sâmbătă, 17 aprilie 2010

Foi de placinta de post



Iata o reteta de placinta de post delicioasa. Trebuie sa recunosc ca nu mi-a inspirat incredere prima data cand am citit-o, insa rezultatul a fost spectaculos de bun :)
Ingrediente pentru foile de placinta:
- 14 linguri ulei
- 10 linguri apa
- 21 linguri faina
- un varf cutit sare
Intr-un castron amestecam 14 linguri cu faina, 10 linguri apa, 7 linguri ulei si un varf de cutit de sare. Vom obtine un aluat potrivit de tare.





Intr-un alt castron amestecam foarte bine 7 linguri ulei cu 7 linguri faina, pana obtinem un fel de crema.





Din aluat intindem o foaie pe care o acoperim cu crema din ulei si faina.





Rulam aluatul si il lasam sa se odihneasca timp de 30 minute.







Dupa expirarea acestui timp, impartim aluatul in doua si intindem doua foi.




Observati cum aluatul banal si obisnuit se transforma intr-un aluat de foietaj in toata regula :) , cu foite subtilere si transparente.




Pentru a umple foile, am pregatit doua umpluturi (de post bineinteles ): mere cu zahar si scortisoara




... si tofu cu stafide si dulceata de capsuni.







Ungem foile cu umplutura dorita, le rulam si le bagam la caldura cuptorului incins dinainte, pe raftul de sus, la foc mediu, pana se bronzeaza frumusel.




Pudram cu zahar pudra si servim. Este delicioasa atat calda cat si rece. Un desert perfect pentru o zi de post :)



Acest aluat poate fi folosit si la alte preparate de post: cornulete, saratele...
Reteta am gasit-o in revista Practic in bucatarie.

18 comentarii:

  1. o ploaie de premii pentru delicioasele retete vei gasi pe bloggul meu pentru tine. suzana

    RăspundeţiȘtergere
  2. Multumesc Suzana pentru premii :)
    Te mai astept in vizita.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Totul arata delicioas. De unde cumperi tu tofu? Eu am gasit in Romania numai in cutie si nimic altceva. Merci.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Servus Ligia!
    Tubul de tofu l-am cumparat atunci de la un magazin care avea si astfel de produse. Principala lui activitate era producerea si vanzarea de fornetti :) Din pacate acel magazin s-a inchis. Mi-a parut tare rau pentru ca acolo gaseam mereu tofu de toate felurile (cu ardei, cu ceapa verde, simplu...), lapte de soia, faina de soia, naut si multe altele pe care nu le-am mai gasit in alte magazine. Daca mai gasesc un magazin asemanator, te anunt.
    Te-am vizitat si eu:) Foarte interesant blogul tau. Mi-a placut foarte tare si chiar l-am rasfoit cateva ore. De la tine am aflat de nucile de sapun pe care vreau si eu sa le incerc :)
    Multumesc de vizita si te mai astept!

    RăspundeţiȘtergere
  5. am salvat reteta dar pozele nu le pot vedea, ai idee de ce?

    RăspundeţiȘtergere
  6. Lucia, ma numesc, nu stiu cum sa fac sa -mi apara numele nu anonim !! , sant una si aceeasi care te-ntreaba in legatura cu pozele. Nu le pot vedea de la nici o reteta, te-am descoperit,relativ de putin timp, dar imi plac mult retele tale. Te voi vizita zilnic,mai ales ca mama mea era din Medias, si am multe nostalgii doar cand aud de zona Sibiului!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Servus Lucia!
    Pozele nu apar momentan pe blog pentru ca am o mica problema cu contul meu de photobuket :( Imi pare tare rau ca blogul meu arata asa rau acum si stiu ca voi pierde multi vizitatori din aceasta cauza insa refuz sa platesc ceva ce pot avea gratis :(
    Daca nu e prea mare deranjul, te-as ruga sa revii in vizita dupa data de 30 octombrie si atunci vei putea vedea si pozele aferente fiecarei retete. Multumesc frumos pentru vizita si pentru intelegere! :*

    RăspundeţiȘtergere
  8. mie nu mi-a iesit foetajul

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, ce anume nu ti-a iesit mai exact? Ai urmat pasii descrisi?

      Ștergere
  9. O reteta asemanatoare: intr-un pahar pun 1 ou cu un pic de sare,amestec putin,adaug 1 lg ulei,1 lg otet,apoi apa calduta pana la 250- 300 ml.La ou se poate renunta.Ung foaia cu 200 g grasime ,fara adaos de faina.Cantitatea de grasime o impart in 2,pentru ca ung foaia de 2 ori.Rulez tot in forma de melc si dau la rece 30'.Repet si las la rece 1 h,ori peste noapte.Apoi tai melcul in 2 (in cazul in care pregatesc placinta).
    Tu ai lasat aluatul rulat pe masa,inteleg,nu e necesar sa stea la rece?

    RăspundeţiȘtergere
  10. Am facut placinta cu branza dupa reteta aceasta.Aluatul a iesit putin negricios,uleios si m-am panicat.Dar nu am renuntat.Nu prea puteam nici sa intind foaia,textura era cam faramicioasa,nisipoasa.Vreau sa spun ca nici eu nu ma asteptam sa iasa ceva,dar a iesit ,foarte bine chiar.Este si extrem de frageda,am portionat-o foarte usor si curat.Deci pot confirma,reteta merita incercata.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mikaela, tare ma bucur ca rezultatul a fost unul care ti-a placut :)
      Pe blog nu pun retete din auzite si neincercate, deci sa fii sigura ca daca nu am incercat-o nu aparea pe blog :D
      Multumesc de feedback si te mai astept in vizita!

      Ștergere
  11. Deci e una din cele mai bune foi din cate am facut pana acum,si am facut destule,si usor de facut, am facut si cu branza si cu mar, un deliciu multumesc pt reteta ,foarte buna.sa sti ca am facuto de nenumarate ori o zi buna.Gabi.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabi, ma bucur ca a fost pe placul tau :D
      Multumesc frumos pentru increderea acordata, pentru vizita si pentru impresiile pozitive :)
      Sa ai o zi minunata!

      Ștergere
  12. tofu...din poza de mai sus nu e de post, are acid lactic.

    Mira

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mira, nici nu am observat acidul lactic pe eticheta :(
      Ce te mai pacalesc comerciantii astia :( Pe eticheta scria 100% vegetal si nici nu m-am mai obosit sa citesc pana la capat ingredientele :(
      Oricum, reteta este pentru foile de post nu pentru umplutura.
      Multumesc pentru atentionare!

      Ștergere
  13. Minunată reţeta asta, Crisa! Ca la fiecare primă încercare iară am greşit ceva, da' tot fu bună, bună! N-o vrut să se aurească şi l-am lăsat la copt până s-o uscat de tot.
    De-l umezeam şi înfăşuram într-un prosop îl salvam, da' l-am lăsat în cuptor să se răcească:(
    Din câte am citit io amu despre acidul lactic pare a fi un conservant şi n-are legături cu nepostu'. M-am mirat de etichetă, în urma atenţionării Mirei, pentru că ştiu de la sor mea că decât să scrie pe etichetă ceva neconform, mai bine-l folosesc omiţîndu-l dintre ingrediente:)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, inca iti mai folosesc de inspiratie? Tare-s mandra :D
      Cu acidul ala nu stiu ce sa zic. Nu am aprofundat cautarile, dar primele rezultate au iesit ca nu e de post :(
      Chiar nu am stiut de el! Am pacatuit fara sa-mi dau seama :(

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Persoane interesate

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets