duminică, 27 octombrie 2019

Tort la rece cu iaurt si ciocolata


   Tortul asta se face repede, fara cuptor. Este perfect pentru o zi caniculara, zi in care numai de copt n-ai chef, dar in care este musai sa faci ceva bun pentru o zi speciala.

   De obicei pregatesc pentru mama mea, la aniversarea zilei ei de nastere, un tort cu zahar ars. Asa cum am facut in 2017 Tort cu pepene galben si spuma de zahar ars, in 2016 Tort cu alune caramelizate, sau in 2013 Tort de zahar ars. In 2018 insa a fost extraordinar de cald si numai de ars zahar nu mi-a ars :) Prin urmare am facut acest tort la rece cu iaurt si ciocolata si ziua nu a ramas nemarcata :)
   In 2019 nu i-am facut tort, ci i-am cumparat unul de la cofetarie. Asta pentru ca si-a serbat ziua de nastere la restaurant si acolo nu aveam voie cu tort fara foaie de garantie :)
   Dar sa revin la aniversarea din 2018 si la tortul de fata.

Ingrediente:
***Crema:
- 900g iaurt 20% grasime
- 6 linguri zahar pudra
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 2 pliculete gelatina granule
- 100 ml lapte rece
***Ornare:
- 20 piscoturi
- 2 tablete ciocolata
- 200 ml frisca lichida vegetala


   Pentru crema am amestecat iaurtul cu zaharul pudra si esenta de vanilie.
   Gelatina am hidratat-o in lapte rece 10 minute, apoi am topit-o la foc mic.
   Atentie! Gelatina nu trebuie sa fiarba! Daca fierbe isi pierde proprietatile de coagulare.
   Am turnat gelatina topita in iaurt si am amestecat bine.
   Intr-o tava rotunda cu peretii detasabili (diametrul 24 cm), captusita in prealabil cu folie de plastic, am asezat pe margine, unul langa altul, in picioare, jumatati de piscoturi. In mijlocul lor am turnat cu grija crema de iaurt. Am trantit usor tava de masa, astfel incat crema sa se distribuie uniform in tava, apoi am bagat tava la frigider peste noapte.


   A doua zi am scos tortul prin rasturnare pe un platou si am indepartat folia de plastic. Am topit pe foc mic ciocolata in frisca lichida vegetala. Ibricul a stat pe foc doar pana a inceput ciocolata sa se topeasca, apoi am luat vasul de pe foc si am amestecat usor cu un tel mic pana cand toata ciocolata s-a topit si compozitia a fost uniforma. Am turnat totul pe suprafata tortului si am lasat glazura sa se prelinga si pe margini.
   Asta a fost tot. Tortul a stat la frigider pana la momentul servirii. Nu mi-am batut capul cu decoratul. L-am lasat simplu, asa cu este si reteta dupa care a fost preparat :)


Mama - 27 august 2018


   Tortul s-a feliat foarte usor si arata destul de bine in sectiune ♥



   La multi ani, mama!!!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana