duminică, 14 februarie 2016

Prajitura fina - dukan style


Retetele de prajituri au foarte mare cautare si au cele mai multe vizualizari pe blogul meu. Ai zice ca lumea mananca doar prajituri.
Nu, nu am de gand sa postez doar prajituri pe blog de acum inainte, iar faptul ca majoritatea retetelor postate sunt pentru dulciuri este doar o coincidenta. Sa nu va inchipuiti ca avem desert in fiecare zi! Retetele insa se aduna pentru ca mereu fac un desert nou, la distanta de 3 - 4 zile, ceea ce nu se intampla cu ciorbele/tocanitele care se repeta in functie de preferintele de moment.

Prajitura de mai sus este marca Mamy Vio si a iesit neasteptat de frumoasa, buna si delicata ♥♥♥
Pentru ca este o prajitura reusita, ma incumet sa o dedic Dianei - MyBisque, care la sfarsitul lunii ianuarie a implinit 3 ani de blogging.
La multi ani Diana!!! Sa ai parte de cititori multi si fideli, inspiratia sa nu te paraseasca niciodata si blogul tau sa-ti fie mereu sursa de zambet! Primeste te rog dedicatia mea impreuna cu o imbratisare virtuala ( Virtual hug  - la care te invit sa participi daca doresti :D ) ♥♥♥

Ingrediente:
***Blat:
- 4 oua
- 1 plic budinca de cocos
- 3 linguri Slim sugar
- 2 lingurite rase faina de konjac
- 1 lingurita rasa praf de copt
- 1 lingurita cacao
- 50ml lapte rece
- 1 lingurita esenta alune cu frisca
- un praf de sare
***Crema:
- 500g iaurt degresat (Pilos 0.1% grasime)
- 500g crema de branza (Pilos 0.5% grasime)
- 5 linguri scuturate Slim sugar
- 1 lingura esenta vanilie
- 1 pliculet gelatina granule (10g)
- 100 ml apa rece

Produsele cu link sunt achizitionate de pe site-ul adiograsime.ro .


Prima data m-am ocupat de crema, pentru a-i da timp sa se inchege pana in momentul folosirii.
Am pus gelatina la hidratat in 100 ml apa rece, iar dupa 10 minute am pus vasul la bain marie pana cand gelatina s-a topit. Gelatina nu are voie sa fiarba!
Intr-un castron am amestecat bine iaurtul cu crema de branza, indulcitorul si esenta de vanilie. La final am adaugat si gelatina topita, fierbinte, si am amestecat bine. Am lasat castronul deoparte si m-am apucat de foi.


Pentru foi am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare. Continuand mixarea la viteza maxima, am incorporat in spuma galbenusurile, indulcitorul si esenta de alune cu frisca.
Intr-un castronel am amestecat praful de budinca cu faina de konjac si praful de copt.


Cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare am incorporat amestecul uscat in spuma dulce de oua.


Am aprins focul la cuptor si am captusit tava (30 X 35 cm) cu hartie de copt.
Jumatate din compozitia pentru blat am nivelat-o in tava pregatita. Am bagat tava la cuptor, raftul de sus, foc mediu spre mic, pentru 10 minute.


In compozitia ramasa am amestecat cacao si cei 50 ml lapte rece.


Am scos foaia alba din cuptor si imediat, cu grija, am dezlipit hartia de copt de pe fundul ei.


Am pus alta hartie de copt in tava si am nivelat peste ea compozitia cu cacao. Am bagat iar tava in cuptor pentru 10 minute, tot pe raftul de sus si tot la foc mediu spre mic. Imediat dupa ce am scos-o din cuptor am dezlipit hartia cu grija.


Am captusit cu folie alimentara o tava cu peretii inalti (17 X 30 cm), iar foile le-am taiat in doua. Folia am lasat-o mai lunga, pentru a putea impacheta cu ea toata prajitura la final.
In tava captusita am asezat prima jumatate de blat alb. Peste el am nivelat o treime din crema deja pregatita.


Peste crema am asezat cu grija o jumatate de blat cu cacao. Si peste aceasta am nivelat o treime din crema.


A urmat a doua jumatate de blat cu cacao, crema ramasa si la final blatul alb ramas.
Am impachetat prajitura cu folia alimentara si am bagat tava la frigider peste noapte.


A doua zi am desfacut folia alimentara, am rasturnat prajitura pe o tava si apoi am indepartat cu usurinta folia.


Se feliaza foarte frumos, iar sectiunile sunt grozav de frumoase ♥♥♥



Este o prajiturica foarte buna si fina, perfecta pentru o masa festiva sau un rasfat de duminica langa o cafeluta ♥♥♥





Imbratisarile virtuale din cadrul provocarii Virtual hug sunt contorizate in 16 februarie de Alexandrina - Xandrine si ale ei ispravi culinare.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana