Chiftelute din linte verde


Din cand in cand reorganizez camara si bufetul si ma trezesc ca sunt proprietara a tot felul de ingrediente de care am uitat complet ca le detin. Asa s-a intamplat si de data asta. Am dat peste o punga de linte verde cumparata cu ceva vreme in urma, pentru sarmalute cu carne si linte verde, in foi de vita de vie. Am luat-o ca pe o provocare si am cautat o reteta in care lintea asta sa fie vedeta principala. O reteta care mi-a placut de la prima vedere a fost cea gasita pe bucataras.ro, chiftelute din linte cu salata de patrunjel si am hotarat ca merita incercata. Nu mi-a parut rau de hotararea luata, ba chiar m-am felicitat in gand cand am vazut ca mesenii, reticenti la inceput, au mancat tot, ba chiar au cerut inca o portie.
Eu am ales sa le servesc alaturi de orez de primavara.

Ingrediente:

- 350g linte verde
- 1 morcov mare
- 2 oua
- 1 legatura patrunjel verde
- 5 catei de usturoi
- 1 ceapa mica
- 6 linguri pesmet
- sare si piper macinat

Lintea am spalat-o in apa rece, am lasat-o in apa rece o jumatate de ora, apoi am fiert-o pana s-a inmuiat. Am scurs-o bine de apa, apoi am amestecat-o cu celelalte ingrediente, tocate marunt.



Din compozitia rezultata am format, cu mainile ude, chiftelute.



Le-am prajit in ulei pe ambele parti si cand au fost gata le-am scos pe servetele de hartie pentru a scapa de surplusul de ulei.


Au fost foaaaarte bune! Ma credeti sau nu, dar nici nu s-a simtit ca nu contin carne.


Neaparat trebuie sa le mai fac si alta data!
Ce a ramas a fost perfect pentru pachetel la serviciu.
Sa ne fie de bine!

8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Eu nu am incercat, dar cred ca merg coapte si in cuptor. Contin ou si pesmet, deci liantii exista si chiftelutele nu ar avea motive sa se imprastie in tava, nu? :)

      Ștergere
  2. Multumesc pentru aceasta reteta mai ales ca vroiam sa "scap" de niste linte care ma incurca prin camara. Piftelutele au fost foarte apreciate de baiatul si sotul meu care sunt niste carnivori convinsi. Am fost un pic sceptica la inceput cand am vazut ca se leaga greu compozitia si ma gindeam ca nu vor sta boabele unite dar pesmetul si 1 ou in plus au infratit toate boabele in tigaie. Nu crezi ca rezultatul poate fi atat de asemanator cu cele facute din carne si de aceea acum voi cumpara din nou linte tocmai pentru a repeta reteta. Multumesc , Gabriela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, junioara mea si sotul meu sunt si ei carnivori convinsi, dar chiftelele astea le-au devorat pana la ultima bucatica :D Nici mie nu-mi venea sa cred cat sunt de bune!
      Ma bucur ca si asta a fost pe placul vostru si va urez zi frumoasa si senina! :*

      Ștergere
  3. Mi-am tinut promisunea : am cumparat o noua punga cu linte. Daca altadata sotul meu se "stramba" cand cumparam linte, naut sau "alte seminte" acum n-a mai zis nimic pentru ca i-au placut mult chiftelele. Oricum nu e randul lor acum, vreau sa incerc snitele de soia cu fulgi de porumb tot de pe acest blog. Ma bucur ca gasesc asa multe retete si fara carne. Desigur astea sunt asa ... pe langa celelalte mancaruri cu carne care le pregatesc pentru baietii mei. Multumesc pentru retete, Gabriela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, nici nu stii tu ce mare bucurie imi provoci cu comentariile tale! Tanjesc dupa comentarii pertinente, in care sa-mi zica lumea ca a incercat o reteta propusa de mine si le-a placut sau nu :D E foarte greu cu increderea in ziua de azi :D
      Abia astept sa-mi spui de snitelele de soia! Sunt fenomenal de bune! :)
      Sa ai parte de multe zambete azi!

      Ștergere
  4. Am postat si impresia mea despre snitele de soia. Poate nu am fost prea convingatoare : gustul a fost foarte bun. De fulgi de porumb care au fugit de snitele prin tigaie a avut parte Lupu , cainele nostru , caruia ii place mamaliga ( doar e din familia noastra :) ).
    Poate ca maiaua de la snitele nu e chiar ce mi-as dori : cascaval , nuci , susan si prajite in ulei , pare un pic cam greoaie , de accea cred ca am sa folosesc reteta clasica : oua , lapte faina in care am sa pun si putina nuca. Renunt la cascaval si susan, ca si-asa colesterolul "e la inaltime". Desigur nu voi renunta la fulgii de porumb care dau tot farmecul acestor snitele.
    Apreciez faptul ca accepti comentariile poate mai putin laudative ( in fond sunt pareri personale ) in aceiasi masura cu cele apreciative si ma bucur ca ceea ce scriu iti aduce bucurie in suflet.
    Iti doresc mult soare si caldura in suflet ! , Gabriela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut comentariul tau de la snitele si-ti multumesc ca ti-ai gasit timp sa-mi zici de ele :) Ma bucur ca v-au fost pe plac si ca Lupu e din aceeasi gasca :D
      Chiar daca par un pic prea grele, sunt de parere ca atata timp cat nu le mananci in fiecare zi, nu are cum sa dauneze asa tare. In schimb daca schimbi ingredientele, poate nu ies asa cum ti-au placut :D Cred ca ne suntem datori cu mici bucurii si mai cred ca e bine sa repeti o reteta care ti-a placut, chiar daca nu prea des :D
      De soare nu prea mai avem noi parte acum, dar multumesc frumos pentru urare si gandul bun!

      PS Accept orice comentariu, ca-mi place sau nu, pentru ca chiar ma intereseaza parerea celorlalti :)

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...