ma copiezi pe mine? :)
    La multi ani scumpa mea si la multi ani si prichindelului!

    RăspundețiȘtergere
  8. http://ancafish.blogspot.com/2010/02/trandafiri-de-ciocolata.html am tot uitat sa-ti arat :)
    Cu caramele faceam in camin, ca era cea mai la indemana metoda. Eu mai fac din pasta de lapte praf cateodata.

    RăspundețiȘtergere
  9. Genial, Cristina, mă bucur că ai comentat la mine pe blog şi am avut ocazia să intru la tine să descopăr ideile minunate postate aici. Fur ideea cu caramelele şi eu pentru prima ocazie :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Anca eu nu ma pun cu tine :) prietenii stiu de ce :)

    Laura multumesc de vizita! Te mai astept si cu alta ocazie :)

    RăspundețiȘtergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape