joi, 8 aprilie 2010

Ciorba falsa de burta



Ingrediente:
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 500g ciuperci cu palarie mare (de preferat pleurotus)
- 2 jumatati gogosar rosu murat
- jumatate capatana de usturoi
- 250g smantana
- 1 galbenus
- sare si piper
- ulei


Reteta aceasta va sfatuiesc sa o faceti cu ciuperciu Pleurotus, deoarece iese mai aspectuasa si mai buna, ciupercile pleurotus taiate fasii pe lung avand aspectul si consistenta burtii de vita folosita in adevarata ciorba de burta. Eu am facut reteta cu ciuperci normale o data si cu ciuperci pleurotus alta data. Amandoua au gust bun, insa trebuie sa recunosc ca cea cu pleurotus a fost mai buna:) Prima poza prezinta ciorbita cu ciuperci pleurotus, iar celelalte doua prezinta ciorbita cu ciupercute normale. Povestea fiind zisa, sa lasam vorba si sa trecem la treaba :)



Ceapa se toaca marunt si morcovul se da pe razuitoarea mica. Se calesc in putin ulei in oala in care urmeaza sa facem ciorba, apoi adaugam apa (2l). Lasam un pic sa fiarba, apoi adaugam ciupercile taiate in feliute subtiri si lungi.
Ciupercile fierb relativ repede, asa ca nu aveti mult de asteptat (max 20 min). Se adauga si gogosarul taiat fasii. Eu nu am avut gogosar si am pus un castravate murat taiat finut. A iesit la fel de bun, insa gogosarul ajuta mult si la partea artistica(prezentare in farfurie). La ciorbica cu pleurotus am folosit gogosar murat si uite ce bine arata :)
Asezonati cu sare si piper proaspat macinat dupa gust.
Smantana se amesteca cu galbenusul intr-un castron mai mare. Oprim focul la ciorba dupa ce au fiert bine toate si cu ajutorul unui polonic turnam zeama din oala peste smantana. Amestecam mereu. Turnam zeama pana ce compozitia din castron ajunge la temperatura celei din oala, apoi turnam totul in oala. Chestia asta ajuta ca smantana sa nu se branzeasca in zeama fierbinte si ciorba sa aiba un aspect comercial. Eu am adaugat in smantana si usturoiul pisat, insa nu este obligatoriu. Usturoiul transformat in mujdei poate fi servit langa ciorbica.
Pofta buna!

In caz ca nu stiti cum arata ciupercile pleurotus (pleurotus ostreatus), am gasit o poza frumoasa pe http://www.fungi4schools.org/Documentation/Photo_Gallery.htm

20 de comentarii:

  1. Sunt innebunita dupa ciorbita de burta, dar si dupa ciupercute in aceeasi masura, am sa o incerc cu siguranta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Te astept sa-mi spui daca ti-a placut :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte foarte buna ciorba falsa, nu-mi vine sa cred cat de bine seamana cu cea de burta. Iubitului meu i-a placut mai mult asta decat originala:) Iti multumesc mult mult pt. reteta si cu permisiunea ta am sa o postez si pe blogul meu. O zi cu soare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anita ma bucur tare ca v-a placut ciorbica :)
    Bineinteles ca poti posta reteta pe blogul tau :)
    Te mai astept in vizita!

    RăspundețiȘtergere
  5. Grozava reteta asta pentru muritorii necarnivori:) Saru' mana, tare buna o fost!

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria, tare ma bucur ca v-a placut :)
    Poate incercati si saramura de pleurotus :)

    RăspundețiȘtergere
  7. asta mi-o fost gandu(am notat de la tine) da m-am trezit acasa cu mini pleurotusi pe care n-am avut putinta de a-i infolia, merg si cei care nu-s de juma de metru copti asa?!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai de ce sa nu mearga, ca doar folia aia pastreaza tot sucul, nu? Zic si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Din cele mentionate in reteta rezulta ca ciupercile pleurotus nu sunt normale! Ma intreb ce mai e normal in ziua de azi.

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga anonim, eu descoperisem de putina vreme ciupercile pleurotus si le consideram putin iesite din comun :) Toata lumea si-a dat seama despre ce vorbeam, mai putin tu :) Sper ca asta sa nu fie un impediment in a incerca aceasta ciorba cu adevarat foarte buna.
    Multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  11. Dragă Cristina, eu am inventat proprie mea reţetă de ciorbă de bureţi fierţi în lapte, asemănătoare cu ciorba de burtă, în anul 1992. I-am dat şi un nume, Ciorbă Marginea. Am făcut şi o emisiune în 2008 pe tema ei, o găseşti pe blogul meu la Uica Mihai pe youtube. Îţi recomand să încerci reţeta mea, care seamănă foarte mult cu a ta. Eu de optesprezece ani vând în draci această ciorbă şi a ajuns un fel de emblemă a staţiunii Buziaş unde o prepar în fiecare Sâmbătă şi Miercuri la terasa mea din piaţă. Dacă vre-o dată treci pe aici...
    Cu respect Uica Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  12. Uica, ce onoare pe mine ca ai venit in vizita! :)
    N-am fost niciodata la Buzias, dar daca se lasa cu mancare, musai il pun pe lista :)
    Ia sa caut si eu Marginea, ca prea o lauzi cu foc :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristina,mie nu-mi place ciorba de burta,dar pe asta am sa o incerc ca-mi face cu ochiul,eu am o pasiune pentru ciupercute,fie ele hiribe,pleurotus,oite,ghebe,galbiori,bureti usturoi,imi fac stoc pe iarna ,intr-un sertar de la congelator,sunt foarte hranitoare si bogate in vitamine,nu dau oitele prajite in ulei pe o suta de gratare :-)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Doinita, pai daca esti fan ciupercute atunci musai sa faci ciorbica asta macar o data. Sigur sigur o sa-ti placa :) A placut ea si celor care strambau nasul cand auzeau de ciuperci :)

    RăspundețiȘtergere
  15. am cumparat azi 1 Kg. de Pleurotus fara vreun motiv ,acasa am intrat pe net sa vad o reteta si am dat de aceasta pe care o voi face. Suntem innebuniti si dupa ciorba de burta si dupa ciuperci. Dupa cum arata se vor bate lupii la gura noastra.
    multumesc pentru retetele pe care le postezi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna, cum vine doua jumatati de gogosar? ACUM fac ciorbita sper sa iasa bine, revin.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica un gogosar intreg, taiat in jumatate :D
      S-aveti pofta!
      Sa-mi spui daca v-a placut :)

      Ștergere
    2. O ne-a placut mult. Iubitul meu a zis din start fara sa-i spun nimic ca are gust de ciorba de burta insa fara burta. Eu nu am avut gogosari si am pus 3 ardei mici , iuti murati dar a iesit fff bun si picant. Multumesc foarte mult pentru reteta..azi iar fur vreo reteta de aici:)

      Ștergere
    3. Tare ma bucur ca v-a fost pe plac :D Sa va fie de bine!
      Multumesc ca ti-ai rupt din timpul tau sa-mi spui parerea ta si-ti multumesc si ca ai avut incredere in mine si ai ales sa incerci o reteta de pe acest blog! :D
      Ce vrei sa mai incerci?

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape