miercuri, 25 aprilie 2012

Ali Nazik


Imi propusesem de multa vreme sa incerc si eu acest fel de mancare turcesc. Amanarile pentru o alta data au luat sfarsit in momentul in care am gasit ratacite in camara doua borcane mari de vinete coapte si tocate, ce au facut parte dintr-o serie de 20 de borcane pregatite pentru iarna, in toamna anului trecut. 
Pentru ca ravneam de multa vreme la mancarica asta, am hotarat sa dublez cantitatile din reteta initiala. Nu va sfatuiesc sa faceti ca mine decat daca aveti o familie foarte mare sau daca aveti musafiri. Mancarea este foarte buna, dar este foarte saturanta.
Acest fel de mancare este conform dietei Montignac, faza I.
Ingrediente:  
- 2 vinete mijlocii coapte si curatate de coaja
- 3 ardei verzi copti si curatati
- 2 catei usturoi
- 400g smantana fermentata 12%
- o ceapa
- 1 ardei gras
- 2 linguri ulei
- 500g carnetocata (vita sau miel)
- o conserva de cubulete de rosii in bulion (200g)
- sare si piper
- patrunjel verde

Eu am avut vinete coapte si tocate conservate la borcan, deci am folosit ce am avut.
Ardeii i-am copt pe aragaz, apoi i-am curatat de coaja si i-am tocat marunt.


Intr-un bol am amestecat ardeii copti si tocati, usturoiul pisat, smanatana si vinetele tocate.



Ceapa am tocat-o marunt, iar ardeiul verde l-am taiat feliute subtirele. Le-am calit in doua linguri de ulei.


Peste ele am adaugat carnea si am lasat pe foc mic, amestecand des, pana cand carnea si-a schimbat culoarea. Am adaugat si rosiile in bulion, am potrivit gustul cu sare si piper macinat si am lasat la fiert aproximativ 15 minute.


Intr-o tava de sticla am asezat piureul de vinete, deasupra lui am nivelat carnea si apoi am presarat patrunjel proaspat tocat marunt. Se poate aseza si direct in farfurii, spaland astfel cu o tava mai putin.




Sursaa mea de inspiratie: Dimineti insorite


Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana