miercuri, 7 noiembrie 2012

Clafoutis cu pere


Uite ca suntem in noiembrie si eu abia acum am reusit sa fac reteta aleasa de mine, de pe blogul desemnat mie in luna octombrie, pentru Provocarea secreta.
In luna octombrie mi-a fost desemnat blogul In jurul Kadiei si am ales sa incerc reteta de Clafoutis cu pere. De foarte multa vreme mi-am propus sa incerc sa fac claufoutis, inca de cand erau ciresele pe toate tarabele. Este o reteta foarte simpla si rezultatul este foarte bun. Amesteci toate intr-un blender, torni peste fructe si dai la cuptor. N-ai ce sa gresesti!

Ingrediente:
- 5 oua mijlocii
- 80g zahar
- 130g faina
- 1/2 lingurita sare
- 360 ml lapte
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 2 pere
- unt pentru uns tava

Intr-un blender am mixat ouale cu zaharul timp de 2 minute. Am adaugat laptele, faina, sarea si zaharul vanilinat si am mai mixat 2 minute.




Am uns cu unt fundul si peretii unui vas de sticla termorezistent, cu diametrul de 20cm. Perele le-am taiat cubulete si le-am imprastiat pe fundul vasului.



 Peste pere am turnat compozitia din blender si apoi am bagat vasul la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu spre mare, pentru 45 minute.


Asa arata cand am scos vasul din cuptor:



Am lasat sa se racoreasca 20 minute, apoi am taiat si am servit pofticiosilor care tot faceau naveta camera-bucatarie, intreband "E gata?".





Are consistenta de budinca si este foarte bun acest claufoutis cu pere!
Dupa cum se observa si in poze, cubuletele de para s-au ridicat in mod miraculos la suprafata.




Kadia, sarut mana pentru idee! A fost foarte bun!
Sa ne fie de bine!

16 comentarii:

  1. Superb!!! Mi-ai facut o pofta grozava, ca si mie imi place clafoutisul enorm de mult! Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna,
    Arata demential. Se poate mixa cu mixeru si nu cu blenderul?
    Spor la bucatareli.Poop

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce sa nu se poata? :) Important este sa nu ramana cocoloase de faina in compozitie :)
      Anunta-ma daca ti-a placut!

      PS "poop" inseamna caca. Sunt sigura ca nu asta ai vrut sa zici, nu? :)

      Ștergere
    2. Buna,
      Scuze am vrut sa spun te pup.
      Pupiciiii

      Ștergere
    3. Buna inca o data,
      Am uitat sa pun ca a iesti minunata, singura mea problema este ca al meu cuptor nu rumeneste asa fain cum arata in poza. Dar la gust este o minunatie. Pot spune ca toate retetle tale sunt minunate. Scuze inca o data pentru "poop".
      Pupici

      Ștergere
    4. Mi-am imaginat ca nu asta ai vrut sa zici :D
      Ma bucur mult ca ti-a placut rezultatul si iti multumesc frumos pentru increderea acordata si pentru cuvintele de lauda! :*
      Te mai astept in vizita!
      Iti doresc o zi minunata!

      Ștergere
  3. Trebuie sa incerc si eu reteta, ptr ca imi place tare mult cum ti-a iesit! Eu am dat gres de doua ori, cu doua retete diferite..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona, si eu am crezut ca este o reteta ratata cand am vazut ca dupa ce a trecut timpul indicat in reteta originala, 30min, in mijloc era tot lichid :D L-am lasat inca 15 minute la cuptor si s-a rezolvat problema :D Cred ca timpul de coacere depinde foarte mult de cuptor.

      Ștergere
  4. Oooh, ce prajitura minunata si delicata! Imi place foarte mult cum arata! Trebuie sa incerc si eu :-).

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina, te felicit pentru retetele excelente! Ieri ti-am descoperit blogul, de dimineata am dat fuga pe la magazin si prin piata si m-am apucat de bucatarit. Acum am dovleceii umpluti cu ton in cuptor si am scos prajitura acum 20 de minute. E grozava insa am nevoie de cel putin inca o incercare :)) a mea a iesit cam intre blat si ceva cremos si pentru ca aragazul meu e ingrozitor de puternic chiar si dat la minim sau mediu a cam parlit-o pe fund :P
    In orice caz, la gust e grozava!!!
    Iti multumim si eu si prietenul (deja a dat comanda de coastele alea lipicioase :)) )

    RăspundețiȘtergere
  6. Fantastica!
    De ieri ti-am descoperit blogul si tot notez cu spor la retete. Azi am facut claufotisul cu pere si dovleceii umpluti cu ton. Prietenul deja a dat comanda de coaste de porc lipicioase :))
    Iti multumim pentru retetele fantastice si pentru ca asa mai scapam si noi de vesnicul: "ce mancam azi?" :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrada, bine ai venit la mine! :D
      Ma bucur mult ca ti-am fost inspiratie in ale bucatariei si ma bucur si mai mult ca ceea ce ai ales sa incerci a fost pe placul vostru :D
      Dovleceii umpluti cu ton sunt si preferatii mei si nu pierd nici o ocazie de a-i gati.
      Iti doresc o zi minunata si te rog sa mai vii in vizita pe la mine!

      PS Anunta-ma daca v-au placut costitele lipicioase :D

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape