joi, 27 octombrie 2011

Red chilli chutney


Sau dulceata de ardei iute :)
Sub denumirea de dulceata de ardei iute am facut cunostinta cu reteta asta de sos acru-dulce-picant. Fetele de pe forumul Fabs.ro mi-au spus insa ca de fapt minunatia asta se numeste chutney. Oricum s-ar numi, gemo-sosul asta este exceptional atat alaturi de legume cat si alaturi de carne.
Ingrediente? Doar trei : otet, zahar si ardei iute curatat de seminte si nervuri, in cantitati egale. Mie din 500g de ardei iute, 500g de zahar si 500 ml otet mi-au iesit doua borcanele (400g) si jumatate de sos.
Ardeiul iute l-am spalat si l-am curatat de seminte si nervuri, apoi l-am tocat marunt cu ajutorul robotului de bucatarie.



Am fiert otetul cu zaharul pana s-a ingrosat, ca si un sirop de dulceata, apoi am adaugat ardeiul iute tocat si am mai fiert pana a ajuns la consistenta dorita.



L-am turnat fierbinte in borcane, am inchis bine capacul, apoi am intors borcanele cu gura in jos pentru cateva minute. Borcanele le-am invelit apoi intr-o paturica si le-am lasat la racit pana a doua zi.
Daca o consumati imediat, veti constata ca este foarte iute dar mancabila. Daca o lasati cateva zile, iuteala se estompeaza si va predomina mai mult gustul acru-dulce.
La anu' sigur fac o cantitate mai mare, pentru ca a avut mare succes la noi in familie si deja productia s-a injumatatit :)

8 comentarii:

  1. Sunt fan!! sunt curioasa ce o sa pregatesti bun cu el ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Antonia, pana sa pregatesc eu ceva bun cu el, s-a mancat aproape tot cu friptura si cartofi prajiti :D Prin urmare, nu va vedea o alta transformare anul asta. Poate la anu, cand mi-am propus sa fac o cantitate mai mare :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Aziz, daca te hotarasti sa incerci, iti recomand sa faci o cantitate mai mare :D

    RăspundețiȘtergere
  4. De cand am reteta asta pe lista cu musai de-ncercat?! De la publicare, numa' 4 anisori. Dar acus am motive temeinice: concursu tau si Cutia misterelor:)))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Scumpi, merge oare si cu otet de mere facut in casa? Daca-mi raspunzi repede, mai am cativa ardei in gradinita si ar fi pacat sa nu testez minunata reteta. In caz contrar, cumpar din piata sapt viitoare , ca asa-i piata pe la noi. Pupici ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erika, otetul de mere este dulceag si probabil mai putin acid ca otetul normal. Teoretic merge si nu cred ca gresesti ceva daca il folosesti. Spor la treaba!

      Ștergere

Avertizare

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape