marți, 19 septembrie 2023

Porcusori in aluat

 


   Porcusorii in aluat sau carnaciorii inveliti in aluat, cu unt si usturoi, alaturi de ceva sosuri diverse constituie o gustare perfecta pentru o intalnire cu prietenii. Langa o bere rece sunt minunati ♥♥♥

***Ingrediente:
Aluat:
- 1 kg faina (eu folosesc de 650)
- 500 ml apa calda
- 25 g drojdiuta
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita sare
- 2 linguri unt moale
Altele:
- carnaciori oltenesti
- 4 linguri ulei
- 3 catei usturoi
- oregano sau patrunjel verde
La final:
- 150 g unt
- 5 catei mari usturoi
- oregano sau patrunjel verde

   Intr-un castron incapator am pus faina si in mijlocul ei am format o gaura. In gaura am pus drojdiuta maruntita si doua linguri de zahar. Peste drojdie am turnat 100 ml apa calda si am amestecat usor, fara sa incorporez faina, apoi i-am dat ragaz 10 minute sa creasca.
   Dupa cele 10 minute de pauza, am turnat in castron restul de apa calda (400 ml) si am adaugat sarea. Cu ajutorul unei furculite am incorporat faina in lichid si am avut grija sa adaug untul moale in momentul in care nu a mai fost lichid in castron. In momentul in care aluatul nu se mai putea amesteca cu furculita, am inceput sa framant cu mana. Am obtinut o coca usor de framantat, nelipicioasa, iar pe peretii castronului nu au ramas resturi de ingrediente.
   Am lasat aluatul sa creasca 30 minute intr-un loc ferit de curenti reci de aer.
   Intre timp am taiat carnaciorii oltenesti in bucati de 4-5 cm si am amestecat intr-un castonel uleiul cu usturoiul pisat si oregano taiat marunt.
   Din aluat am intins foi nu prea subtiri, iar foile le-am taiat in patrate cu latura suficient de mare pentru a infasura in ele bucatile de carnat.


   Porcusorii astfel formati i-am asezat vertical in tava. Nu trebuie sa fie foarte indesati deoarece la copt aluatul creste.


   Cu ajutorul unei pensule am pus peste porcusori amestecul de ulei cu usturoi si oregano.


      Am bagat porcusorii in cuptor, la 160 grade (foc sus si jos) pentru o ora.
   In poza de mai jos sunt porcusorii facuti cu o alta ocazie, de data asta cu patrunjel verde in loc de oregano.


   Asa aratau cand au fost gata:


   Intr-o craticioara am topit untul si am pus in el usturoi pisat si inca putin oregano.


   Cu acest amestec am uns porcusorii fierbinti (cu ajutorul unei pensule).


   Se servesc imediat, alaturi de sosuri diverse (remoulade, ketchup, maioneza cu ciuperci, mujdei, etc.)



Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana