duminică, 3 mai 2015

Tiramisu - dukan style


Tiramisu nu am facut niciodata pana acum, nici macar in varianta originala. Nu am fost atrasa de acest desert niciodata, prin urmare nici nu am cumparat niciodata. De ce acum tiramisu? O provocare culinara de pe grupul de facebook "La masa cu dukan".
Ei uite, din aceasta cauza particip eu la provocari culinare: ma obliga sa ies din zona de confort si sa incerc preparate pe care in alte conditii poate nu le-as fi facut niciodata.

Acest tiramisu a fost o revelatie ♥♥♥ Inspiratie mi-a fost Maria Martinez, o doamna care m-a inspirat de foarte multe ori pana acum. Reteta ei o puteti vedea aici:  Tiramisú Dukan sin Salvados, de Ana (Crucero). Eu am facut alta reteta de biscuiti, dar crema este exact la fel.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand chiar din faza de atac daca dati la o parte stratul subtire de cacao ce a fost pudrat deasupra. Nu contine tarate si nici tolerate!

Ingrediente:
***Piscoturi:
- 2 oua
- 8 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 2 linguri eritritol cu stevia
- 2 lingurite esenta de cappucino
***Crema:
- 275g branza de vaci ferma (Pilos 0.5% grasime)
- 2 galbenusuri
- 7 albusuri
- 1 pliculet gelatina pudra (10g)
- 3 linguri eritritol cu stevia
- 1 lingurita esenta de unt
- un praf de sare (cat iei in trei degete)
***Sirop:
- 1 ceasca de cafea preparata
- 1 lingurita eritritol cu stevia
***Decor:
- 1 lingurita cacao
- 1 lingurita eritritol cu stevia

In poza de mai jos apare si o cutie cu lapte lichid pentru ca vroiam sa hidratez gelatina in lapte, dar apoi m-am razgandit si am hidratat gelatina cu apa.


Pentru piscoturi am folosit reteta de Biscuiti din lapte praf.
Intr-un castronel am amestecat bine cu o lingura ouale cu laptele praf, indulcitorul si esenta.


Am format in tava captusita cu hartie de copt piscoturi lungi.


Am bagat tava in cuptorul electric, la 160 grade, foc sus si jos cu ventilatie, pentru 12 - 13 minute.



Pentru crema am mixat bine in vasul mixerului branza de vaci, galbenusurile, indulcitorul si esenta.


Gelatina am pus-o la hidratat 10 minute in 100 ml apa rece, apoi am topit-o la bain marie.


Gelatina hidratata am turnat-o intr-un castron incapator, iar peste ea am turnat cele 7 albusuri si un praf de sare. Albusurile trebuie sa fie la temperatura camerei, nu reci!
Am mixat bine, la viteza maxima, pana am obtinut o spuma ferma.


Intr-un alt castron am pus crema de branza. Cu ajutorul unui tel am incorporat cu miscari usoare spuma de albusuri, lingura cu lingura.



Tiramisu l-am montat intr-un vas inalt de yena.
Am asezat un strart de piscoturi si l-am insiropat bine cu cafea indulcita.


Deasupra am nivelat jumatate din crema. Peste crema am asezat un alt strat de piscoturi insiropate in cafea indulcita.


Am nivelat in vasul de yena si crema ramasa.
Intr-un pahar am amestecat cacao cu indulcitor si, cu ajutorul unei site pentru ceai, am presarat totul pe suprafata prajiturii.



Am bagat vasul la frigider peste noapte. Maria recomanda un minim de 5 ore la frigider.
A doua zi l-am feliat si l-am servit.
Se feliaza foarte frumos, arata foarte bine in sectiune si este foarte gustos ♥♥♥



Cu ocazia asta am descoperit ca imi place tiramisu ♥♥♥ Probabil ca in varianta originala este mult mai bun, dar eu recomand sa incercati si varianta dukanita ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana