Treceți la conținutul principal

Prajitura Rigo Jancsi


Exista prajitura perfecta? Da, exista! Dupa umila mea parere Rigo Jancsi este prajitura perfecta. Alune de padure, ciocolata, blat pufos... Isi poate dori cineva mai mult de atat?
Am admirat-o din umbra multa vreme, i-am privit cu gura cascata miile de poze facute de gospodine pricepute, o visam uneori si-mi imaginam gustul ei, insa mi-a trebuit mult pana sa prind curaj si sa o reproduc in bucatarioara mea. 
Prima data am facut cunostinta cu minunatia asta de prajitura, face to face daca pot spune asa, anul trecut, cand am avut placerea si onoarea sa o cunosc personal si pe Andi Tudor (Dimineti insorite), o bucatareasa priceputa tare, din ale carei maini ies numai minunatii. Nu ma credeti? Vizitati blogul ei, Dimineti insorite, si-mi veti da dreptate.
Inainte de a trece la altele, va avertizez ca prajitura asta da dependenta! :)

Ingrediente: 
**Blatul:
- 7 oua
- 120g faina
- 70g cacao
- 75ml lapte
- o lingurita praf de copt (nu un plic)
- 250g zahar
- 50g alune de padure macinate (hazelnuts)
- 1 plic de zahar vanilinat

**Crema:
- 1l frisca
- 500g ciocolata de care va place

**Glazura:
- 150g ciocolata
- 2 linguri zahar pudra
- 100g unt
- o fiola esenta de rom

Albusurile le-am batut spuma tare. Galbenusurile le-am mixat bine cu zaharul pana au crescut in volum si s-au transformat in spuma fina, apoi le-am incorporat in spuma de albus cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare, de jos in sus.


Am adaugat faina amestecata cu praful de copt, cacao, laptele si alunele macinate si am obtinut un aluat omogen, de consistenta unei creme aerate si batoase.



Am turnat aluatul intr-o tava cu peretii inalti, pe fundul careia am pus in prealabil hartie de copt.



In cuptorul incins dinainte, am bagat tava astfel pregatita si am lasa-to, la foc potrivit si pe raftul din mijloc, pana a trecut testul scobitorii. A crescut frumos si nu a facut nazuri.



Blatul l-am lasat sa se raceasca in tava pana a doua zi. De ce asa mult? Zic imediat.
Ciocolata si 200ml frisca lichida le-am pus la incalzit pe baie de aburi. Am lasat doar pana s-a topit ciocolata. Nu are voie sa fiarba!


Compozitia obtinuta am turnat-o peste restul de frisca, am amestecat bine si apoi am bagat totul la frigider. Pentru ca era tarziu, am lasat frisca ciocolatoasa in frigider peste noapte, dar nu este necesar sa fie lasata atat de mult. Doua - trei ore sunt suficiente.
A doua zi am batut ciocolatoasa cu mixerul pana s-a intarit. Nu trebuie batut-a prea mult pentru ca se branzeste. Crema se va mai intari la frigider dupa asamblarea brajiturii.
Blatul l-am taiat in doua, am intins toata crema (in strat gros) si am pus deasupra ei cealalta bucata de blat.


Am topit pe foc mic ingredientele pentru glazura si am turnat glazura pe prajitura. Ca sa fie totul ca la carte, am lasat prajitura in frigider pana a doua zi.
Bucati frumos taiate obtinem daca taiem prajitura cu ajutorul unui cutit inmuiat in apa fierbinte.




Buna rau!
Prajitura asta a surclasat toate prajiturile preferate de mine si este pe locul I.
S-aveti pofta!

Comentarii

  1. ce bine arata...nu am papat prajitura asta , doar ceva asemanator !

    RăspundețiȘtergere
  2. Coco, atunci e cazul sa o gusti si pe asta :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmm a fost epidemie mai!!!... toata lumea a facut ,mai putin eu....:)arata excelent!!pup o saptamana frumoasa iti doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hihi, si ai zis ca zici imediat de ce lasi blatul pana a doua zi. Lecitinaaa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Parca ne-am fi vorbit ca si eu in week-end-ul acesta am facut Tort Rigo Jancsi. Sper sa-l postez maine. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aziz, sa inteleg ca pe tine inca nu te-a prins epidemia asta ? :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Pitbulitza, am crezut ca se intelege din text :D M-am apucat de prajiturit tarziu (pe la ora 22) si trebuia sa las frisca ciocolatoasa la frigider cateva ore inainte sa o bat cu mixerul. Prin urmare am lasat-o peste noapte la frigider si am continuat a doua zi, timp in care blatul m-a asteptat cuminte in tava in care l-am copt :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Daninho, multumesc de invitatie! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Paradis, poti sa mai zici asta o data :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Sara, gand la gand cu bucurie :D Abia astept sa vad tie cum ti-a iesit :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce prãji bun!!! pozele sunt foarte reusite, sunt fãcute dimineata?

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar ca e perfecta. Are toate ingredientele mele preferate... salvez reteta si o comit cat de curand. Multumesc!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ramona, cel mai bun praji din lume :D
    Pozele cu rezultatul final sunt facute dupa-masa, pe la ora 16 :) restul pozelor sunt facute noaptea, cu telefonul :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Olguta, neaparat sa ma anunti si pe mine cand o comiti sa o admir si eu :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Delicioasa :)).Poi iti zic de 100 ori ca si eu am prestat-o si e foarte dependenta pentru iubitori de cioco /haha ca mine:).O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. Paradis, uite asa se mareste clubul dependentilor :D
    O zi frumoasa si tie, draga mea! :*

    RăspundețiȘtergere
  17. Crisa, ce dimensiuni are tava asta, ca pare mare rau?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e chiar asa mare :) Trebuia o tava si mai mare pentru ingredientele din reteta originala, pentru ca blatul a crescut mult :D
      Tava este una de friptura, si are dimensiunile 40cmX25cm.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Prajitura cu rabarbar

Prajitura turceasca cu gris si iaurt

Pizza cu blat din paine

Tocanita de ceapa cu pipote si inimi de pui

Frunze de vita de vie conservate in saramura, la borcan

Friptura frageda de cocos

Prajitura Krem a la krem - dukan style

Macrou marinat in sos de tomate

Socata acidulata

Sunca fiarta in zeama de varza murata