miercuri, 27 mai 2015

Prajitura Krem a la krem - dukan style


Cine vrea o felie de prajitura cremoasa si buna?
Prajitura "Krem a la krem" este o prajitura foarte cunoscuta si apare pe foarte multe bloguri culinare. Eu am nascocit o varianta conforma cu dieta Dukan si pentru ca rezultatul este si fotogenic si delicios, merita sa apara si pe blog ♥♥♥

La aceasta prajitura am folosit indulcitorul Green sugar, primit pentru testare cu ceva vreme in urma.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera. Nu contine deloc tarate si contine portia de tolerate pentru trei zile.

Ingrediente:
***Blat:
- 3 oua
- 1 plic budinca de ciocolata (Dr. Oetker)
- 3 linguri indulcitor pudra (Green sugar)
***Crema:
- 3 oua
- 500 ml lapte + 100 ml (1.5% grasime)
- 4 linguri indulcitor pudra (Green sugar)
- 2 linguri amidon de porumb
- 1 lingurita esenta vanilie
- 1 pliculet gelatina granule
***Glazura:
- 1/4 din crema
- 1 lingurita cacao
- 1 lingurita ness


Pentru blat am batut albusurile spuma tare. Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat peste albusuri indulcitorul pudra si galbenusurile.


La sfarsit am incorporat praful de budinca in spuma dulce de oua, cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare.


Compozitia am turnat-o intr-o tava patrata din silicon (23 X 23 cm) si am copt blatul 30 minute in cuptorul electric, la 150 grade, cu foc sus si jos si ventilatie.


Pentru crema am pus gelatina la hidratat in 100 ml lapte rece pentru 15 minute.
Intr-un castronel am amestecat galbenusurile, amidonul, indulcitorul si esenta cu 100 ml lapte rece. Restul de 400 ml lapte l-am pus la fiert. Cand laptele s-a infierbantat, am turnat in craticioara amestecul cu galbenusuri. Amestecand mereu, am lasat craticioara pe foc mic pana cand compozitia s-a inchegat ca o budinca.
Gelatina hidratata am topit-o la bain-marie si am turnat-o peste albusuri.



Am mixat bine albusurile cu gelatina pana am obtinut o spuma tare.


In spuma de albusuri am incorporat lingura cu lingura budinca racorita.



Am desprins usor blatul de tava, am captusit tava cu folie alimentara, apoi am pus blatul inapoi in tava.
Peste blat am turnat 3/4 din crema.



In crema pastrata am amestecat cacao si ness, apoi am nivelat usor si cu grija glazura peste crema.




Am pus prajitura la rece peste noapte. A doua zi am scos prajitura cu grija pe un platou si am indepartat folia.


Eu am taiat prima bucata la doar cateva ore de la preparare si glazura a cam manjit marginile bucatii taiate. Bucatile taiate a doua zi, s-au taiat mult mai frumos si mai curat.



Ei, spuneti voi ca nu este frumoasa! ♥♥♥



Foarte gustoasa ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana